V Abercrombie & Fitch dochádza k zemetraseniu! Na pláne sú veľké zmeny

  • Po minulé roky existoval okolo americkej značky obrovský ošiaľ. Aj keď na Slovensku nikdy neexistovala oficiálna predajňa Abercromie & Fitch, ľudia si k nej našli cestu a preniesli ju aj do nášho lokálneho povedomia. Lenže nedávno Abercromie značne klesli predaje a ona sa rozhodla radikálne reagovať.
image_1440578804.png
  • Po minulé roky existoval okolo americkej značky obrovský ošiaľ. Aj keď na Slovensku nikdy neexistovala oficiálna predajňa Abercromie & Fitch, ľudia si k nej našli cestu a preniesli ju aj do nášho lokálneho povedomia. Lenže nedávno Abercromie značne klesli predaje a ona sa rozhodla radikálne reagovať.

 

Kto nemal na tričku alebo svetri losa, nepatril celkom do klubu cool preppy detí a adolescentov v polo tričkách, károvaných košeliach a kardigánových svetroch. A zrejme tam sa skrýval pôvod ich dnešných problémov. Hlavnou cieľovou skupinou Abercromie & Fitch boli totiž vždy tínedžeri v stredoškolskom a gymnaziálnom veku. Akonáhle títo ľudia vyrástli a zistili, že existujú aj lepšie a výhodnejšie značky, prestali u Abercrombie nakupovať. A u novej generácie si značka zrejme až takú obľubu vybudovať nedokázala.

 

Jednoduchým riešením je podľa Abercrombie zmeniť dizajn a výzor oblečenia tak, aby sa hodil nielen tým, čo ešte drú lavice od ôsmej do pol štvrtej, ale aj dvadsiatnikom. O dnešných dvadsiatnikoch je známe, že si na svoje oblečenie síce potrpia, ale ide im skôr o to, aby mali kúsky aj nejakú kvalitu a hodnotu. Naučili sa, že kvalitné oblečenie, ktoré zároveň nezaťažuje životné prostredie, nájdu aj v H&M a Zare. Okrem toho začali tínedžeri investovať do iných veci, napríklad jedla – na ktoré míňajú rovnako veľa ako na oblečenie – a elektroniky. Mladý človek si radšej bude šetriť na nový iPhone ako na značkovú bundu.

 

 

 

Vlastnými ťahmi si značka tiež veľmi nepolepšila. Pred dvomi rokmi napríklad vyvolala škandál, keď jej CEO vyhlásil, že Abercrombie nie je pre tučných a škaredých ľudí. Zákazníkom sa tiež nepáčilo, že oblečenie nad istú veľkosť (niekedy dokonca XL) v predajni nenájdu, pričom bolo dobre známe, že vo všetkých pobočkách zamestnajú len ľudí, ktorí sú fyzicky atraktívni. Keďže sa čoraz viac ľudí stavia proti podobným formám šikanovania, zrejme sa rozhodli radšej zájsť do obchodov, kde sa ani menej pekný a tučný človek nebude cítiť ako úplný votrelec.

 

Po prehodnotení produkčnej stratégie sa teda Abercrombie rozhodlo zahájiť produkciu nadčasových kúskov, ktorými oslovia široké publikum, nielen hŕstku násťročných, ktorí majú radi tričká s farebnými logami a čipkovanými volánikmi. Tým chcú napraviť nedávny prepad predaja o 14 percent. Nové kúsky by na sebe nemali mať výrazné logá, mali by mať jednoduchý nekrikľavý dizajn a mali by sa hodiť človeku s vycibreným vkusom rovnako ako zaneprázdnenému ignorantovi módnych trendov.

 

 

Kým Hollister ostane taký ako doposiaľ, Abercrombie sa posunie vyššie na vekovej škále. Objavujú sa ale aj kritické predpoklady, podľa ktorých sa značka po tejto zmene stane príliš obyčajnou a až príliš podobnou všetkému ostatnému. Predsa len, boli to práve volánikové plážové šatičky, farebné tričká s výrazným logom a kárované košele, ktoré Abercrombie & Fitch preslávili.

Je otázne, či táto zásadná zmena k nadčasovým a jednoduchým kúskom dokáže stratenú popularitu dohnať.

 

 Zdroj: Business Insider   

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá