Zajedáš stres? Dobre robíš, no daj pozor, čo dávaš do úst. Tieto potraviny ti naozaj pomôžu k lepšej nálade

  • Stres ti môže pokaziť deň a „prepnúť ťa“ z pozitívneho nastavenia
  • Vedel si, že stravovanie zohráva dôležitú úlohu v boji proti stresu?
  • Prinášame ti niekoľko tipov, ktoré ti môžu pomôcť znížiť mieru stresu
jedlo večera obed
Pixabay/ stokpic
  • Stres ti môže pokaziť deň a „prepnúť ťa“ z pozitívneho nastavenia
  • Vedel si, že stravovanie zohráva dôležitú úlohu v boji proti stresu?
  • Prinášame ti niekoľko tipov, ktoré ti môžu pomôcť znížiť mieru stresu

V dnešnej dobe je úroveň stresu vysoká a mnoho ľudí nevie, ako sa s ním vysporiadať. Skvelými pomocníkmi pri boji so stresom môžu byť jóga, ale aj meditačné cvičenia. Vedel si však, že aj strava ovplyvňuje mieru stresu? Nehrá síce najväčšiu úlohu, no dokáže s jeho znížením pomôcť. 

„Namiesto toho, aby sme o jedle premýšľali ako o previnení, môžeme o ňom uvažovať ako o nástroji na prácu so stresom,“ uviedla psychiatrička Drew Ramsey.

Ako CNN uvádza, prevziať kontrolu nad stresom pomocou potravín, ktoré konzumuješ, ti môže pomôcť bojovať proti zápalom v tele alebo so zvýšenými hladinami hormónu kortizolu. Práve zvýšená hladila kortizolu môže viesť k vysokej hladine cukru v krvi, zvýšenej chuti do jedla a priberaniu.

Otvor chuťové bunky mastným rybám

Ryby by si mal konzumovať nielen pri štedrovečernej večeri, ale aj po zvyšok roka. Sú známym zdrojom proteínov s nízkym obsahom tukov a majú výborný vplyv na zdravie človeka.

Okrem známych pokrmov ako losos, pstruh, makrela sa oplatí vyskúšať aj sardely, sardinky a slede. Tieto ryby sú bohatým zdrojom omega-3 mastných kyselín známych ako DHA (kyselina dokosahexaénová) a EPA (kyselina eikosapentaénová), ktoré hrajú dôležitú úlohu zdravia mozgu. Informuje o tom portál Zdravie.

„Zvyšovanie omega-3 mastných kyselín môže pomôcť regulovať zvládanie stresu,“ uvádza Felicia Porrazza na svojom blogu.

ryby strava stres potraviny zdravie
zdroj: Unsplash/Mary Winchester

Porrazza to vysvetľuje tak, že stres môže zvýšiť zápal v tele. Ak dokážeš zmierniť zápal konzumáciou väčšieho množstva omega-3, potencionálne môžeš znížiť hladinu kortizolu, čo okrem všetkého zlepší aj tvoj celkový zdravotný stav.

Niektoré výskumy dokonca preukázali, že omega-3 pomáhajú zmierniť reakciu kortizolu po akútnom strese. Na druhej strane, nízke hladiny omega-3 môžu ovplyvňovať funkciu hypotalamo-hypofýzovo-nadobličkovej osi, ktorá podľa Porrazzy hrá úlohu v tom, ako naše telá reagujú na stres.

Konzumuj viac vitamínu C 

Podobne ako pri rybách, aj o vitamíne C je známe, že v súvislosti s celkovým zdravotným stavom je nesmierne dôležitý. Potraviny ako červená a zelená paprika, pomaranče, grapefruity a kivi sú na tento vitamín bohaté.

Startitup PREMIUM logo
Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

(Zrušiť môžeš kedykoľvek)

Zdroje: Healthline, Porrazza Nutrition, CNN, Fitland, Protein, Zdravie

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK