Vôbec prvý automobil so spaľovacím motorom na svete je na predaj

  • Benz-Patent Motorwagen 1 bol prvým vozidlom fungujúcom na princípe spaľovacieho motora
  • Práve tento skvost, ktorý má výkon 0,75 koňa je dnes na predaj
  • Nejedná sa však o originál z roku 1886, ale o dokonalú a funkčnú repliku
automobil
mercedes-benz
  • Benz-Patent Motorwagen 1 bol prvým vozidlom fungujúcom na princípe spaľovacieho motora
  • Práve tento skvost, ktorý má výkon 0,75 koňa je dnes na predaj
  • Nejedná sa však o originál z roku 1886, ale o dokonalú a funkčnú repliku

Automobily si prešli poriadne dlhú cestu. Dnes je budúcnosť jasná, sú ňou elektromobily. Ak sa však pozrieš ďaleko do minulosti, tak zistíš, aký pokrok sme ako ľudstvo dosiahli. V dávnych dobách sa jazdilo na kočoch ťahaných koňmi. Neskôr v roku 1880 sa na svete objavil prvý automobil fungujúci čuduj sa svete na paru.

Toto vozidlo však veľký úspech nezožalo. Čakalo sa na niečo výnimočné a spoľahlivé. Písal sa rok 1886, keď sa jeden muž menom Karl Benz, po ktorom sa zhodou okolností pomenovala legendárna nemecká značka Mercedes-Benz rozhodol pre pretvorenie svojej dlhodobej vízie do reality.

Jeho dielo dostalo názov Benz-Patent Motorwagen 1 a bolo to prvé vozidlo so spaľovacím motorom, ktoré navždy zmenilo svet. Od jeho uvedenia sa totiž začala písať éra automobilov s nefalšovanými spaľovacími motormi. Trojkolesový tátoš patril v tom čase k špičke, čo sa parametrov týka. Obsahoval jednovalcový štvortaktný motor.

motorZobraziť celú galériu (3)
zdroj: mercedes-benz

Maximálka sa pohybovala na úrovni 16 km/h a výkon sa pohyboval vo výške necelého jedného koňa. O zrýchlení z nuly na 10 km/h sa radšej nemá zmysel baviť. Pravdepodobne sa jednalo o najbezpečnejšie vozidlo sveta, aj keď nemalo karosériu a ani supermoderné bezpečnostné systémy. Smrteľná nehoda jednoducho nebola možná, nech sa šofér snažil akokoľvek.

kolesáZobraziť celú galériu (3)
zdroj: mercedes-benz

Stroj nebol najpohodlnejší a pripomínal trojkolesový koč, ale bez koňa. Napriek tomu sa tu nachádzalo elektrické zapaľovanie a motor bol chladený vodou. Konštrukcia pozostávala z dreva a kovu. Volant v tom čase neexistoval. Na zmenu smeru slúžila páka v prednej časti. Brzdy sa ovládali pomocou ďalšej páky. Manželka nemeckého vynálezcu na automobil upútala ešte viac pozornosti, po tom, čo na ňom v roku 1888 absolvovala dlhý výlet z Mannheimu do Pforzheimu. Jednalo sa o tretiu verziu vozidla.

V súčasnosti Mercedes ponúka toto legendárne vozidlo na predaj milovníkom histórie. Nejedná sa však o originál z roku 1886, ten by mal pravdepodobne nevyčísliteľnú hodnotu. Mercedes totiž skonštruoval zopár kusov v 20. storočí, konkrétne v roku 2002. Tieto vozidlá mali byť určené na výstavy či jazdy. Budúci majiteľ však o nič nepríde, dostane vlastne navlas rovnaké vozidlo, akurát si môže byť istý, že mu vydrží omnoho dlhšie. Cenu sa dozvie len samotný záujemca.

zdroj: motor1.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech