Výrobca legendárnej bábiky Barbie spustil kampaň, ktorá ťa prinúti zamyslieť sa

  • Bábiku Barbie od Mattela má doma takmer každé dievča. Je jednoducho legendou
  • V minulosti vzbudzovala v dievčatách pochybnosti. Bola totiž príliš krásna
  • Dnes sa snaží o nápravu a motivuje mladé slečny v tom, aby sa nepodceňovali. Výsledkom je reklamná kampaň Close the Dream Gap
barbie
youtube
  • Bábiku Barbie od Mattela má doma takmer každé dievča. Je jednoducho legendou
  • V minulosti vzbudzovala v dievčatách pochybnosti. Bola totiž príliš krásna
  • Dnes sa snaží o nápravu a motivuje mladé slečny v tom, aby sa nepodceňovali. Výsledkom je reklamná kampaň Close the Dream Gap

Spoločnosť Mattel, ktorá priniesla svetu bábiku Barbie predstavila novú reklamnú kampaň. Tentokrát je však trošku z iného súdka. V minulosti prispievala u dievčat k pocitu menejcennosti z dôvodu jej dokonalých mier a krásy. Dnes je to však inak. Sú to práve bábiky, ktoré nepriamo predurčujú dievčatá na budúcu úlohu matky a ženy. Chlapci majú zasa k dispozícii hračky, ktoré vychádzajú z prirodzených chlapčenských túžob.

Práve preto sa v nás už odmalička zakoreňujú stereotypy, čo by mal robiť muž a čo žena. Vo svete sa oslavuje 11.10 medzinárodný deň dievčat. Práve v tento deň uzrela svetlo sveta nová reklamná kampaň od Mattela s názvom Close the Dream Gap. Hlavným zámerom tvorcov kampane je vzdelávanie verejnosti a upozorňovanie na stereotypy, ktoré sa týkajú pohlaví. Vďaka kampani sa môže každý divák hlboko zamyslieť.

V reklame neúčinkujú žiadne celebrity, ale obyčajné mladé dievčatá. Z ich úst totiž pôsobí celý reklamný príbeh akosi uveriteľnejšie. Okrem toho deti chytia dospelých omnoho viac za srdce. Výber účinkujúcich sa teda podaril na jedničku. Samozrejme, reklamná kampaň tu nie je preto, aby vzdelávala. Na to by bola spoločnosť Mattel príliš úzko zameraná. Prvé video má byť akousi návnadou.

Skutočný potenciál vs potenciál zakorenený v mysli

V ďalších videách by sme sa mali oboznámiť s bábikami Barbie, ktoré budú vystupovať v rôznych podobách. Mali by predstavovať sebavedomé ženy, ktoré sa venujú netypickým činnostiam. Táto séria bábik sa nazýva Inšpiratívne ženy. Produkty by mali v mladých dievčatách vzbudiť túžbu po tom, aby neboli zaškatuľkované v tom, čo má robiť typická žena. Okrem samotných produktov vznikol aj vlog, v ktorom vystupuje samotná Barbie. Tá dievčatá oboznámi s tým, čo vlastne Dream Gap znamená.

Dream Gap vyjadruje medzeru medzi skutočným potenciálom a potenciálom zakoreneným v mysli dievčat. Dievčatá sú totiž náchylnejšie na preberanie názorov spoločnosti. Výskum ukázal, že dievčatá vo veku 5 rokov majú v porovnaní s chlapcami obrovské pochybnosti a zvyknú podceňovať svoje schopnosti. Nová reklama chce na túto skutočnosť poukazovať a ukázať, že to tak nemusí byť.

zdroj: m-journal.cz

 

 

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech