Bratislava v srdci novej železničnej linky: Za 60 eur ťa EuroNight Carpatia vezme do 3 metropol bez prestupu
- Niekoľko európskych krajín bude túto zimu prepojených novou nočnou vlakovou linkou
- Vlak EuroNight Carpatia bude prevádzkovať poľský štátny dopravca
- Niekoľko európskych krajín bude túto zimu prepojených novou nočnou vlakovou linkou
- Vlak EuroNight Carpatia bude prevádzkovať poľský štátny dopravca
Zo srdca Podkarpatska až do Bavorska – cez metropoly regiónu. Od 14. decembra 2025 pribudne na európskej železničnej mape nové významné nočné spojenie. Vlak EuroNight Carpatia prepojí poľský Przemyśl, ktorý leží na hranici s Ukrajinou, s bavorským Mníchovom a cestou zastaví aj vo Viedni, Bratislave či Budapešti.
Linku pripravuje poľský štátny dopravca PKP Intercity, ktorý tak rozširuje svoju sieť medzinárodných liniek a posilňuje dopravné spojenie juhovýchodného Poľska so strednou Európou. O projekte informoval pred časom poľský web TVP World.
EuroNight Carpatia sa v Česku bude vetviť
Hoci východiskový bod Przemyśl – malé mesto v juhovýchodnom Poľsku – je menej známe, trasa prechádza cez niekoľko ďalších menej známych miest, ktoré sa často radia medzi skryté poklady strednej Európy.
Na poľskom úseku bude vlak prechádzať historickými poľskými mestami ako Rzeszów, Krakov a Katovice a nakoniec dorazí do Bohumína v Českej republike (blízko česko-poľských hraníc) na rieke Odra.

Podľa Hungary Today tu bude vlak rozdelený na dve časti. Jedna polovica vyrazí z Poľska o 17:51 do Budapešti cez Bratislavu a bude pokračovať do Mníchova. Druhá polovica odíde do Viedne, odkiaľ dorazí do bavorského hlavného mesta Mníchova cez Linz a Salzburg. Obe časti sa teda opäť stretnú v Bavorsku a do Mníchova dorazia približne o 10:24. Celá cesta bude trvať 16 hodín.
Nové spojenie má cestujúcim umožniť dostať sa bez prestupov do troch hlavných miest strednej Európy a zároveň ponúknuť pohodlné zastávky v ďalších významných mestách na trase. Ako uvádza poľský verejnoprávny portál TVP World, vlak EuroNight Carpatia bude obsluhovať prakticky všetky veľké mestské centrá regiónu – výnimkou zostáva len Praha.
V ponuke aj raňajky
Cestujúci si budú musieť zakúpiť povinnú rezerváciu miesta, podobne ako pri iných vlakoch EuroNight. Na výber bude klasické sedadlo, miesto v ležadlovom vozni alebo plnohodnotné lôžko, podľa toho, akú úroveň komfortu a aký rozpočet uprednostnia. V niektorých kupé budú dostupné aj sprchy. V ponuke sa objavia aj raňajky, teplé nápoje a drobné občerstvenie. Ceny lístkov na vlak, ktorý prepojí sedem štátov, však doposiaľ neboli zverejnené.
Predbežné odhady podľa portálu Bratislavain.sk naznačujú, že cena cestovného by mala začínať približne na 60 až 70 eurách, pričom výška sumy sa bude odvíjať od typu zvoleného vozňa a úrovne pohodlia.
Prepojenie regiónov a nové šance pre Slovensko
Hoci definitívny zoznam slovenských zastávok ešte nebol zverejnený, už teraz je jasné, že súčasťou trasy bude Bratislava. Práve hlavné mesto má tvoriť strategický uzol na linke vedúcej z Poľska cez Rakúsko až do Budapešti. Do budúcna sa navyše počíta s možnosťou napojenia na ďalšie európske nočné spoje, čo by pasažierom poskytlo pohodlnú alternatívu k leteckým presunom medzi Poľskom a západnou Európou.
Bratislava je v súčasnosti spojená s niekoľkými významnými európskymi mestami vlakmi EuroNight. Medzi hlavnými EuroNight vlakmi, ktoré pravidelne premávajú cez Bratislavu a spájajú ju s významnými európskymi destináciami, patrí ikonický EN Metropol, ktorý prichádza z Berlína cez poľské a české územie a pokračuje ďalej do stredoeurópskych metropol.
Ďalšie spojenie zastáva EN Chopin, vedúce z Varšavy cez Krakov a poľské hranice priamo do nášho hlavného mesta, čím uľahčuje prístup k východoeurópskemu dedičstvu. Sezónne vlaky ako EN Lisinski z chorvátskeho Splitu, cez Záhreb a Maribor, obohacujú sieť počas letných mesiacov.
Čítaj viac z kategórie: Cestovanie
Zdroje: TVP World, Hungary Today, Bratislavain.sk