Žilinská fitness značka dobyla srdcia ľudí z celého sveta. Na ich oblečení štítok „Made in China“ nenájdeš

  • Slovenskí podnikatelia dobyli svet
  • Fitnessu sa začali venovať oveľa skôr, než vôbec vznikol Instagram a iné sociálne siete
NEBBIA rodina – Stanka, Marcelka, Jakub a Martin Peckovci
NEBBIA rodina – Stanka, Marcelka, Jakub a Martin Peckovci, NEBBIA
  • Slovenskí podnikatelia dobyli svet
  • Fitnessu sa začali venovať oveľa skôr, než vôbec vznikol Instagram a iné sociálne siete

Slovenská značka bodybuilding a fitness oblečenia NEBBIA bola založená Martinom a Stankou Peckovcami. Jej názov dostal meno spontánnym výberom, keď listovali v taliansko-slovenskom slovníku.

Oboch rodených Žilinčanov k podnikaniu primäla vlastná potreba mať kvalitné oblečenie do posilňovne. V súčasnosti ich oblečenie posielajú do všetkých krajín sveta a tržby z predaja sa na ich konte vynímajú viac než pekne. O novinkách z tejto firmy nám porozprával práve už spomínaný spoluzakladateľ Martin Pecko.

  • Prečo sú na túto firmu kladené nároky ako na veľké globálne značky
  • Ako hodnotia hospodárske výsledky za rok 2022
  • Prečo odmietajú, aby ich oblečenie malo štítky Made in China
  • Akým najnáročnejším výzvam čelili v biznise 

Aké ste si dali podnikateľské ciele na rok 2022? Podarilo sa vám ich naplniť? 

V závere roku 2021 sme sa pozerali na rok 2022 veľmi ambiciózne. Očakávali sme oživenie ekonomiky po dvoch covidových rokoch. Dokonca sme otvorili predajňu v Petrohrade s veľkým plánom otvoriť ďalšiu predajňu v Moskve. Avšak februárové udalosti rýchlo zmenili náš plán.

Ruský a ukrajinský trh predstavoval v tom čase viac ako 35 % nášho obratu. Neistota, ktorá u nás nastala, bola veľká. Rýchlo sme prešli z rastového plánu na nový plán – udržať predaj na úrovni z roku 2021. To sa nám však nepodarilo a skončili sme o 15 % nižšie.

Aké boli vaše ambície na tento rok?

Ambície nám nikdy nechýbali a po roku 2022, ktorý sme využili na strategické zmeny, sme boli veľmi nedočkaví. Naše plány na tento rok boli v produktovej segmentácii, spojenej s rozšírením modelových radov a posunom k aktívnemu zákazníkovi.

Pritom vo fitness, z ktorého sme vzišli a máme ho radi, chceme posilniť našu pozíciu domácej jednotky. Tiež máme rozpracované viaceré partnerstvá na globálnej úrovni, čím by sa náš produkt dostal na blízky východ a tiež do distribúcie v USA. 

V koľkých krajinách momentálne pôsobíte?

Cez náš e-shop posielame oblečenie do všetkých krajín sveta. Kamenné predajne aktuálne máme v Česku a na Slovensku. Petrohradskú predajňu sme, žiaľ, dva roky dozadu museli zatvoriť. Prostredníctvom našich B2B partnerov pôsobíme v 27 krajinách.

Ste 100 % európska značka. Nesiahli ste po výrobe v Ázii s cieľom vyrábať lacnejšie a maximalizovať zisk. Tvoríte na Slovensku, šijete v Bulharsku a vaše materiály pochádzajú z Talianska, Španielska alebo Portugalska. To je pre mnohé značky v dnešnej dobe neudržateľné. Ako sa vám darí ísť touto cestou?

Zvolili sme si ťažšiu cestu, ktorá je vplyvom udalostí na Ukrajine a následným zvyšovaním cien energií a inflácie ešte náročnejšia. Pociťujeme enormný tlak zo strany všetkých dodávateľov na rast vstupnej ceny.

Napriek tomu máme interný záväzok, že sme európska firma a všetky naše materiály musia pochádzať od renomovaných európskych výrobcov. Aj vďaka tomu môžeme mať prémiový produkt a správame sa zodpovedne k životnému prostrediu.

NEBBIA
zdroj: NEBBIA

Nechceme robiť žiadne kompromisy medzi kvalitou – udržateľnosťou a spokojnosťou zákazníka. Veď v našom oblečení si človek dáva poctivý tréning.

Vašim influencerom posielate dizajn manuál, v ktorom jasne komunikujete, aké stvárnenie vášho brandu netolerujete. O čo napríklad ide?

Po ošiali zo sociálnych sietí, keď sme aj my podľahli honbe za vyšším dosahom, prišiel moment uvedomenia si, že mať na Facebooku alebo Instagrame desiatky tisíc followerov nemusí zákonite znamenať úspech. Sociálne siete sa zrýchlili, skrátil sa čas pozornosti sledovateľov a vyhráva zmysluplný kontent nad „pozlátkom“.

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Zdroj: Finstat 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá