Slováci môžu výrazne ušetriť. Slovenská firma prišla s prelomovým riešením

  • Trh s detským tovarom je presýtený, vybrať si správny produkt býva však náročné
  • Zdražovanie má dopad aj na rodinné rozpočty, sú však spôsoby, ako ušetriť
  • Nakupovať z druhej ruky má svoje riziká, najmä pri detskej elektronike
Untitled design – 2023-04-18T144108.984
Pexels
  • Trh s detským tovarom je presýtený, vybrať si správny produkt býva však náročné
  • Zdražovanie má dopad aj na rodinné rozpočty, sú však spôsoby, ako ušetriť
  • Nakupovať z druhej ruky má svoje riziká, najmä pri detskej elektronike

Mnohí ľudia dnes tému rodičovstva odkladajú a prispievajú k tomu aj finančné dôvody. Mať deti je drahé – podľa Miroslava Kadlečka, CEO spoločnosti Feedo, ktorá sa špecializuje na detský sortiment, vyjde „výbavička“ minimálne na 3 000 eur, a to sa bavíme len o základoch a prvotnom nákupe. Potom nasleduje pravidelný nákup plienok či prípadných náhrad stravy.

Slováci sa tak mnohokrát obracajú na produkty z druhej ruky, to má však svoje riziká. „Problémy sú najmä s produktami, ktoré zaisťujú bezpečnosť dieťaťa. Ako sú autosedačky alebo monitory dychu,“ vysvetľuje Kadleček.

Budúci rodičia tak skrátka musia čeliť finančnej bariére, ktorá je pre mnohých príliš vysoká. Feedo, kde je Miroslav Kadleček riaditeľom, je však jednou z prvých lokálnych firiem, ktorá sa rozhodla adresovať tento problém a rodičom ponúka niekoľko inovatívnych spôsobov, ako ušetriť.

Feedo napríklad pre členov ich klubu zaviedlo špeciálny kalendár, vďaka ktorému rodičia presne vidia, ktoré produkty budú kedy v zľave. S nákupom plienok, ktoré bežne stoja desiatky eur na každý mesiac, tak môžu počkať, kým budú v zľave, a následne si ich nakúpiť vo väčšom množstve.

Pre mnohých rodičov ide o výraznú úsporu, a to najmä v časoch vysokej inflácie a finančnej zimy, o ktorej mnohí experti hovoria.

 

  • Akými kreatívnymi inováciami sa Feedo snaží pomôcť rodičom?
  • Ako dnes vyzerá slovenský trh s detským tovarom?
  • Mení sa nákupné správanie rodičov počas krízy?
  • Oplatí sa nakupovať z druhej ruky?
  • Kde môžu rodičia ušetriť?

Kadleček feedo
zdroj: Startitup – Zorientovať sa v takom množstve informácií nie je vôbec jednoduché, tvrdí Miroslav Kadleček, CEO spoločnosti Feedo.

Čo je aktuálne zle na trhu s detským tovarom a čo chcete zlepšiť?

Vnímam, že v súčasnosti majú rodičia obrovský výber produktov a musia spracúvať veľký tok informácií na tému rodičovstva, výchovy, čo je alebo nie je dobré pre dieťa. Je pre nich ťažké sa v tom všetkom zorientovať – najmä, ak je to ich rodičovská premiéra. 

Kým ľudia nezačnú rozmýšľať nad dieťaťom, tak sú úplne mimo tohto sveta. Netušia, čo všetko je súčasťou, aké sú značky a firmy a vôbec aké produkty potrebujú na starostlivosť o dieťa.

Ale zrazu, behom krátkeho okamihu, sa z vás musí stať špecialista – matka, ktorá sa musí rýchlo všetko naučiť.

Preto sa snažíme okrem najlepšej ponuky dávať ľuďom aj informácie a sprevádzať rodičov od tehotenstva až po prvé kroky dieťatka do škôlky.

Základná výbava pre dieťa určite nie je lacná záležitosť. Koľko do toho človek musí investovať?

Je to veľmi individuálne, každý zákazník je iný a má iné nákupné správanie. Aj v tomto segmente sa však dá nakupovať výhodne, priemerne alebo draho.

Priemerná výbavička pre bábätko sa pohybuje okolo 2 500 až 3 000 eur – ak nedostanú nejaké veci do daru alebo nenakupujú z druhej ruky. Dohromady je to asi 40 rôznych druhov sortimentu.

Začína sa kočíkom, autosedačkou, končí hygienickými pomôckami. Po samotnom narodení dieťaťa sú mesačné náklady rodičov asi 300 eur, pričom veľkú časť zhltnú plienky, asi 50 eur mesačne.

MicrosoftTeams-image (64)
zdroj: Feedo - Priemerná výbavička pre bábätko sa pohybuje okolo 2 500 až 3 000 eur.

Veľa mamičiek situáciu rieši tak, že nakupujú z druhej ruky. Aké sú tu nevýhody a riziká?

Veľké nevýhody vidíme hlavne pri produktoch, ktoré sa týkajú bezpečnosti, ako sú napríklad autosedačky alebo monitory dychu.

Chápem, prečo to robia, ale určite by som nenakupoval elektronické a technické produkty z druhej ruky, keďže na ne chcem mať záruku a servis. A treba myslieť aj na hygienické a zdravotné hľadisko.

Dajme si ako príklad autosedačku alebo kočík, tam to pri používanom produkte už môže byť reálny risk. Navyše v prípade potreby servisu sú takto rodičia skrátka bez daného produktu a nemôžu ísť napríklad kočíkovať. My preto vždy ponúkame náhradné kočíky alebo sedačky, aby rodičia mohli ďalej fungovať.

Najvýraznejšia výhoda je, samozrejme, nízka cena. Produkty z druhej ruky môžu byť lacnejšie o 50 % aj 70 %.

Ako sa s cenami snažíte pomôcť vy?

Snažíme sa eliminovať rozdiel medzi novým a používaným cez vernostný program Feedo Club a zaujímavé akcie.

Pre rodičov robíme aj aktivity navyše – napríklad ich učíme správne a bezpečne upevniť autosedačku v aute, používať monitor dychu alebo skladať kočík.

Ako vernostný klub funguje?

Program Feedo Club funguje len od jesene minulého roka a tvorí ho už viac ako 22 300 členov. Veľmi zaujímavý v ňom je predovšetkým kalendár akcií na plienky, výživu a kozmetiku, v ktorom na mesiac dopredu vidí, kedy bude jednotlivý sortiment v zľave. Vie si tým z dlhodobého hľadiska plánovať nákupy, nakupovať vo väčších množstvách a šetriť desiatky eur.

Okrem toho odmeňujeme každý nákup nad 49,99 € súborom 3 kupónov so zľavami až do 20 %, 5 % extra zľava na značku Pampers pri kúpe produktov nad 59,99 € (aj zľavnených), dopravou zdarma na prvú online objednávku,“ uvádza Miroslav Kadleček, riaditeľ a konateľ spoločnosti Feedo.

„Program je personalizovaný – vieme, v akom štádiu tehotenstva naše mamičky sú a v akom veku je dieťa, a na základe toho im posielame aj zaujímavé informácie o tehotenstve alebo vývoji dieťaťa,“ dodáva Kadleček s tým, že Feedo spolupracuje aj priamo s lekármi.

Vernostný program funguje aj v predajni rovnako ako na e-shope. „Kamenné predajne v našom prípade podporujú dôveryhodnosť a relevanciu online e-shopu.“
Chcem sa prihlásiť do vernostného programu →

1200x628_FC vyhody

Koľko takto dokážem ušetriť?

Členovia Feedo Club minimálne 10 %, pri špeciálnych akciách aj omnoho viac. Napríklad nakupovať detské oblečenie ako člen Feedo Club znamená, že šetrím až 20 %, čo už sú veľké peniaze.

A veľa dokáže ušetriť aj plánovanie nákupov plienok či výživy v najvýhodnejších cenách, čo zistia práve cez náš Feedo Club kalendár zliav. Týchto produktov nakúpia rodičia desiatky, spotrebúvajú ich každý deň. Dáva teda perfektný zmysel, aby sa rodičia zapojili do Feedo Club a vedeli, kedy bude sortiment lacnejší.

Je vernostný program niečím, čo by dnes mal mať každý obchodník?

Áno, je to prirodzený vývoj, veď každá firma si chce udržať svojho zákazníka. Len my to robíme tak, že okrem programu výhod ponúkame aj poradenstvo navyše a akýsi sprievod materstvom.

Chceme im uľahčiť toto krásne obdobie – či už to je výberom správnych produktov na mieru alebo dobrými a užitočnými radami na základe našich dlhoročných skúseností.

Menia rodičia počas zdražovania svoje nákupné správanie?

Nevnímame, že by sa zásadne zmenilo správanie nášho zákazníka. Tým, že sú nákupy prepojené s najväčšou životnou emóciou, si rodičia chcú nákup prvej výbavičky alebo prvého kočíka zapamätať ako zážitok.

Preto vnímame potrebu zákazníkov prísť osobne aj v dnešnej dobe na kamennú predajňu – produkty chcú vidieť a odskúšať si, poradiť sa, čo by bolo presne pre nich to najlepšie riešenie, aby si to čo najviac uľahčili.

Z toho vyplýva, že sa online nestal voľbou číslo jeden, ale akousi vstupnou bránou. Zákazníci dnes očakávajú osobný prístup, poradenstvo, odbornosť, kvalitné služby a servis, pretože chcú mať aj zážitok. Nákupy tohto typu zažijú priemerne dvakrát za život, preto je to veľmi špecifické.

MicrosoftTeams-image (66)
zdroj: Feedo - Počas ekonomickej krízy nevnímame, že by sa zásadne zmenilo správanie nášho zákazníka. Tým, že sú nákupy prepojené s najväčšou životnou emóciou, si rodičia chcú nákup prvej výbavičky alebo prvého kočíka zapamätať ako zážitok, uvádza Kadleček.

Ako finančné ochladenie zaťažuje rodinný rozpočet?

Kríza určite vplýva na rodinný rozpočet, ale dá sa na to pozrieť aj pozitívne. Rodičom vysvetľujeme, že aj príspevky sa za posledné roky zmenili. Máme tu napríklad:

  • tehotenské (15 % denného vymeriavacieho základu),
  • tehotenské štipendium 200 eur, kedy nárok vzniká od 13. týždňa a trvá do skončenia pôrodu,
  • nárok na materskú, ktorý vzniká 6 týždňov pred očakávaným termínom pôrodu – teda v 34. týždni, kedy rodič dostáva 75 % z vymeriavacieho základu,
  • vyrovnávaciu dávku, ak musí zamestnávateľ preradiť tehotnú mamičku na inú pozíciu – vo výške 55 % rozdielu v mzde,
  • príspevok pri narodení dieťaťa, ktorý sa dáva vo veku 28 dní – takzvané kočíkovné je vo výške 829,86 eur,
  • vyšší je aj rodičovský príspevok, pri nároku na materskú je to dnes 412,60 €, pri tých, ktorí nemali nárok na materskú, je to 301 € mesačne.

Teda nie je to také zlé. Osobne vnímam, že príležitosť sa finančne pripraviť na príchod bábätka je cez sociálny systém omnoho väčšia než v minulosti. Reálne sa takto dá „nazbierať“ aj 60 % až 70 % celkovej hodnoty kompletnej výbavy.

Majú budúci rodičia šancu rozoznať nekvalitný produkt od kvalitného?

Ako v každom segmente, aj tu sú lepšie a horšie produkty – ale v dojčenskom segmente to nie je také zlé. Normy a zákony sú omnoho prísnejšie než pri bežnom tovare. Na trhu sa nemá ako objaviť niečo, čo je vyslovene nekvalitné alebo nebezpečné.

Kvalitu štát prísne kontroluje. Dokonca aj naše kamenné predajne Feedo chodia náhodne pozerať inšpekcie (smiech).

Hovoríte o pretlaku informácií. Ako by sa mali mamičky zorientovať v predajcoch?

Pri výbere svojho e-shopu s daným sortimentom by sa mali zamerať na recenzie a históriu firmy. Veľkým plusom je aj to, či má e-shop kamennú predajňu – mnohí rodičia si radi prídu veci osobne pozrieť.

Vo Feedo sa snažíme začať s mamičkou spolupracovať už v tehotenstve a sprevádzať ju aj prvými rokmi rodičovstva. A pri asi troch rokoch dieťaťa náš zákazník odíde, no dovtedy chceme pokryť každú jednu potrebu.

Preto máme v ponuke až 25-tisíc položiek a prevádzkujeme aj call centrum, kde rodičom jednoducho poradíme a vysvetlíme, čo treba.

Feedo patrí pod spoločnosť ags92, ktorá sa v detskom sortimente pohybuje už od roku 1992. V roku 2005 prišli z Česka na Slovensko a neskôr otvorili aj svoj prvý kamenný obchod na Košickej ulici v Bratislave, vtedy ešte známy ako predeti.sk.

V roku 2018 došlo k spojeniu so značkou Feedo, ktorá má dnes na Slovensku až 8 predajní. Okrem slovenského trhu pôsobia v Česku, Poľsku a Maďarsku. „V Poľsku a Maďarsku sme primárne len distribútor – napriamo predávame len v ČR a SR,“ ozrejmuje Miroslav Kadleček, riaditeľ a konateľ spoločnosti Feedo.
Chcem si pozrieť ponuku Feedo →

Miroslav Kadleček
zdroj: Startitup - Férové ceny sú v dnešnej dobe dôležité, ale aj odbornosť a servis pre našich zákazníkov sú rovnako dôležité, uvádza Kadleček.

Na Slovensku máte predajne po celom Slovensku, pritom e-shopy po pandémii rástli raketovým tempom. Nie je dnes výhodnejšie mať len e-shop?

No napríklad v Česku bol minulý rok prvýkrát pokles v online predaji – a väčší ako v kamenných. Minulý rok nás vrátil naspäť, český e-commerce klesol o 12 %.

V našom segmente je stále potreba kamenných predajniach – toto je veľmi špecifický sortiment, ktorý potrebuje odborné vysvetlenie, inštruktáž či osobné odskúšanie, aby zákazníkovi produkt dokonale sedel.

Napríklad pri kočíkoch riešime aj také veci, že aký vysoký je otec, aký široký je výťah do bytu a aký veľký mám v aute kufor.

Vnímate, že dnes mamičky nakupujú viac cez e-shop alebo osobne?

V roku 2022 e-commerce celkovo trošku klesol. My stále rastieme v kamenných predajniach, máme v nich dokonca väčší úspech než v roku 2019 pred pandémiou. Naši zákazníci radi chodia do našich predajní.

Hlavne tehotné mamičky určite viac nakupujú v predajniach. Po narodení sa už spotrebný tovar ako plienky skôr objednáva online, keďže je skrátka pohodlné nechať si to priniesť priamo domov.

Väčšie položky, ako druhá autosedačka, jedálenská stolička, nosič či športový kočík, však rodičia chodia konzultovať priamo na predajne, kde im vždy radíme.

Aké máte plány do budúcna, kde sa vidíte o 5 rokov?

Čo sa týka nášho rastu, za posledných 5 rokov sme zdvojnásobili svoju veľkosť, darilo sa nám rásť počas covidu a verím, že budeme rásť aj naďalej.

Máme aj privátnu značku Petite & Mars, kde tento rok chceme prinášať jeden nový produkt za týždeň.

326783089_1131856691103421_6695799132501793930_n
zdroj: Feedo - Online sa nestal voľbou číslo jeden, ale akousi vstupnou bránou. Zákazníci dnes očakávajú osobný prístup, poradenstvo, odbornosť, kvalitné služby a servis, pretože chcú mať aj zážitok.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá