Vek nehrá rolu. Len 13-ročná podnikateľka stojí za extrémne populárnou značkou limonády

  • Mikaila Ulmer je iba 13-ročná usmievavá slečna, ktorá však patrí medzi ostrieľané podnikateľky
  • Jej značku limonády nájdeš v obchodoch po celej Amerike, treba dodať, že ide naozaj nadračku
podnikateľka
Me & The Bees
  • Mikaila Ulmer je iba 13-ročná usmievavá slečna, ktorá však patrí medzi ostrieľané podnikateľky
  • Jej značku limonády nájdeš v obchodoch po celej Amerike, treba dodať, že ide naozaj nadračku

Televízna stanica BBC v súčasnosti vysiela zaujímavú reláciu s príznačným názvom The Boss. V každej jednej časti sa divák zoznámi s úspešnými podnikateľmi z celého sveta. Podnikanie bolo dlhú dobu výsostne mužskou záležitosťou. Toto však už nie je pravidlom. Do tohto sveta vstupuje čoraz viac žien a je potrebné povedať, že mnohé z nich sú v tejto oblasti veľmi úspešné. Typický moderný podnikateľ, ako ho vidí verejnosť, je človek, ktorý je úspešný a dovŕšil vek 18 rokov.

Ani toto už viac neplatí. Niektorí podnikatelia sú, dá sa povedať, deťmi. K týmto výnimkám patrí aj Mikaila Ulmer, ktorá má iba 13 rokov. Za ten čas však stihla vybudovať veľmi úspešný biznis, ktorý by jej mohli závidieť aj skúsenejšie podnikateľky. Jej limonáda sa v súčasnosti úspešne predáva v 500 obchodoch Ameriky. Svojmu podnikaniu venuje dosť času a tak niet divu, že si v škole mierne pohoršila. Deliť čas medzi náročnú prácu a školu totiž nie je jednoduché.

Limonáda priťahuje zákazníkov ako včely na med

V súčasnosti predáva 360 000 fliaš Me & The Bees limonády ročne. Avšak začiatok jej podnikania treba hľadať hlbšie v minulosti. Začala totiž, keď mala len 4 roky. Spočiatku sa jednalo len o privyrobenie. Prvé limonády, ktoré vyrobila na základe receptu od prababky predávala pred domom svojich rodičov. Recept na limonádu obsahoval aj med, a tak čoskoro prišli prvé problémy so včelami.

Rodičia však Mikaile povedali, aby sa včiel nebála a snažila sa ich pochopiť. Toto Mikailu inšpirovalo k tomu, aby časť zo zarobených peňazí darovala organizáciám na ochranu včiel. Chýry o chutnej limonáde sa rozšírili a čoskoro ju predávala v miestnej pizzérii. Na svoje podnikanie nebola sama, mala predsa rodičov, ktorí vyštudovali obchod. Otec Theo a mama D’Andra však nemali žiadne skúsenosti s potravinárskym priemyslom. Keď podnikanie stále rástlo, pomohli jej s návrhom loga a prienikom na pulty predajní.

Mikaila a jej rodičia sú šéfmi celej spoločnosti. Každý rozhoduje o niečom inom. Mikaila totiž nemôže robiť všetky rozhodnutia sama. Okrem toho si uvedomuje, že sa musí ešte veľa učiť. Obrovský zlom v podnikaní nastal v roku 2015. Práve vtedy si totiž jej produkt všimol populárny reťazec Whole Foods Market.

Úspech mladej podnikateľky neprehliadali ani médiá a pozvali si ju do podnikateľskej show Shark Tank. Verejnosť ju začala spoznávať rovnako ako investori. Dokonca jej vzdal hold vtedajší americký prezident Barack Obama. Mikaila však nechce zostať len pri jednej spoločnosti. Chce ich mať viac. „Chcem založiť nové spoločnosti. Jedna spoločnosť ma niekedy nudí,“ povedala.

zdroj: bbc.co.uk

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK