Vynikajú vtipnými šarišskými sloganmi a kávou. Ľudia na východnom Slovensku ich zbožňujú

  • Nico Caffé sa okrem dobrej kávy a koláčov pýši aj titulom zabávača hostí šarišskými popismi
  • Zákazníkom sa snažia prevádzky v Prešove a Košiciach vysvetliť, že káva nemusí byť iba horká
  • Podnik sa spolupodieľa na projekte zálohovaných pohárov s názvom „Vráť ma“
  • Ten sa postupne rozširuje do miest po celom Slovensku
zdroj: FB Nico Caffé
  • Nico Caffé sa okrem dobrej kávy a koláčov pýši aj titulom zabávača hostí šarišskými popismi
  • Zákazníkom sa snažia prevádzky v Prešove a Košiciach vysvetliť, že káva nemusí byť iba horká
  • Podnik sa spolupodieľa na projekte zálohovaných pohárov s názvom „Vráť ma“
  • Ten sa postupne rozširuje do miest po celom Slovensku

Originálna kaviareň a bistro Nico Caffé už niekoľko rokov zabáva ľudí svojimi sloganmi vo východniarskom nárečí. Ich prevádzky nájdeš v Prešove a Košiciach a vybudovali si už stálu sieť zákazníkov. Okrem vtipných popisov ti v nich ponúknu vegánske kari či cezve kávu pripravovanú v džezve na horúcom piesku.

Počas víkendov organizujú aj populárne brunche. Nico Caffé nie je ľahostajný ani osud našej planéty, ktorú prevádzky odľahčili od plastových slamiek, snažia sa minimalizovať odpad a ten vzniknutý v čo najvyššej miere separujú.

Dzeň začina po KAVEJ. #nicocaffe #prudkonavykove #presovskyoriginal

Gepostet von NICO CAFFÉ am Freitag, 20. Oktober 2017

Čo všetko predchádzalo vzniku prevádzky Nico Caffé?

Roky presviedčania majiteľa priestorov, že by si mal ísť užívať dôchodok a prenajať nám priestory, potom asi pol roka tvrdej driny, stavebných úprav a byrokracie.

Miesto v Prešove,  kde je teraz bistro a kaviareň, predtým obývala predajňa farby-laky. Má aj prevádzka v Košiciach zaujímavý príbeh „prerábky,“ tak ako tá prešovská?

Každá prevádzka má svoj príbeh a tá košická sa začala na tom, že naši kamaráti, ktorí prevádzkovali veľmi obľúbený koncept DVA DVE, boli nútení kvôli tlaku susedov a skráteniu otváracích hodín ukončiť svoje pôsobenie v metropole východu. A tak slovo dalo slovo a my sme sa po rokoch hľadania vhodných priestorov do „kuzmánky“ zamilovali.

Pripovidka na pondzelek. #mlikonekava #nicocaffe #presovskyoriginal

Gepostet von NICO CAFFÉ am Montag, 12. September 2016

Čo si treba predstaviť pod alternatívnou prípravou kávy?

Na Slovensku máme filtrované kávy, ktoré nie sú síce úplnou novinkou, ale veľa ľudí má zafixovanú predstavu, že doma si dá zalievanú kávu alebo „nesku“ a v kaviarni espresso a ideálne veľké. Slováci sú zvyknutí na tmavšie pražené kávy, kde sa pri filtrovaní nemá čo prejaviť, čiže nie sú tak rozšírené ako napr. v Škandinávii, ale zlepšuje sa to. Medzi najznámejšie metódy patrí Aeropress,Vacuum Pot a rôzne drippery ako Hario V60, Chemex. U nás ponúkame aj Cold Brew alebo Cezve kávu pripravovanú v džezve na horúcom piesku.

Máte nejakú špecialitu, ktorá je u zákazníkov obľúbená, resp. ponúkate klasické kaviarenské dobroty alebo aj niečo navyše?

V prešovskej pobočke sme začali exprimentovať s fermentovanými TIBI limonádami a Kombucha čajmi, ktoré chceme čoskoro zaradiť aj do košickej prevádzky. V lete je veľmi obľúbené espresso tonic.

Hello copper! Od dneška mame v nicu “ríjúsejbl” slamky a k tomu take feši medené. Čistia sa spešl kefkou a hlavne še…

Gepostet von NICO CAFFÉ am Dienstag, 12. Juni 2018

Ponúkate vo svojich podnikoch tiež rôzne zdravé bio, raw a vegánske veci?

Jedlá pripravujeme z čerstvých surovín, vajíčka berieme z malej farmy a kváskový chlieb si pečieme každé ráno v podniku. Pre vegánov máme v ponuke rôzne toasty a vegánske kari.

Útulný priestor v prešovskej kaviarni je zladený do retro štýlu, ktorý mu dodáva istý prvok nadčasovosti. Prečo ste stavili práve na takúto podobu?

Interiéry našich prevádzok si navrhujeme sami a robíme to skôr podľa toho, ako to cítime. Košická prevádzka si prešla istým faceliftom. Aj keď je o 6 rokov mladšia, tak podmienkou bolo, aby pri vstupe bolo ľuďom hneď jasné, že sú v NICU.

Koľko peňazí ste doteraz investovali do reklamy a zviditeľnenia podnikov?

Klasickú formu reklamy veľmi nevyužívame aj keď na začiatku je dobré mať pár bilbordov. Ľudia nás viac propagujú cez Instagram. Je medzi nimi aj niekoľko influencerov, s ktorými sa osobne nepoznáme, ale čas od času o nás napíšu. Čo sa týka sumy, tak je to iba zopár stoviek eur ročne.

zdroj: Nico Caffé

Snažíte sa pôsobiť len na slovenskom trhu alebo chcete rozšíriť svoje podnikanie aj do zahraničia?

Snažíme sa pôsobiť v hlavnom meste sveta, teda v Prešove. Cesta na juh do Košíc nám dáva dosť zabrať, takže zahraničie aktuálne nezvažujeme.

Ako ste prišli na nápad vychovávať hostí a personál v oblasti gastra i kaviarenského slovníka?

Hostí úplne nevychovávame, ale snažíme sa im priniesť dobré veci, ktoré fungujú v zahraničí a ukázať im, že káva nemusí byť iba horká, že „presso“ s mliekom je vlastne espresso doliate horúcou vodou a že raňajky môžu byť aj spoločenskou udalosťou a nemusia sa jesť iba doma.

Čo sa týka personálu, tak spolupracujeme s Hotelovou akadémiou v Prešove. Mladým ľudom ukazujeme, že práca v gastre je síce ťažká, ale pekná a ak vidíme potenciál a motiváciu do práce, tak ich radi podporíme. Za niekoľko rokov sa nám podarilo vychovať aj pár talentov a teší nás, že sa uplatnili v tých najlepších podnikoch.

Podnik si získal srdcia východniarov aj vďaka nárečovým sloganom. Odkiaľ ste vzali inšpiráciu na takýto druh propagácie kaviarne?

Spočiatku to bol vtip od našich chalanov a postupne sme ich začali vymýšľať spoločne. Je tam veľa z aktuálneho diania prípadne z vypočutých krčmových múdrostí. V poslednej dobe to trochu zanedbávame, ale snáď sa nám to opäť podarí nakopnúť.

Pripovidka valentinska! #prihrivajkimmozes #nicocaffe #presovskyoriginal

Gepostet von NICO CAFFÉ am Dienstag, 14. Februar 2017

Na Slovensku je  už nejaký ten piatok veľkým hitom i kaviareň na kolesách. Nerozmýšľali ste nad takýmto druhom investovania do značky?

Kaviareň na kolesách sme prevádzkovali v rokoch 2014-2016, takže novinka to pre nás nebola. V tom období sme boli prví v Prešove, no zároveň i najmenej úspešní. Nakoľko to legislatívne nikto nepoznal a museli sme prekonávať celú byrokraciu, tak sme si nakoniec povedali, že energiu venujeme skôr kamenným prevádzkam a našu pop-up kaviareň sme predali.

V novej prevádzke v Košiciach organizujete aj populárne brunche a večere. Zaujímajú sa ľudia o takýto typ posedenia?

Brunch sa stal už súčasťou mladých ľudí, ktorí si chcú hlavne cez víkend pospať trochu dlhšie a potom vybehnúť na kávu či „raňajkoobed.“

Už ši mal frištik? Avotoast so syrom @nicopresov. #nicocaffe #nicopresov #avotoast #breakfast #coffee #brunch repost @mima.bernasova

Gepostet von NICO CAFFÉ am Montag, 7. Januar 2019

Ako v podnikoch bojujete proti plastovým slamkám a pohárom?

Pred viac ako dvoma rokmi sme sa rozhodli zredukovať odpad ktorý produkujeme. Dôkladne triedime odpad, slamky sú nahradené kovovými a servítky pod nápoje zase korkovými podtáckami. V rámci take away pohárov sme spolu s našimi kamarátmi z iných prevádzok vymysleli projekt zálohovaných pohárov s názvom „Vráť ma“, ktorý sa postupne rozširuje do podnikov po celom Slovensku.

Čo chystáte do budúcna?

Plánujeme si otvoriť vlastnú remeselnú pekáreň, ktorú dúfame, že sa podarí dokončiť do konca roka 2019.

zdroj: Nico Caffé

Najnovšie video