Ameriku zachvátila nová zlatá horúčka. Tradičné lopaty však nahradili lajky na sociálnych sieťach

  • Zlato spôsobilo v Amerike doslova návrat horúčky
  • Ľudia hľadajú poklady s detektormi aj mobilmi
  • Zisti, prečo sa tradičné hobby mení na virálny hit
Zlato pobláznilo množstvo Američanov
  • Zlato spôsobilo v Amerike doslova návrat horúčky
  • Ľudia hľadajú poklady s detektormi aj mobilmi
  • Zisti, prečo sa tradičné hobby mení na virálny hit
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Zlato opäť pobláznilo Ameriku a nestalo sa to prvýkrát. Tentoraz ošiaľ po drahom kove nevypukol v podobe veľkých investičných fondov či centrálnych bánk, ale prostredníctvom obyčajných ľudí. Tí vyzbrojení detektormi kovov a GoPro kamerami vyrážajú do prírody v nádeji, že natrafia na poklad. A ak aj nie priamo v zemi, tak aspoň na virálny hit na TikToku.

Ako upozorňuje The Wall Street Journal, krajinu znovu zachvátila nová zlatá horúčka – tentoraz digitálna. Moderní zlatokopi hľadajú nielen šupinky a zrnká drahého kovu, ale aj lajky, sledovateľov a videnia. 

Cena zlata trhá rekordy a ľudia opäť snívajú o rýchlom bohatstve

V Amerike tak vznikol jedinečný mix reality šou, hobby a investičného nadšenia. Zlato sa dnes nepreplachuje len v potokoch, ale aj vo vaniach v garážach a namiesto krompáča si niektorí hľadači vystačia aj s mobilom a tou správnou aplikáciou.  

Za týmto ošiaľom je však aj veľmi reálny dôvod – cena zlata láme historické rekordy. Už presiahla hranicu 4 000 dolárov za uncu (31,1 gramu) a niektorí analytici očakávajú ďalší rast až k hranici 5 000 dolárov. Dôvod? Neistá geopolitická situácia, stále zvýšená inflácia, zadlženosť USA, oslabujúci dolár a obavy o nezávislosť centrálnej banky – Fedu.

V čase, keď ľudia strácajú dôveru v tradičný finančný systém, sa zlato opäť javí ako bezpečný prístav. Niet divu, že rastie aj dopyt po baníckom vybavení, „pay dirt“ balíčkoch so zlatonosnou pôdou a výletoch za jeho hľadaním. Predaj týchto produktov vzrástol o desiatky percent, niektorí hobby hľadači si z toho dokonca spravili biznis – cez online predaj, YouTube alebo organizovanie dobrodružných výprav za zlatým bohatstvom.

Máš zlato vo svojom portfóliu?

Sen, ktorý žije na sociálnych sieťach

Zlato dnes nie je len komodita – je to zážitok. Pre mnohých Američanov je hľadanie zlata spôsobom, ako uniknúť z každodennej rutiny, ako zažiť dobrodružstvo a popri tom možno aj získať vedľajší príjem. A čo je najdôležitejšie – podeliť sa o to so svetom.

Na TikToku a YouTube majú najúspešnejší zlatokopi státisíce sledovateľov. Ukazujú, ako sa hľadajú zrnká v riekach, ako funguje ich vybavenie či ako doma preplachujú pôdu. Niektorí priznávajú, že nálezy samy osebe nebývajú lukratívne, no popularita na sieťach im zarába viac než samotný kov. „Je to ako heroín. Jednoducho nemôžete prestať hľadať,“ hovorí jeden z nadšencov.

V Amerike vznikli aj nové centrá zlatej horúčky – ako napríklad podujatie Goldzilla v Alabame, kde sa desiatky ľudí každý rok vydávajú hľadať žltý kov a všetko, čo nájdu, si delia. „Nie je to len o bohatstve, je to o pocite, že niečo hľadáte,“ vysvetľuje účastník Justin Cannady.

 

Zlato dnes už nie je len kovom uloženým v trezore. Stalo sa symbolom istoty, úniku z reality a zároveň digitálnym fenoménom. V čase neistoty, keď sa mení finančný svet, našli mnohí Američania v zlate nielen hodnotu, ale aj príbeh – svoj vlastný príbeh, ktorý môžu zdieľať s celým svetom.

Čítaj viac z kategórie: Ekonomika

Zdroje: WSJ, Pravda

Najnovšie videá

Trendové videá