Reklama o utrpení zvierat kvôli palmovému oleju dostala drsnú stopku v televízii

  • Palmový olej je najpoužívanejšou zložkou pri výrobe mnohých jedlých produktov. S obľubou sa ním nahrádzajú drahšie suroviny
  • Je totiž extrémne lacný. Na druhú stranu je poriadne škodlivý. Pestovatelia paliem pritom bezohľadne zaberajú prirodzené životné prostredie zvierat
  • Na problém sa rozhodol upozorniť britský reťazec Iceland. Reklama však dostala okamžitú stopku vo Veľkej Británii
reklama
youtube
  • Palmový olej je najpoužívanejšou zložkou pri výrobe mnohých jedlých produktov. S obľubou sa ním nahrádzajú drahšie suroviny
  • Je totiž extrémne lacný. Na druhú stranu je poriadne škodlivý. Pestovatelia paliem pritom bezohľadne zaberajú prirodzené životné prostredie zvierat
  • Na problém sa rozhodol upozorniť britský reťazec Iceland. Reklama však dostala okamžitú stopku vo Veľkej Británii

Dažďové pralesy sú prirodzeným domovom pre mnohé druhy zvierat. Tieto vzácne miesta prekypujúce životom sa však stali prekážkou pre chamtivých výrobcov palmového oleja. Tento olej sa totiž dnes využíva takmer všade. Nájdeš ho hlavne v produktoch určených na priamu konzumáciu. Zvykne sa však pridávať aj do kozmetiky.

Je až trojnásobne lacnejší v porovnaní s repkovým olejom. Na zdraviu ti však nepridá. Obsahuje totiž extrémne množstvo škodlivých nasýtených mastných kyselín, ktoré s obľubou ničia naše hladké a pružné cievy. Výsledkom je vyššie množstvo infarktov ako kedykoľvek predtým. Najhoršie je však to, že nekontrolovateľnému klčovaniu padne za obeť nielen dažďový prales, ale aj jeho nič netušiaci obyvatelia. Žijú tu hlavne orangutany, ale sem-tam tu zablúdia aj tigre alebo slony. Najviac utrpenia však zažívajú práve orangutany. Tie sú zabíjané alebo zhoria pri vypaľovaní pralesov.

Práve na túto neutešenú situáciu sa rozhodol upozorniť britský reťazec Iceland. Ten chce do konca tohto roka prestať ponúkať produkty, ktoré obsahujú palmový olej. Aby dokázal, že to myslí naozaj smrteľne vážne, rozhodol sa na tento problém upozorniť. Miesto klasickej vianočnej reklamy chcel ponúknuť reklamný spot z iného súdka.

Preto si kúpil práva na reklamu, ktorú už tento rok využili ochrancovia z organizácie Greenpeace. Reklamu má na svedomí marketingová agentúra Mother. Do reality ju previedla spoločnosť Passion Animation Studios. Hlavnými hrdinami kresleného spotu sú dve postavy. Prvou je neposedný orangutan a druhou poriadkumilovné dievčatko.

Reklama, ktorá roztopí aj srdce z kameňa

Celá reklama pojednáva o tom, ako sa záhadný orangutan objavil v izbe malej slečny a začal tam všetko prevracať hore nohami. Pokoj mu nedala palma v kvetináči, jedlé veci a kozmetika. Dievčatko nevedelo, čo má s orangutanom robiť, nuž na neho zakričalo: „Bež preč.“ Malý nezbedník sa smutne pobral k dverám. Ešte predtým, než v nich zmizol dievča zakričalo: „Chcela by som vedieť, prečo si bol v mojej izbe?“ 

„V mojom lese sú ľudia a neviem, čo mám robiť, ničia všetky naše stromy, kvôli tvojmu jedlu a šampónu. V mojom lese sú ľudia a neviem, čo mám robiť. Vzali mi moju mamu a bojím sa, že vezmú aj mňa. V mojom lese sú ľudia a neviem, čo mám robiť, spaľujú ho kvôli palmovému oleju, preto som myslel, že zostanem s tebou“ odpovedal malý orangutan.


Text, ktorý sa dostáva pod kožu nahovorila dvojnásobná držiteľka Oscara, herečka Ema Thompsonová. Vianočná reklama sa však na obrazovky televízií nedostane. Regulačný úrad ju totiž vidí ako politickú. A pre takéto spoty je vyhradený iba vymedzený čas. Zákaz však nič nezmení. Sieť supermarketov ju môže propagovať napríklad na obľúbenom YouTube.

zdroj: m-journal.cz

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech