Umenie je vymyslieť niečo, čo ľudí zaujme

  • Ak by si chcel, môžeš prestať čítať tento článok a vymyslieť niečo aj hneď teraz. Po malom brainstormingu by si mal papier plný nápadov (aj dva). No nápady nie sú hlavným kameňom úrazu.
012
  • Ak by si chcel, môžeš prestať čítať tento článok a vymyslieť niečo aj hneď teraz. Po malom brainstormingu by si mal papier plný nápadov (aj dva). No nápady nie sú hlavným kameňom úrazu.

Mohol by si si napríklad založiť webovú stránku, akú ešte nikto nemá. Alebo pre niekoho písať články (a nie len preto aby si si na facebooku zmenil zamestnanie na redaktor/spisovateľ). Prípadne vymyslieť nejakú fakt dobrú appku, ktorú bude každý chcieť. Možností je veľa.

Podstata je hlavne vymyslieť niečo, čo ľudí zaujme. Niečo, čo si všimnú a za čo budú ochotní prípadne aj platiť. Nechceš predsa aby tvoj skvelý nápad zanikol len kvôli jeho nedostatočnej prezentácii. Len preto, že si ho nikto neprečítal, alebo prípadne ani nevšimol.

 

Chceš aby sa ľudia zaujímali? Nauč sa ich zaujať.

soaring startups

foto: streetwise.com

 

Rob len to, čo ťa baví.

Ak chceš aby sa tvoji potenciálni zákazníci o tvoj produkt zaujímali, najprv sa o neho musíš zaujímať ty sám. Keď ťa tvoj vlastný nápad nebaví, nebude baviť ani ich a odzrkadlí sa to.

Vytváranie niečoho nového je ťažké. No vieš, čo je ešte ťažšie? Vytváranie niečoho nového, čo ťa ani nebaví.

 

Vytváraj veci pre „ozajstných“ ľudí.

Jeden múdry človek raz povedal: „Ak vytváraš niečo nové, predstav si, že to vytváraš pre svojho blízkeho priateľa. Napríklad také písanie článku. Predstavuj si, že ho píšeš kamarátovi.“
A to je ďalší z dôležitých faktov. Musíš vedieť, pre koho to robíš a kto to bude čítať alebo používať.

Stále si dávaj otázky ako: Aké informácie ich zaujmú? Čo ich donúti venovať svoj čas tomuto článku/produktu? Ako ním vyplním medzeru v ich živote?

Prestaň svoje publikum vnímať ako kôpku anonymných ľudí, ktorých nepoznáš. Predstav si, že sú to konkrétni ľudia, ktorí majú svoje pocity a problémy.

startup-institute-class

foto: forbes.com

 

Vždy si polož otázku, či na to máš.

Musíš poznať sám seba a svoje sily. Máš tú správnu motiváciu, odvahu a vášeň pre to, čomu sa chystáš venovať? Ak pocit prvotného nadšenia opadne, musíš byť schopný naďalej sa tomu venovať a dotiahnúť to do konca. Nie je však nič zlé na tom, keď zistíš, že daný projekt nie je nič pre teba. Možno príde nejaký lepší, ktorý ti sadne ako uliaty.

 

Nikdy to nerob len kvôli úspechu a „sláve“.

Určite si niekedy zahliadol veľa mladých a naivných ľudí, v rôznych speváckych súťažiach, ktorí celý čas hovorili o tom, ako už od malička chceli byť speváčkou alebo spevákom. A to je práve ono. Chceli byť SPEVÁKOM, no nie spievať. Spievanie vlastne ani nikdy nebolo ich hlavným cieľom. Ak by to tak bolo, nikdy by sa neocitli v speváckej šou – radšej by denne spievali, písali a nahrávali pesničky.

Chceš vymyslieť „X“? Alebo chceš byť NIEKTO kto vymyslel „X“? Ak ti o samotnú podstatu výroby nejde, môžeš to rovno zabaliť. Ľudia by sa mali zaujímať o tvoju prácu a nie o teba. Inak to nemá zmyslel.

3035981-slide-s-2-can-this-human-hamster-wheel-make

foto: zimmo.be

 

A na záver – musíš na sebe makať. A PORIADNE.

Ak chceš napísať knihu, ktorá niekomu „pohne srdcom“, začni.

Ak chceš vymyslieť a začať biznis, ktorý zmení svet, začni.

Ak si chceš splniť sen a niečo dokázať, začni.

Dôležité je začať už teraz a zamakať na sebe aj na svojom odhodlaní.

soaring startups

foto:streetwise.com

Zdroj: medium.com, zdroj titulnej fotografie: aumbastudentsabroad.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá