Andrej Kiska o svojom utajovanom startupe: Cieľom je dostať sa na 100 miliónov tržieb a byť „unicorn“. Nič iné ma nezaujíma
- Startup Kontext po mesiacoch v utajení vstúpil na trh s technológiou, ktorá okamžite zaujala investorov
- Získal 10 miliónov eur v seed, čím sa stal najlepšie financovanou AI reklamnou platformou v štartovacej fáze
- CEO Andrej Kiska ml. má jediný cieľ – rýchly rast tržieb na 100 miliónov dolárov a pozíciu unicornu
- Startup Kontext po mesiacoch v utajení vstúpil na trh s technológiou, ktorá okamžite zaujala investorov
- Získal 10 miliónov eur v seed, čím sa stal najlepšie financovanou AI reklamnou platformou v štartovacej fáze
- CEO Andrej Kiska ml. má jediný cieľ – rýchly rast tržieb na 100 miliónov dolárov a pozíciu unicornu
Startup Kontext po mesiacoch tichého budovania technológie vystúpil z utajenia a hneď si získal pozornosť celého odvetvia. Vyvíja platformu, ktorá umožňuje umiestňovať vysoko personalizované reklamy priamo do AI chatbotov a ďalších generatívnych nástrojov.
Získal seed investíciu vo výške 10 miliónov eur, čo z neho robí najlepšie financovanú platformu pre AI reklamu vo fáze spustenia. Investičné kolo viedol americký fond M13, pričom sa na ňom podieľali aj Torch Capital, Credo Ventures a Parable VC.
Spoluzakladateľ a CEO Andrej Kiska mladší túto správu predstavil ako veľký míľnik. Kiska, ktorý sa ako syn exprezidenta a úspešného podnikateľa rozhodol budovať vlastnú cestu v technologickom sektore, má pre platformu Kontext jasné ambície:
„Mojím cieľom je dostať sa s tržbami na úroveň 100 miliónov dolárov do dvoch až troch rokov. Ak sa to podarí, tak sme unicorn, ak nie, tak to zabalíme. Go big, or go home. Nič iné ma nezaujíma,“ objasňuje pre Startitup svoj prístup k budovaniu firmy s miliardovou hodnotou.
Kiska vysvetľuje, že platforma denne sprocesuje desiatky miliónov zobrazení reklám známych spotrebiteľských značiek a vidí v tom príležitosť viesť novú éru reklamy pre generatívne AI firmy zamerané na koncových zákazníkov.
Jeho filozofia je pritom jednoznačná: „O zisku ani neuvažujem. Ak sa nedostaneme do zisku aj 10 rokov a budeme rýchlo rásť, je to úplne v pohode. Stačí sa pozrieť na to, koľko v kapitálových výdavkoch musí minúť OpenAI, aby mohlo hrať prvú ligu v generatívnej umelej inteligencii,“ dodáva s odkazom na najväčších hráčov v oblasti umelej inteligencie.
Myslite vo veľkom, alebo nechoďte vôbec do hry
Pre slovenských podnikateľov má Kiska užitočnú radu, ktorá vychádza z jeho vlastnej skúsenosti ako investora a zakladateľa.
„Najväčšie limity slovenských startupistov sú v ambíciách. Ak chcete nazbierať peniaze od amerických rizikových kapitálových fondov, musíte si uvedomiť, že oni investujú do firiem ako Cursor a Loveable, ktoré išli z nuly na 100 miliónov dolárov ročných tržieb v horizonte 12 mesiacov. Takže ak za americkým investorom prídete s plánom, že chcete robiť 3 milióny dolárov ročných tržieb za tri roky, tak vás vysmeje.“
Riešenie vidí v radikálnej zmene myslenia. „Ako najlepšie nabrať veľké ambície: presťahovať sa do Silicon Valley a inšpirovať sa od tých, ktorí hrajú top svetovú startup ligu. Rozdiel medzi slovenským startupovým ekosystémom a tým v Silicon Valley je ako rozdiel hrať za 1. FC Medzilaborce a Slovan Bratislava,“ porovnáva s priamočiarosťou.
Ak chceš hrať svetovú ligu, nestačí sedieť doma
„Startup je v mnohom o tom, koľko ste ochotní obetovať. Ak nie ste ochotní sa odsťahovať na druhú stranu sveta, aby ste uspeli, tak to pravdepodobne aj tak nedáte.“
Kiska sám tento prístup aplikuje aj na svoj tím. Kontext bol založený v roku 2023 a momentálne má 13-členný tím, pričom väčšina jeho kolegov pochádza zo Slovenska, ale pracuje z Prahy.
„V zásade nesledujem, čo sa deje na Slovensku. Môj celý tím je z väčšiny slovenský a sídli v Prahe. Moje obľúbené startupy ako Betterstack a Deepnote sú tiež vedené Slovákmi a sídlia v Prahe. Top Slováci, ktorí zbierajú peniaze od top investorov vo Valley, sú moji susedia v San Francisco Bay Area – chalani ako Lukáš Tencer alebo za Čechov Ondra Antoš a Vašek Mlejnský.“
Kiskov postoj k slovenskému trhu je jednoznačný:
Ak chcete hrať svetovú extratriedu, nemáte čo sedieť na Slovensku – akurát tam máte najímať svoj inžiniersky tím.
V otázkach obchodnej etiky a budovania reputácie má Kiska zadefinované zásady.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Ako chce slovenský startup zmeniť budúcnosť reklamy?
- Čo presvedčilo investorov vložiť milióny do novej platformy?
- Akú zásadu považuje za kľúčovú pri budovaní reputácie?
- Čo odlišuje ich reklamnú technológiu od bežných bannerov?
- Ako sa im podarilo prekonať výsledky kampaní na Mete?
- Prečo podľa Kisku tradičná reklama stráca účinnosť?
- Aká osobná cesta ho priviedla k vlastnému startupu Kontext?
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítaj viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: Adweek, LinkedIn/Andrej Kiska, Czechcrunch, Kontext