AKTUÁLNE: Paralyzované vlaky na juhu Slovenska. Na koľajniciach našli výbušninu

  • Dopravu na dôležitom úseku stopol nález výbušniny
  • Spoj naberá meškanie, ktorého presný rozsah zatiaľ nie je známy
ŽSR
  • Dopravu na dôležitom úseku stopol nález výbušniny
  • Spoj naberá meškanie, ktorého presný rozsah zatiaľ nie je známy
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Cestujúci na železniciach by sa mali pripraviť na výrazné komplikácie. Doprava na úseku medzi Šaľou a Trnovcom nad Váhom je momentálne úplne prerušená. O tejto mimoriadnej udalosti informovala stránka Obmedzenia prevádzky na tratiach ŽSR na sociálnej sieti.

Dopravu skomplikoval nález výbušného systému

Dôvodom zastavenia vlakov je vážny bezpečnostný incident, konkrétne nález výbušného systému, respektíve munície. Informovala agentúra SITA. Vzhľadom na povahu tejto udalosti a nutný zásah zložiek je potrebné počítať s meškaním vlakov, ktorého presný rozsah zatiaľ nie je známy.

„Bezpečnosť cestujúcej verejnosti je kľúčová, preto boli na miesto ihneď privolané všetky pohotovostné zložky vrátane pyrotechnikov. Aktuálne prebiehajú činnosti k stanoveniu ďalšieho postupu,“ skonštatovala Lániková pre agentúru TASR. Z dôvodu bezpečnosti sú prerušené taktiež stavebné práce. Doprava je momentálne podľa ministerstva zastavená a na miesto mieria pyrotechnici, aby bombu zneškodnili.

Aktualizácia: doprava je obnovená

Trnovec nad Váhom je od 11.58 h obnovená železničná doprava po prvej i druhej traťovej koľaji. TASR o tom informoval odbor komunikácie a marketingu Železníc Slovenskej republiky (ŽSR).

Séria nehôd odhaľuje miliardový dlh železníc

Obmedzenia na slovenských koľajniciach pokračujú. Po vážnych zrážkach v Pezinku a pri Jablonove nad Turnou či nedávnom incidente na bratislavskej Hlavnej stanici došlo k ďalšiemu problému. O kritickej situácii na železniciach sme hovorili s odborníkom Matejom Ferenceiom v predchádzajúcom článku.

Hoci sa nehody často pripisujú zlyhaniu ľudského faktora, Ferencei upozorňuje na hlbší problém. Chýbajú moderné technológie ako ETCS, ktoré by dokázali chybám rušňovodičov zabrániť. Ich zavádzanie však viazne pre akútny nedostatok peňazí. Železnice tlačia pred sebou investičný dlh vo výške približne 2 miliardy eur, pričom štát nedokáže z vlastného pokryť ani bežnú údržbu, nieto rozvoj.

Politici majú krátku pamäť

Stav tratí je podľa odborníka s výnimkou tých modernizovaných žalostný. Na mnohých úsekoch musia vlaky jazdiť pomaly, pretože technika je zastaraná a náhradné diely sa už nevyrábajú. Ferencei kritizuje, že maslo na hlave majú všetky vlády od vzniku republiky. Železnice dlhodobo slúžili ako politické trafiky, striedali sa riaditelia a nelogicky prepúšťali odborníci, čo si teraz vyberá svoju daň v podobe nehôd a meškaní.

Správu budeme aktualizovať.

Čítaj viac z kategórie: Hlavné správy a aktuality

Zdroje: facebook.com, startitup.sk

Najnovšie videá

Trendové videá