„Vďaka“ smartfónom sú už aj Vianoce iné. Sviatočný spot známej značky to dokonale vystihol

  • Vianočné sviatky sú časom pokoja, lásky a chvíľ strávených s tými najbližšími
  • Mobilné telefóny majú ísť bokom a prednosť majú reálne zážitky, tvrdí HP
unsplash.com/@jonathanborba; pexels.com/@fauxels
  • Vianočné sviatky sú časom pokoja, lásky a chvíľ strávených s tými najbližšími
  • Mobilné telefóny majú ísť bokom a prednosť majú reálne zážitky, tvrdí HP

Trocha odlišný pohľad na vianočné sviatky a odkaz, nad ktorým je potrebné sa zamyslieť, ponúka vianočná reklama od Hewlett-Packard (HP). Píše o nej portál Thedrum.com.

Vo viac ako minútovom spote nás zobrazuje ako závislých na mobilných telefónoch a tabletoch, od ktorých sa nevieme odtrhnúť a celý deň čumíme na obrazovku namiesto toho, aby sme sa venovali svojim blízkym či priateľom.

Podľa informácií HP, priemerná štvorčlenná rodina strávi počas sviatkov pred obrazovkou až 250 hodín. Práve na tento problém modernej doby sa snaží poukázať reklamný spot, ktorý zobrazuje deti, rodičov, starých rodičov a dokonca aj Santa Clausa, ktorí sú doslova závislí od moderných technológií.

Spočiatku to vyzerá, že reklama propaguje a prezentuje moderné technológie a zariadenia, no to sa veľmi rýchlo zmení, keď sa dievčatku na displeji rozsvieti výstraha, že na jej smartfónu ostáva už len 5% batérie. Následne na to hlavní protagonisti v reklame zistia, koľko radosti a zábavy prinesie hranie spoločenských hier či manuálne aktivity ako je napríklad varenie či pečenie.

Reklamu hudobne sprevádza tradičná anglická koleda 12 days of Christmas, ktorú však pre potreby kampane textovo prispôsobili a prespievali, aby vytvorili alternatívu, ktorá metaforicky nezobrazuje kresťanské hodnoty, ale prezentuje lajkovanie, komentovanie či chatovanie ako súčasť moderného online života, informuje TheDrum.

Sviatky sú o kvalitne strávenom čase so svojimi blízkymi, avšak náš výskum zistil, že počas sviatkov sa doba pred obrazovkou zvyšuje. V spoločnosti HP pevne veríme, že počas 250 hodín spoločného času dokážeme vytvoriť krásny materiál, ktorý je možné si vytlačiť. Osobný kontakt zabezpečí súdržnosť počas týchto sviatkov,“ uviedol Deepak Masand, globálny riaditeľ tlačového marketingu spoločnosti HP, ktorého cituje portál Campaignlive.com.

Kampaň Get Real

Reklama z dielne reklamnej agentúry Goodby Silverstein & Partners je pokračovaním kampane Get Real, ktorou propaguje vieru spoločnosti v silu tlačených spomienok a predovšetkým vieru v reálne zážitky a osobný kontakt s inými osobami. V rámci tejto kampane HP uvádza niekoľko zaujímavých, no nie príliš lichotivých štatistík:

  • 2 z 5 osôb používa mobilné telefóny na verejnosti, aby sa vyhli rozhovoru resp. kontaktu s inými osobami
  • každý tretí rodič strávi denne na smartfóne viac ako 5 hodín
  • až 61% rodičov sa bojí, že ich deti nerozvíjajú svoje sociálne zručnosti
  • 6 z 10 ľudí si želá, aby sa mohli vrátiť do doby, keď ešte neexistovali sociálne siete
  • 60 % ľudí verí, že je úplne v poriadku skontrolovať upozornenia na svojom mobile počas rande alebo pracovného pohovoru

zdroje: thedrum.com; campaignlive.com; hp.com

Najnovšie video