Žilinčania s ich fitness značkou dobyli svet: V tomto roku očakávame nárast tržieb o 50 %
- Podnikaví Slováci spájajú fitness komunitu naprieč krajinami
- Fitness ošiaľu prepadli omnoho skôr, ako vznikol Instagram a sociálne siete

- Podnikaví Slováci spájajú fitness komunitu naprieč krajinami
- Fitness ošiaľu prepadli omnoho skôr, ako vznikol Instagram a sociálne siete
NEBBIA je slovenská značka fitness a bodybuilding oblečenia, ktorú založili Martin a Stanka Peckovci. Jej názov vybrali spontánne pri listovaní v taliansko-slovenskom slovníku.
Obaja sú rodení Žilinčania, ktorých k podnikaniu priviedla vlastná potreba kvalitného oblečenia do posilňovne. Momentálne ich oblečenie posielajú do všetkých krajín sveta a na konte majú ukážkové tržby. Viac nám o novinkách z radov tejto firmy porozprával jej spoluzakladateľ Martin Pecko.
- Prečo sú na túto firmu kladené nároky ako na veľké globálne značky
- Ako hodnotia hospodárske výsledky za rok 2022
- Prečo odmietajú, aby ich oblečenie malo štítky Made in China
- Akým najnáročnejším výzvam čelili v biznise
Aké ste si dali podnikateľské ciele na rok 2022? Podarilo sa vám ich naplniť?
V závere roku 2021 sme sa pozerali na rok 2022 veľmi ambiciózne. Očakávali sme oživenie ekonomiky po dvoch „covidových“ rokoch. Dokonca sme otvorili predajňu v Petrohrade s veľkým plánom otvoriť ďalšiu predajňu v Moskve. Avšak februárové udalosti rýchlo zmenili náš plán.
Ruský a ukrajinský trh predstavoval v tom čase viac ako 35 % nášho obratu. Neistota, ktorá u nás nastala, bola veľká. Rýchlo sme prešli z rastového plánu na nový plán – udržať predaj na úrovni z roku 2021. To sa nám však nepodarilo a skončili sme o 15 % nižšie.
Aké sú vaše ambície na rok 2023?
Ambície nám nikdy nechýbali a po roku 2022, ktorý sme využili na strategické zmeny, sme veľmi nedočkaví. Naše plány na tento rok sú v produktovej segmentácii spojenej s rozšírením modelových radov a posunom k aktívnemu zákazníkovi.
Pritom vo fitness, z ktorého sme vzišli a máme ho radi, chceme posilniť našu pozíciu domácej jednotky. Tiež máme rozpracované viaceré partnerstvá na globálnej úrovni, čím by sa náš produkt dostal na blízky východ a tiež do distribúcie v USA.
V koľkých krajinách momentálne pôsobíte?
Cez náš e-shop posielame oblečenie do všetkých krajín sveta. Kamenné predajne aktuálne máme v Čechách a na Slovensku. Petrohradskú predajňu sme, žiaľ, minulý rok museli zatvoriť. Prostredníctvom našich B2B partnerov pôsobíme v 27 krajinách.
Ste 100 % európska značka. Nesiahli ste po výrobe v Ázii s cieľom vyrábať lacnejšie a maximalizovať zisk. Tvoríte na Slovensku, šijete v Bulharsku a vaše materiály pochádzajú z Talianska, Španielska alebo Portugalska. To je pre mnohé značky v dnešnej dobe neudržateľné. Ako sa vám darí ísť touto cestou?
Zvolili sme si ťažšiu cestu, ktorá je vplyvom udalostí na Ukrajine a následným zvyšovaním cien energií a inflácie ešte náročnejšia. Pociťujeme enormný tlak zo strany všetkých dodávateľov na rast vstupnej ceny.
Napriek tomu máme interný záväzok, že sme európska firma a všetky naše materiály musia pochádzať od renomovaných európskych výrobcov. Aj vďaka tomu môžeme mať prémiový produkt a správame sa zodpovedne k životnému prostrediu.
Nechceme robiť žiadne kompromisy medzi kvalitou – udržateľnosťou a spokojnosťou zákazníka. Veď v našom oblečení si človek dáva poctivý tréning.
Vašim influencerom posielate dizajn manuál, v ktorom jasne komunikujete, aké stvárnenie vášho brandu netolerujete. O čo napríklad ide?
Po ošiali zo sociálnych sietí, keď sme aj my podľahli honbe za vyšším dosahom, prišiel moment uvedomenia si, že mať na Facebooku alebo Instagrame desiatky tisíc followerov nemusí zákonite znamenať úspech. Sociálne siete sa zrýchlili, skrátil sa čas pozornosti sledovateľov a vyhráva zmysluplný kontent nad „pozlátkom“.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Čo ich priviedlo k vytvoreniu značky, ktorá dnes dosahuje multimiliónové tržby
- Aký majú názor na podnikanie na Slovensku
- Do akých krajín už expandovali s predajom svojich produktov
- Čo ich priviedlo k masívnym exekúciám a ako dlho sa dostávali z úplného dna
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Benefity v hodnote viac ako 100 €