Vianočná reklama dokonale zobrazuje ľudský konzum, zamyslieť by sme sa mali všetci

  • Švédska pošta PostNord vypustila do sveta netypickú vianočnú reklamu s vystresovaným Santom
  • Reklama vsadila na hlbšie posolstvo a vychádza zo skutočnej situácie. Množstvo balíkov v obehu totiž neskutočne narástlo
reklama
youtube Postnord
  • Švédska pošta PostNord vypustila do sveta netypickú vianočnú reklamu s vystresovaným Santom
  • Reklama vsadila na hlbšie posolstvo a vychádza zo skutočnej situácie. Množstvo balíkov v obehu totiž neskutočne narástlo

Švédska poštová spoločnosť PostNord vo svojej najnovšej reklame zaujímavým spôsobom upozornila na súčasné nároky zákazníkov. V najnovšom vianočnom reklamnom videu je hlavným hrdinom svetovo známy Santa Claus, ktorý však zďaleka nepripomína toho milého a usmiateho deduška s bielou bradou a fúzmi, ktorého poznáš z filmov alebo vianočných reklám.

Táto reklama ukazuje dobrosrdečného dedka trochu inak. Hlavný hrdina totiž nemá bielu bradu a nie je ani milý a usmiaty. Namiesto hustej a dlhej bielej brady si pestuje menšiu a prešedivenú verziu.

Skutočný pohľad do života Santu

Reklama začína nasledovne, Santa sa dozvedá, že ľudia očakávajú darčeky každý deň a nielen na Vianoce. Toto želanie ho síce nepoteší, ale aj napriek tomu sa rozhodne nárokom ľudí vyhovieť. V druhej scénke sa pozrieme do zákulisia továrne Santa Klausa na Severnom póle, v ktorej to vyzerá ako na bojisku.

Spracovať obrovské množstvo darčekov a dodať ich načas každý deň totiž nie je jednoduché. Vo výsledku tak máme prepracovaného Santu a zákazníkov, ktorí dávajú nahlas najavo svoju nespokojnosť. Ak sa k tomu pridajú aj prestoje pri doručovaní zásielok zastaranou formou za pomoci sobov máme problém.

Ľudia totiž nevidia do zákulisia a netušia, že Santa nemá svoju továreň stavanú na každodennú záťaž tejto veľkosti. Aj napriek tomu, že sa naozaj snažil, nedočkal sa žiadnej vďaky. Práve naopak, ľudia začínajú protestovať na uliciach a dávať najavo svoj hnev. Vyhorený Santa sa vzdáva. Už nechce rozdávať darčeky.

V následnej scéne vidíme sklamaného Santu v kaviarni ako sa smutne pozerá cez okno na ulicu. V tom si všimne malé dievčatko s obrovským balíkom v ruke, ktoré sa na neho pozrie, usmeje sa a zakýva mu. Tento malý kúsok radosti a pochvaly mu vleje do žíl nový elán. Rozhodne sa pokračovať vo svojej misii. Tentokrát však svoju továreň zmodernizuje a všetko ide ako po masle.

Reklamnú kampaň s hlbokým posolstvom preniesla do reality agentúra Forsman & Bodenfors Sweden. Poštová spoločnosť PostNord tak chcela upozorniť na zvyšujúci sa počet zásielok v obehu. Švédska pošta a Santa majú totiž mnoho spoločného. PostNord musela za posledné roky vylepšiť svoje služby dobudovaním viacerých terminálov a prepracovať mobilnú aplikáciu.

zdroj: adweek.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech