Ako by vyzerala nová Toyota Supra, ak by ju „nakreslili“ podľa jej predchodcov?
- Toyota nás s novou generáciou legendy menom Supra naťahovala niekoľko rokov
- Oficiálne odhalenie sa neustále odsúva, hoci vďaka uniknutým fotografiám a konceptom sme mali akú-takú predsatvu, ako bude nová Supra vyzerať
- No niektorí z výsledku nadšení neboli…
- Toyota nás s novou generáciou legendy menom Supra naťahovala niekoľko rokov
- Oficiálne odhalenie sa neustále odsúva, hoci vďaka uniknutým fotografiám a konceptom sme mali akú-takú predsatvu, ako bude nová Supra vyzerať
- No niektorí z výsledku nadšení neboli…
Zarytým fanúšikom sa nepáči ani fakt, že Supra zdieľa techniku s novým mníchovským roadsterom BMW Z4, ktorý bol predstavený len nedávno. Novinka sa prvýkrát svetu odhalila na Concours d’Elegance v Pebble Beach, kde ju osobne odprezentoval slovenský šéfdizajnér BMW Jozef Kabáň.
No napriek tomu, že ide v podstate o dvojičky, ktoré majú mnoho spoločného, ich predsa len niečo odlišuje. Čo majú teda spoločné, a čo je naopak iné? V oboch prípadoch ide o športové auto, ktoré by primárne malo byť o radosti z jazdy, teda to čomu fandíme. Supra je však karosériou kupé, Z4 je roadster.
Mnoho podobného nájdeme aj v interiéri. Supra si od mníchovskej dvojičky vypožičala volič automatickej prevodovky, panel ovládajúci klimatizáciu jednoducho nájdeme tu mnohé prvky známe z moderných alebo starších modelov značky BMW. Avšak materiály a dielenské spracovanie je v prípade Z4, ako býva u BMW zvykom, na prémiovej úrovni. Interiér Toyoty pôsobí stroho v porovnaní z nemeckým bratom a menej hodnotne. Exteriér oboch modelov sa nesie v duchu filozofie aktuálnych dizajnérskych zmien a nových trendov, ktoré sú charakteristické pre každú z oboch značiek.
Zobraziť celú galériu (9)
Zobraziť celú galériu (9)
Zobraziť celú galériu (9)Zatiaľ najvýkonnejší zdieľaný motor má objem 3 litre. Ide o radový šesťvalec preplňovaný turbodúchadlom twin-scroll. Motor je pre oba modely rovnako naladený. Výkon 250 kW od 5000 do 6500 otáčok a maximum krútiaceho momentu na úrovni 500 Nm v širokom pásme od 1600 do 4500 otáčok. Ak očakávate, že autá budú totožné aj v šprinte z 0 na 100km/h nie je to tak. Toyota aj vďaka tomu, že je ľahšia o viac ako 100 kilogramov zvláda túto disciplínu za 4,3 sekundy. BMW je o tri desatiny pomalšie. Základná cena najlacnejšieho modelu Z4 vo verzií sDrive20i bude zhruba na úrovni 47 tisíc eur. Ceny Toyoty Supra sa dozvieme v priebehu januára.
Zobraziť celú galériu (9)
Zobraziť celú galériu (9)
Zobraziť celú galériu (9)
Zobraziť celú galériu (9)No snáď najkontroverznejším je dizajn. Ten vo veľkej miere nadväzuje na pred pár rokmi predstavený koncept menom Toyota FT-1. Mnohým sa nepáči, že novinka takmer vôebc nenadväzuje na predchádzajúce generácie. Všimol si to aj študent dizajnu Roman Miah a rozhodol sa to napraviť.
Zobraziť celú galériu (9)
Zobraziť celú galériu (9)Skombinoval teda legendárnu predchádzajúcu (štvrtú) generáciu Supry a implementoval niektoré dizajnérske prvky do tej súčasnej generácie. Výsledok si môžete pozrieť vyššie. Decentné zmeny, avšak auto vďaka ním vyzerá lepšie, nemyslíte?
Zdroj: Instagram, Startstop.sk
Čítaj viac z kategórie: Auto