Vieš, čo presne robia úspešní ľudia pred spaním? Mal by si sa inšpirovať

Lýdia Repová / 13. februára 2018 / Lifehacking

zdroj: unsplash.com/toa heftiba
  • Posledná vec, ktorú pred spaním urobíš, má dopad na tvoju náladu na ďalší deň.
  • Čo teda robila úspešní ľudia predtým ako idú spať?

Mnoho ľudí pochopilo, že ich úspech závisí na ich fyzickej a duševnej pohode. S týmto je spojený aj kvalitný a poctivý spánok. Preto je dobré dodržiavať určité rutiny predtým, ako sa rozhodneš ísť do postele. Týchto 13 vecí robia úspešní ľudia predtým, ako idú spať:

Čítajú

Vedci sa zhodujú na tom, že čítanie patrí medzi jednu z posledných vecí, ktoré úspešní ľudia robia pred spaním. Napríklad aj taký prezident USA Barack Obama či slávny Bill Gates sú známi tým, že si pol hodinu pred spaním čítajú. Nemusí sa jednať rovno o biznis knihy či motivačné knihy. Zdroj inšpirácie sa dá nájsť aj v iných žánroch.

Odlúčia sa od práce

Netreba myslieť na prácu od rána do večera. Taktiež nie je dobré zaspávať s myšlienkou na to, koľko povinností máš na druhý deň. To môže viesť k nekvalitnému spánku alebo aj k nespavosti. Je lepšie si naplánovať veci tak, aby si hodinku pred spaním nemusel riešiť emaily a pracovné povinnosti.

Odpoja sa od sietí

Nejde len o vypnutie upozornení na emaily. Taktiež by si mal obmedziť celkovo elektroniku. Žiadne prezeranie sociálnych médií alebo hranie hier na telefóne. Vedci sa zhodujú, že sledovanie akejkoľvek obrazovky neprospieva tvojmu spánku. Svietiaca obrazovka telefónu spôsobuje, že tvoje telo neprodukuje melatonín, hormón, ktorý sa podieľa na spánku. To môže následne viesť k nespavosti či depresiám a pod.

Robia si to-do list

Správne zadelený čas na všetky povinnosti pomáha predísť chaosu. Na to slúži aj to-do list. Ten ti pomôže naplánovať si celý deň a ty sa večer pred spaním nemusíš trápiť tým, či si na niečo nezabudol. Ak nevieš, ako na správny to-do list, pozri si jeden z našich článkov venovaný práve tejto téme.

Trávia čas s rodinou

V dnešnom svete je čoraz ťažšie skĺbiť pracovné povinnosti a rodinu. Často práve čas, ktorý by sme mali stráviť so svojimi blízkymi, musíme venovať pracovným povinnostiam. No nie vždy tomu tak musí byť. Utužovanie rodinných vzťahov by mala byť pre každého priorita. Preto si treba vo svojom čase nájsť priestor na spoločné dovolenky či len rozprávanie o tom, aký mal kto deň.

Prechádzky na večer

National Sleep Foundation v roku 2013 prišiela so zistením, že cvičenie, aj vo večerných hodinách pomáha pre lepší spánok. Štúdie taktiež poukazujú na fakt, že chôdza znižuje stres a nervozitu. Takže krátka večerná prechádza nikomu nezaškodí. Navyše, pohľad na nebo plné hviezd stojí za to.

Zameriavajú svoju myseľ na dobré veci, ktoré sa im stali počas dňa

Ľutovať všetky veci, ktoré si nestihol alebo neurobil môžu vyvolávať pocit hnevu či úzkosti. Preto by si sa mali zamerať na konci svojho dňa na to pekné, čo sa ti stalo. Pomôže ti to ostať pozitívne naladený.

Odreagovanie

Pre niekoho to znamená počúvanie hudby, pre iného čítanie alebo nebodaj upratovanie. Každý si vyberá svoj spôsob pre odreagovanie od celého dňa. Ak si nájdeš spôsob, ktorý ti pomôže na chvíľku zabudnúť na povinnosti, pocítiš uvoľnenie, ktoré ti pomôže lepšie zaspať.

Predstavujú si svoj úspech

Predstavovanie a sústredenie sa na svoj cieľ, ti pomôže pri jeho dosiahnutí. Preto si veľa úspešných ľudí predstavuje seba v nejakej situácii, ktorá je pre nich príjemná. Nemusí to byť pritom priamo úspech v práci, pre každého toto slovo znamená niečo iné.

Meditujú

Jeden z veľmi populárnych druhov uvoľnenia v dnešnej dobe. Nájsť si 10 minút na meditovanie pred spaním je veľmi dobrý spôsob, ako prečistiť myseľ a zrelaxovať.

Plánujú si spánok

Vytvoriť si určitý rituál spania, teda na koľko hodín a kedy ísť spať, ti pomáha pri zorganizovaní dňa. Mal by to byť istý nemenný čas, ktorý by si mal vedieť dodržať. Najhoršie je ponocovať a potom ráno posúvať budík o ďalších 5 minút.

Udržiavajú hygienické návyky

Mal by si si stanoviť čas aj na osobnú hygienu. Aj takto dáš telu najavo, že sa už blíži čas, kedy pôjdeš do postele. Napríklad Stephan King si pred spaním umyje ruky a uistí sa, že vankúše sú na správnom mieste.

Dištanc od alkoholu

Aj keď práve ten pomáha so zaspávaním, znižuje kvalitu tvojho spánku. Alkohol udržiava ľudí v ľahšej fáze spánku, z ktorej sa rýchlejšie zobudia.

zdroj: businessinsider.com

Pridať komentár (0)