25 faktov o sociálnych sieťach, ktoré by mal poznať každý podnikateľ

  • Väčšina majiteľov biznisu vie, že v sociálnych médiách je sila. Sú platformou, kde sa ich zákazníci stretávajú a trávia čas.
  • V prípade, že by si potreboval ešte viac motivácie na to, aby si bol aktívny na sociálnych sieťach, prinášame ti 23 najzvláštnejších a najprekvapujúcejších faktov o tejto oblasti.
elite-daily-Kate-Daigneault1-798x400
  • Väčšina majiteľov biznisu vie, že v sociálnych médiách je sila. Sú platformou, kde sa ich zákazníci stretávajú a trávia čas.
  • V prípade, že by si potreboval ešte viac motivácie na to, aby si bol aktívny na sociálnych sieťach, prinášame ti 23 najzvláštnejších a najprekvapujúcejších faktov o tejto oblasti.

1. Môže byť ťažké rozoznať, čo predstavuje dobrý obsah na Facebooku, ktorý má odozvu. Na základe prieskumu Socialbakers, priemerný majiteľ biznisu, ktorý má na Facebooku do 10 000 fanúšikov by mal očakávať približne 28 interakcií na jeden post. Ak sú tvoje ohlasy menšie, mal by si svoju stratégiu prehodnotiť.
Like

foto: japanbullet.com

 

2. Myslíš si, že Instagram je pri marketingu na sociálnych sieťach zbytočný? Má predsa omnoho viac aktívnych užívateľov, ako Twitter. Zatiaľ čo Twitter používa 320 miliónov ľudí, Instagram sa môže pochváliť číslom 400 miliónov. Pre zaujímavosť, Facebook má viac ako jeden a pol miliardy užívateľov.

3. Podľa Time magazine muži častejšie zdieľajú ich myšlienky a pocity na sociálnej sieti, ako s vlastnou partnerkou alebo skutočnými priateľmi. Tento fakt až tak nesúvisí s biznisom, ale je dostatočne zvláštny a šokujúci na to, aby sa stal súčasťou rebríčka. A šikovný biznisman určite nájde spôsob, ako to využiť vo svojom biznise.

4. Užívatelia Pinterestu zvyčajne zdieľajú rôzne obsahy v rôzne dni. Najpopulárnejšími kategóriami https://blog.pinterest.com/en/pin-trends-week sú: pondelok – fitness, utorok – technológia, streda – inšpiratívne výroky, štvrtok – móda, piatok – zábavný obsah, sobota – cestovanie a nedeľa – jedlo a DIY.

572 percent dospelej populácie Ameriky používa Facebook. Z toho 82 percent je vo veku 18 až 29 rokov. Ak nemáš na Facebooku fanpage, tieto čísla by ťa mohli zaujímať.
Close up of teenage girl texting on mobile in bedroom

foto: rachelsimmons.com

 

6. Ak váhaš, či do tvojho marketingového mixu zahrnúť aj Pinterest, prieskum Pew hovorí o tom, že tretina americkej dospelej online populácie používa túto platformu. Obzvlášť výhodný je Pinterest, ak sa snažíš osloviť ženy, lebo až 44 percent na Pintereste je.

7. V Amerike 15 percent ľudí nevyužíva zo sociálnych médií Facebook alebo Twitter, ale Tumblr, Reddit alebo Dig. Ak chceš robiť biznis na Slovensku, dilema medzi tým, ktorej sociálnej sieti venovať najväčšiu marketingovú pozornosť ťa obchádza. Jednoznačne u nás vedie Facebook, Twitter používa málokto, Reddit a Dig je takmer úplne neznámy a Tumblr oslovuje väčšinou špecifickú alternatívnu mládež.

8. Najbežnejší dosah tvojich facebookových postov je zvyčajne na najnižšej možnej hranici. Podľa prieskumu Locowise je priemerný dosah postov 2.6 percent. V tomto článku sa píše o tom, čo nemáš robiť, ak chceš mať vyšší dosah.

9. Priemerný čas, ktorý strávi jeden používateľ na sociálnych sieťach denne je 4 hodiny denne.

10. Najznámejšími sociálnymi sieťami sú Facebook, Instagram a Twitter, ale Snapchat sa postupne mení tiež na silného hráča v tomto tíme. Pri poslednom súčte zaznamenal 100 miliónov užívateľov. Ako vidno podľa týchto grafov Snapchat narástol omnoho rýchlejšie ako akákoľvek iná sieť.

2

foto: theverge.com

 

11. Ak sa chceš zapojiť do sociálnych médií viac, Instagram je správnym rozhodnutím, Tento prieskum hovorí, že mu ľudia dôverujú najviac pri vyhľadávaní nových neznámych značiek.

12. Vieš, ktorá video reklama bola za rok 2015 najúspešnejšou? Reklama od Disney., ktorá mala viac ako 5 miliónov videní. Záver? Humor a moment prekvapenia stále fungujú.

13. Zo všetkých oblastí, do ktorých by mohli marketingové oddelenia investovať, až 73 percent marketérov hovorí, že investujú do zlepšenia svojich vizuálov.

14. Máš pocit, že ak nemôžeš skontrolovať svoj Facebook alebo mail, tak si nervózny? Mal by si vedieť, že úzkostná porucha zo sociálnych médií skutočne existuje. Nie je síce kategorizovaná, ako mentálna porucha, ale keď sa nad tým zamyslíš, určite poznáš niekoho, kto trpí, ak si neskontroluje Facebook každých 5 minút. Byť však často na Facebooku nemusí byť vždy na škodu. Možno sa ti zíde týchto pár tipov, ako byť na nete produktívny.

15. Ak chceš byť veľký na Facebooku, najlepším riešením je dnes video kontent.
3

foto: musicgateway.net

 

16. We Are Social prieskum hovorí, že aktívni používatelia sociálnych sietí tvoria 29 percent svetovej populácie, čiže prakticky každý tretí človek má niekde vytvorený profil.

17. Ďalší fakt sa týka Twitteru. Od novembra nezobrazuje počet zdieľaní príspevku. Síce stále môžeš rovno kliknúť na možnosť zdieľania, ale vedľa ikony už nie je číslo. Shareaholic uvádza, že počet zdieľaní klesol o 15 percent.

18. Podľa analýzy spoločnosti Parse.ly, Facebook poskytuje viacej správ o doprave ako Google.

19. Najviac zmienok o tvojom biznise pochádza od používateľov, ktorý majú len zopár followerov. Mention monitoroval sociálne médiá a zistil, že 91 percent týchto zmienok je od ľudí, ktorí majú menej ako 500 followerov.

20. 82 percent žien verí, že sociálne médiá pomohli definovať, čo je skutočná krása.
5

foto: harpersbazaar.com

 

21. Spôsoby, akými môžeš využiť sociálne médiá sú limitované len tvojou fantáziou. Pre inšpiráciu sa môžeš pozrieť, ako IKEA Rusko použila Instagram ako ich stránku.

22. Napriek tomu, že vizuálny obsah je dôležitým elementom sociálnych médií, tento report uvádza, že 45 percent marketérov považuje za najdôležitejší blog a až potom vizuál a videá.

23. Siete, ktoré sú zamerané len na posielanie správ boli v roku 2015 veľmi dôležité. Aj keď sa im nedostáva toľko pozornosti, ako sociálnym sieťam, počet ich používateľov je príliš veľký na ich ignoráciu. Tieto siete si držia tri priečky v top päťke využívaných sociálnych platforiem.

24. 80 percent postov na Pintereste sú práve iba repiny – v podstate spôsob zdielania na Pintereste.

25. Myslíš si, že tvoj biznis sa nehodí na propagáciu na sociálnych sieťach? Pokiaľ môže táto firma v Kuwaite predávať ovce cez Instagram, tak určite zvládneš niečo vymyslieť aj ty.
sheeps-sell-kuwait

foto: brilliantsocialmedia.co.uk

Zdroj: inc.com, zdroj titulnej fotografie: elitedaily.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech