YouTube prináša mnohé novinky, ktoré potešia všetkých kreatívcov

  • Tvorcovia YouTube nespia na vavrínoch a prinášajú pre svojich užívateľov a tvorcov obsahu tri dôležité novinky
  • Prvou z nich je predplatné, druhou je podpora propagácie merchu priamo prostredníctvom YouTube
  • Poslednou novinkou je upozornenie užívateľov na nový obsah
youtube
flickr
  • Tvorcovia YouTube nespia na vavrínoch a prinášajú pre svojich užívateľov a tvorcov obsahu tri dôležité novinky
  • Prvou z nich je predplatné, druhou je podpora propagácie merchu priamo prostredníctvom YouTube
  • Poslednou novinkou je upozornenie užívateľov na nový obsah

Spoločnosť YouTube predstavila na video konferencii VidCon 2018 zaujímavé novinky. Na svoje si prídu hlavne tvorcovia obsahu, ktorí získajú nové možnosti ako svoj obsah dostať k vyššiemu počtu ľudí. Okrem toho získajú aj možnosť zarobiť ešte viac ako doteraz vďaka možnosti propagácie merchu priamo cez svoj kanál. Pozri sa aké novinky YouTube prináša.

Platené členstvo

Príjmy tvorcu obsahu a YouTube neprichádzajú len z reklamy alebo od sponzorov. Finančne prispieť môžu aj samotní konzumenti obsahu. Tí mohli dobrovoľne podporovať autorov, ktorí sa im páčia, a to sumou 5 dolárov mesačne. Táto možnosť tu aj naďalej zostáva, avšak tvorcovia majú aj ďalší dôvod na radosť. Ak má totiž užívateľ záujem, môže si platiť členské a stať sa akýmsi prémiovým členom v rámci komunity. Môže sa tak dostať k exkluzívnym videám či živým vysielaniam. Novinka nebude dostupná v každej krajine. Slovensko ju však na rozdiel od Česka dostane.

Možnosť propagácie vlastného merchu

Merch je ďalšou možnosťou ako si celkom solídne prilepšiť. Z predaja vlastných produktov žije mnoho slovenských, ale aj svetových celebrít. Tie vo veľkom predávajú hlavne oblečenie, ktoré ide celkom solídne na dračku. Podobne fungovali aj niektorí YouTuberi, ktorí však svoje produkty nemohli propagovať priamo cez YouTube. Riešili to tak cez externé služby alebo súkromné weby. Teraz to však bude inak a propagáciu budú môcť realizovať prostredníctvom najpopulárnejšieho video portálu.

Nebudú však môcť produkty cez YouTube priamo predávať ako v eshope. Pôjde skôr o čistú propagáciu. Spoločnosti, ktoré merch vyrábajú budú totiž priamymi partnermi YouTube. Prvé takéto partnerstvo zatiaľ YouTube uzavrel so spoločnosťou Teespring.

Upozornenie na premiéry

Ak si autor a plánuješ zaujímavý obsah, môžeš naň upozorniť svoje publikum. Kedysi sa diváci dozvedeli o niečom novom len vtedy, ak sledovali svojho obľúbenca, napríklad na sociálnej sieti, kde zverejňoval príspevky o tom, čo sa chystá. Vďaka tejto novinke však každý záujemca môže dostať upozornenie, že nový obsah je tu pripravený len a len pre neho.

zdroj: techcrunch.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK