Značka KROI vzkriesila tradičné slovenské symboly originálnymi tričkami

Marianna Mikešová / 8. júna 2017 / Zo Slovenska

zdroj: KROI

Denne nasledujeme globálne trendy a obliekame sa podľa diktátu módnych reťazcov. Alternatívu k mainstreamu sa však snažia vytvárať malé slovenské značky, ktoré dávajú tradíciám nový život. Jednou z nich je KROI, ktorá prišla s rýdzo slovenskými tričkami.

Ak obdivuješ naše tradície a je ti blízky osobitý štýl, práve cesta tradičných folklórnych vzorov je „way to go“. Nemusíš však hneď siahať po rodinnom krojovom dedičstve či loviť vo vintage bazároch. V ústrety tradíciám totiž idú súčasné dizajnové značky, ktoré využívajú to najlepšie zo slovenskej kultúry a tradičné ľudové vzory prenášajú zo starých krojov či keramiky do súčasnej módy. 

Slovenské symboly tak nezostanú zabudnuté, ale kúsok z nich sa vráti do skríň a do ulíc. Príkladom je mladá slovenská značka s príznačným názvom KROI vychádzajúca z poctivého krajčírskeho remesla, ktoré bolo od nepamäti spájané s kvalitnými materiálmi a umom slovenských remeselníkov. Jej filozofiou je spájať moderný dizajn s tým tradičným a zároveň s poctivou ručnou prácou. 

Foto: KROI

„Slovenskosť, ktorá je charakteristická pre naše tričká, nie je len v motívoch. Za každým jedným tričkom stojí slovenský krajčír, dizajnér, slovenská tlačiareň, dokonca aj drobné štítky sú vyrobené na Slovensku,“ vysvetlili Mikuláš Čurik a Daniel Nochta, autori značky KROI. V ich kolekcii tričiek vyniká motív hádam najznámejšieho symbolu Tatier – Kriváňa s vtipným heslom a tričko s typickým slovenským  vokáňom, teda obrovským neprehliadnuteľným „ô“.

Originálnymi tričkami made in Slovakia sa značka snaží podporiť vzťah k Slovensku, ktorý najmä u mladej generácii čoraz viac slabne a stráca sa v mori zahraničných trendov. Našťastie však aj svetové módne a dizajnové značky objavujú zabudnuté módne tradície a hlásia ich návrat. Tričká od KROI si navyše odteraz môžeš kúpiť exkluzívne v predajniach Kaufland. Si prekvapený? Nebuď, pretože tento potravinový reťazec ide dlhodobo cestou trendu a podpory lokálnych produktov.  

Foto: KROI

„Premyslený koncept postavený na hrdosti byť Slovákom využívajúci tradičné známe slovenské motívy, je charakteristický pre značku KROI, a bol pre nás hlavným dôvodom na vzájomnú spoluprácu. Cieľom spoločnosti Kaufland je podpora lokálnych výrobcov, preto sme sa spojili s malým startupom a spoločne vytvorili niečo naozaj poctivé, kvalitné, pekné a lokálne,“ uviedla  Erika Turček Pfundtnerová, vedúca oddelenia CSR Kaufland. 

KROI ti ponúka jedinečný spôsob, ako byť originálny a zároveň podporiť „to naše slovenské“. Či už budeš tričko nosiť sebavedomo do práce alebo v súkromí ako pyžamo, určite v tebe prebudí hrdosť Slováka. Navyše je skvelým suvenírom pre každého zahraničného návštevníka, ktorý sa do krás Slovenska zamiluje.Tak čo, už si bežíš po to svoje? Po ceste uličkou nezabudni pribaliť aj nejakú tú parenicu či korbáčik. :)

 

Foto: KROI

 

Pridať komentár (0)