„Zožerie“ nový a extrémne dravý Jaguar konkurenčnú Teslu Model X?

  • Na maličkom trhu s elektrickými vozidlami dominuje už po mnohé roky Tesla
  • Tomuto stavu nahráva aj minimálna konkurencia zo strany automobiliek
  • Silní súperi sa však pripravujú na útok
jaguar i pace
facebook.com
  • Na maličkom trhu s elektrickými vozidlami dominuje už po mnohé roky Tesla
  • Tomuto stavu nahráva aj minimálna konkurencia zo strany automobiliek
  • Silní súperi sa však pripravujú na útok

Značka Jaguar si určite potajme brúsi zuby na veľký kus koláča, ktorý jej môže pripadnúť pri správnom útoku na zatiaľ neohrozené pozície firmy Tesla. „Kto prv príde, ten prv melie,“ hovorí sa. A v oblasti, kde je malá konkurencia, treba túto situáciu využiť. Preto sa v priebehu posledných mesiacov pripravovalo prvé elektrické vozidlo s logom nebezpečnej mačkovitej šelmy. Dnes už vieme, ako vyzerá. Poznáme aj odhadované ceny.

Vozidlo je cielené na Model X, ktorý je plnohodnotným SUV-čkom pre majetnejších zákazníkov. Cena toho najzákladnejšieho modelu by mala byť v prepočte 64 336  a cena za najvybavenejšiu verziu by nemala prekročiť 84 209 (100 000 $).

Krásavec s priemernými parametrami

Čo ti za túto cenu vozidlo ponúkne? Vcelku solídne parametre, ktoré síce v súčasnosti neohúria, ale na prvý pokus to nie je najhoršie. V čom však Jaguar exceluje, je určite samotný dizajn interiéru a karosérie. Ale poďme pekne poporiadku. Čo zaujíma samotného zákazníka, ktorý kupuje vozidlo na elektrinu? Nie je to rýchlosť, ale maximálny dojazd. Málokto chce zostať stáť niekde v hustej premávke. Dojazd v porovnaní s Teslou, žiaľ, mierne zaostáva.

354 kilometrov na jedno nabitie nie je niečím, z čoho by si sa dnes pri prekročení magickej hranice tisíc kilometrov posadil na zadok. Toto číslo je spodnou hranicou u konkurencie, pričom sa môže vyšplhať až na 475 kilometrov. Bod pre Teslu. Jaguar však na oplátku ponúka extrémne rýchle nabíjanie. Batérie budú nabité na 80 % v priebehu 90 minút a na maximum potom len za dve hodiny a „nejaké drobné.“ Výkon je na elektromobil pomerne vysoký. 400 koní prezrádza, že nepôjde o žiadne orezávatko.

Čo však prekvapí, je jednoznačne interiér. Ten vyzerá v porovnaní s Teslou omnoho príťažlivejšie. Celý vnútorný priestor je ladený do šedej farby. Kvalita spracovania je na úrovni top SUV renomovaných značiek. Na prvý pohľad nevieš, kam skôr pozerať. Či na prepracované anatomické sedadlá, alebo kvalitný a pevný volant. Tvoj zrak určite padne aj na centrálny 12-palcový dotykový displej, ktorý ťa okrem navigácie oboznámi so základnými informáciami.

Do auta preniká extrémne množstvo denného svetla, keďže celá strecha je tvorená zo skla. Konkurencia od Tesly je na tom podobne. V lete a pri extrémnom slnku to nemusí byť práve najpríjemnejšie. Naopak v noci pri sklopených sedačkách a romantickom pozorovaní nočnej oblohy sa to môže hodiť. Vďaka pomerne malému elektromotoru pôsobí interiér vzdušne a priestranne. Potešujúcou správou pre nedočkavcov je, že automobil sa dostane na trh už v druhej polovici roku 2018. Je takmer isté, že aj napriek určitým nedostatkom si nájde množstvo zákazníkov.

zdroj: businessinsider.com, wikipedia.org

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech