Vylieči magnetická baktéria rakovinu?

• Cielená liečba je to, čo svet medicíny potrebuje. Účinné látky sa dostanú len k chorým bunkám. Vedci sa inšpirovali v prírode.
collagecan

Rakovina je stále jednou z najobávanejších chorôb súčasnosti. Nešetrí mladých ani starých a názory na účinnú liečbu sa častokrát rozchádzajú. Niektorí uprednostňujú klasickú liečbu ožarovaním, ktorá síce účinne zabíja nakazené bunky, no berie so sebou aj zdravé. Čo ak by ale vedci prišli na riešenie, ako sa zbaviť len tých chorých buniek?

V najnovšej štúdii sa vedci z École Polytechnique a McGillovej univerzity v Montreali inšpirovali prírodou a na liečbu tohto ochorenia použili baktériu. Vytvorili z nej mini robota, ktorý roznesie do tela liečivá len tam, kde je to potrebné. Tak znížia negatívne účinky chemoterapie a rádioterapie na organizmus. Pri tejto takzvanej cielenej liečbe sa zníži aj dávka „liečivej látky“. magnetic-bacteria-could-be-the-future-of-cancer-drug-delivery-systems

zdroj: techtimes.com

V štúdii, ktorú publikovali vo vedeckom časopise Nature Nanotechnology opisujú, ako sa účinná látka dostane priamo k nádorovým bunkám. Ako nositeľa použili celkom malú bičíkatú baktériu Magnetococcus marinus. Má v sebe magnetozóny, ktoré obsahujú oxidy železa, vďaka ktorým eviduje magnetické pole Zeme. Vďaka nim sa orientuje v priestore. Ak umelo vytvorili magentické pole, baktéria sa začala orientovať podľa neho. Naviac baktéria podvedome vyhľadáva miesta s malým obsahom kyslíka, čo je práve typické pre nádorové bunky. Tie spotrebujú viac kyslíka, ako zdravé bunky. Magnetococcus sa zdá byť na liečbu priam ideálnym riešením!

chlamydia-1024x683

foto:grupogamma.com

Zatiaľ sa pokus realizoval len na myšiach, no zdá sa, že by sa z toho mohla vykľuť spoľahlivá metóda cielenej liečby rakoviny. Dúfajme, už čoskoro.

zdroj: physicsworlds.com zdroj: physicsworld.com/grupogamma.com