Zákazníci dostali na výber medzi plastovým a papierovým vreckom. Takto to dopadlo

  • Kampaň Ty rozhoduješ, chcela ľudí motivovať k nákupu bez plastov
  • Zákazníkom potravín dala možnosť použiť igelitové alebo papierové vrecká
  • Väčšina si vybrala ekologickejšiu možnosť
zdroj: Unsplash/Ty rozhoduješ (Zdroj: TS)
  • Kampaň Ty rozhoduješ, chcela ľudí motivovať k nákupu bez plastov
  • Zákazníkom potravín dala možnosť použiť igelitové alebo papierové vrecká
  • Väčšina si vybrala ekologickejšiu možnosť

Stále viac ľudí sa snaží žiť ekologicky a obmedziť svoje používanie plastov. Materiál, ktorý sa rozkladá v prírode iba veľmi ťažko je však dnes už takmer úplne všade. Plasty nájdeme vo vode, v jedle, ktoré konzumujeme a je takmer nemožné vyhnúť sa mu pri bežných nákupoch v supermarketoch a potravinách. Pritom by stačilo dať ľuďom na výber.

Študentská kampaň „Ty rozhoduješ“ chcela ukázať, že ak ľudia dostanú pri nakupovaní možnosť voľby medzi klasickým igelitovým sáčkom a sáčkom z recyklovaného papiera, väčšina si vyberie ten papierový.

Malé igelitové sáčky pritom používame veľmi často, balíme do nich pečivo, ovocie či zeleninu. Niektoré obchody ponúkajú aj papierové vrecká, a to hlavne pri pečive, no mnohé majú na stojanoch stále iba tie z plastu. Pri zelenine a ovocí zatiaľ iná možnosť neexistuje a zákazníci, ktorí nechcú používať plasty, si musia priniesť vlastné sieťovky.

zdroj: Ty rozhoduješ (Zdroj: TS)

Študenti marketingu a reklamy Univerzity Koštantíta Filozofa v Nitre umiestnili vedľa seba v potravinách plastové a papierové vrecká. Ľudia si tak pri nákupe mohli zvoliť, ktoré vrecko použijú.  Keď dostali zákazníci na výber, vybrali si vo väčšej miere papierové vrecká.

Chceli sme ukázať, že sa to dá inak. Keď zákazníci dostanú alternatívu, siahnu po nej. Reakcie boli pozitívne,“ povedala Monika Holotová, jedna zo študentiek.

Kampaň potom ďalej pokračovala aj na Instagrame, kde ju šírili spolu s anketovými otázkami, do ktorých sa mohol zapojiť každý. Jedna otázka zisťovala, či by ľudia takúto kampaň privítali aj vo svojom obchode – viac ako 90 percent odopvedalo, že áno. Ďalšia otázka sa dopytovala, či si nosia vlastnú plátenú tašku a takmer 80 percent sa vyjadrilo pozitívne.

zdroj: Unsplash

Kampaň si dala za úlohu nielen zistiť, ako vnímajú ľudia na Slovensku plasty, ale aj šíriť osvetu. Ukázalo sa, že by veľmi pomohol aj iný prístup obchodných reťazcov v boji proti zbytočným plastom.

Zdroj: TS

Najnovšie video