Vedci sa nevedia dohodnúť na tom, či je lepšia otvorená, alebo uzavretá kancelária

  • Otvorená alebo uzavretá kancelária? Ktorá je pre prácu výhodnejšia?
  • Aj napriek mnohým štúdiám dodnes nepoznáme definitívnu odpoveď
  • Dôvodom je to, že samotní výskumníci sa vlastne nevedia zhodnúť a ich výskumy sa navzájom vylučujú
kancelária
flickr.com
  • Otvorená alebo uzavretá kancelária? Ktorá je pre prácu výhodnejšia?
  • Aj napriek mnohým štúdiám dodnes nepoznáme definitívnu odpoveď
  • Dôvodom je to, že samotní výskumníci sa vlastne nevedia zhodnúť a ich výskumy sa navzájom vylučujú

V práci dnes trávime čoraz viac času. Niekto pracuje manuálne, iný zasa sedí v kancelárii. Počet kancelárskych pracovníkov však rapídne stúpa. Zamestnávatelia tak museli vymyslieť riešenie ako si s týmto nárastom poradiť. Aj to bol jeden z dôvodov, ktorý stál za vznikom otvorených kancelárií. Tento typ kancelárie nájdeš takmer v každej veľkej firme. Je všeobecne známym faktom, že väčšina pracovníkov by uprednostnila kanceláriu, kde pracuje menší počet ľudí.


Otvorené kancelárie majú podľa všeobecných informácií množstvo výhod. Medzi výhody môžeme zaradiť zvýšenie produktivity, zblíženie sa s kolegami a uľahčenie komunikácie. Obrovské otvorené priestory však priniesli veľké množstvo nevýhod. Práve preto, že sa na mieste nachádza množstvo pracovníkov a dokonca aj prísny šéf, je ťažké nájsť pokoj v duši. Výsledkom je strata koncentrácie. Zamestnanec môže mať tiež pocit straty súkromia.

Pracovník si tak pripadá ako účastník reality show Big Brother a ťažko nájde pokoj v duši. Túto všeobecnú pravdu však sústavne narúšajú vedci so svojimi rozporuplnými štúdiami. Podľa najnovšie štúdie na Univerzite v Arizone, ktorá bola zverejnená v žurnále Occupational & Environmental Medicine sa zistilo, že pracovníci v otvorených kanceláriách sú vlastne menej vystresovaný a aktívnejší ako pracovníci v uzavretých kanceláriách.

Zmätení vedci spôsobujú zmätok na verejnosti

Na druhej strane tu máme ďalšiu štúdiu, kde sa zistilo, že tí ktorí pracujú v otvorených kanceláriách, majú nižšiu interakciu v porovnaní s ľuďmi v uzavretých kanceláriách. Vedci z Harvardu, ktorí štúdiu „spáchali“, vybrali 52 pracovníkov úspešnej spoločnosti zo zoznamu Fortune 500 a prerobili ich oddelené kancelárske jednotky na otvorený typ kancelárie. Každý pracovník bol vybavený bluetooth vysielačom so senzormi a mikrofónom po dobu troch týždňov pred úpravou kancelárie a tri týždne po úprave kancelárie.

Po „otvorení“ kancelárie sa zistilo, že interakcia medzi pracovníkmi poklesla o rekordných 73 %. Na druhú stranu sa o 67 % zintenzívnila emailová komunikácia a komunikácia prostredníctvom messengeru sa zdvihla o 75 %. Tieto prekvapujúce zistenia poukazujú na to, že nie každá štúdia na tú istú tému prináša rovnaké výsledky. Štúdie preto netreba brať ako hotovú pravdu.

zdroj: fortune.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech