Wall Stre­et sa pýta Face­bo­oku: Čo bude nasle­do­vať ďalej?

Dárius Polák / 10. novembra 2016 / Business

Inves­to­ri chcú vedieť, ako plá­nu­je Face­bo­ok zará­bať penia­ze ďalej.

Spoločnosť počas posledných rokov profitovala najmä z mobilnej reklamy a očakáva sa, že tržby v Q3 narastú o 54 %. Vedúci predstavitelia Facebooku však varovali, že tento nárast sa v budúcom roku spomalí z toho dôvodu, že mobilná aplikácia dosiahne maximálny limit počtu reklám, ktoré sa zmestia do News Feedu.

Keď vedenie predstavenstva diskutovalo kvartálne výsledky s analytikmi, očakávalo sa veľa otázok zameraných na zvyšné produkty Facebooku, ktoré môžu zarábať peniaze, ako je live video, Instagram, Messenger, WhatsApp a Oculus. Niektoré, ako video reklamy a Instagram už prispievajú vo veľkom a investori chcú, aby Facebook šliapol poriadne na plyn rástol ešte viac. Iné, ako Oculus ešte stále neprinášajú žiadne výsledky. Akcie Facebooku za posledné 3 mesiace vzrástli o 5 %, čo je dôkazom, že Wall Street najväčšej sociálnej sieti dôveruje. Lenže čím viac sa spoločnosť blíži k vyššie spomenutému limitu, tým väčší bude mať tlak na rastúce tržby.

2

Video šou

Facebook sa v najbližšej dobe pravdepodobne zameria na stratégiu live videí, kde nedávno vykonal experiment s reklamami. Niektorí analytici si myslia, že spoločnosť by mala vytvoriť pre videá samostatnú aplikáciu, čím by vznikol priamy konkurent pre YouTube. Sociálna sieť takisto dokončuje svoju stratégiu monetizácie pre Instagram a podľa predpovedí by aplikácia mala vygenerovať tento rok 1,86 miliardy dolárov tržieb. Prednedávnom Facebook umožnil malému počtu predajcov predávať svoje produkty priamo v aplikácii.

Facebook má skutočne nohu na plynovom pedále v rámci budovania svojich produktov a služieb. Vlajková loď v každej relevantnej štatistike stále rastie a ďalším službám ako Instagram, WhatsApp a Messenger sa darí obstojne. Oculus mal problémy, čo sa týka trakcie, to sa však dá vysvetliť tým, že trh s virtuálnou realitou je stále ešte v plienkach.

3

Veľké stávky a extra trpezlivosť

Niektoré veľké stávky Facebooku sú stále ďaleko od generovania zisku. Také WhatsApp, ktoré Facebook kúpil v roku 2014 za 22 miliárd dolárov začína ukazovať náznaky potenciálu. Dôkazom môže byť prepojenie účtov WhatsApp a Facebook. Akvizícia Oculusu z roku 2014 za 2 miliardy dolárov ešte nezačala svoju investovanú sumu splácať naspäť, experti však veria, že ukáže potenciál potom, čo sa VR hardvér stane lacnejším a bude naň tvorený dostatok relevantného obsahu.

Facebook je jednou z najväčších spoločností na svete. Prednedávnom sa navyše pustil do otvorenej vojny so Snapchatom o používateľov v tínedžerskom a mladom veku. A toto určite nie je jeho hlavná stratégia a v rukáve má nejaké to eso schované.

1

zdroj: businessinsider.com, zdroj fotografií: businessinsider.com

Pridať komentár (0)