Dnes sa chodí jesť preto, aby si si jedlo mohol odfotiť, hovorí Branko zo sushi baru pod Tatrami

  • Fajna rybka sa často objavuje vo food tipoch rôznych portálov a vedie si veľmi dobre
  • Mladí Popradčania otvorili sushi bar, ktorý v meste chýbal
sushi (1)
Fajna Rybka
  • Fajna rybka sa často objavuje vo food tipoch rôznych portálov a vedie si veľmi dobre
  • Mladí Popradčania otvorili sushi bar, ktorý v meste chýbal

Branko Pinjatič stojí za konceptom Fajna rybka, ktorá v Poprade nemá obdobu. Vznikla z čistej cestovateľskej inšpirácie a objavovaní chutí Ázie. Zaujala Ivanu Petruškovú, Filipa Jančík či fotomodelka Kristína Miturová. V rozhovore sa dozvieš aj to

  • či je sushi skutočne diétne jedlo
  • ako sa v Poprade darí rybacím špecialitám z Ázie
  • či si Fajnu Rybku mýlia Popradčania s košickým podnikom Pán Ryba
  • na čo stavili, aby pod Tatrami zaujali

Sushi gastro v Poprade? Dobrý ťah?

Ťažko to hodnotiť ako ťah. Mali sme záľubu v gastronómii a videli sme, že v Poprade chýba kvalita, čo sa Ázie týka. Čo-to sme precestovali a tak bolo pre nás viac ako prirodzené, priniesť tieto chute aj k nám do Tatier. A áno, po troch rokoch sa na to pozeráme ako na správne rozhodnutie.

Fajna rybka má podobný názov ako Pán Ryba v Košiciach. Nehľadajú ľudia vo vašom bistre tresku v majonéze?

Nie nehľadajú. Ľudia k nám cestujú a chodia práve kvôli sushi a jeho pestrosti, ktoré nás dostalo na gastro mapu regiónu aj Slovenska. Ale mali sme už aj prípady, keď u nás ľudia chceli kupovať plastové okná, burgre, železné trámy a podobne.

Ale Poprad sa v rámci gastra v poslednej dobe dosť obrodil. Je konkurencia? Koho vnímate ako najväčšiu?

Nikto nie je našou konkurenciou. Dovoľte mi vysvetliť moje odvážne tvrdenie. Každý podnik má svoj život a svoju klientelu. My si enormne vážime našich zákazníkov, ktorí nás posúvajú a tlačia v pred. Práve pre nich chceme Rybku v blízkej budúcnosti zlepšiť tak, aby sa Poprad mal na čo pýšiť.

Pýšite sa aj interiérom. Nejde však o klasický sushi bar vizuál. Kto za ním stojí?

Rybka má veľmi jednoduchý interiér. Stojíme za ním my a každú časť sme navrhovali, tak aby spĺňala naše prvotné potreby. Ak sa vám páči aktuálny interiér, tak sa tešte na ten ďalší.

Zaujali ste mnohých známych Slovákov aj influencerov, ktorí k vám chodia, fotia sa s jedlom. Akým spôsobom takýto marketing pôsobí na zákazníkov?

Feedback od našich zákazníkov máme veľmi pozitívny. Biznis nám ale viac menej ťahá náš vlastný marketing a naše fotky či videá jedla. Instagram stories sú pre nás go to kanálom, ktorým komunikujeme novinky a špeciálne akcie. Niekedy od Instastories dokonca zaraďujeme kvízy. Tak isto zdieľame každého jedného, kto nás označí @fajnarybka. Takto sme s našou komunitou znovu o krok bližšie.

Propagujete sa aj milou obsluhou. Je to ešte v dnešnej dobe potrebné? Nie je to už štandard v potravinárskom biznise?

Nemyslím si, že sa propagujeme milou obsluhou. Byť milý, ochotný, usmiaty by mal byť štandart. Často krát ale nie je. Vážime si pre to aj zamestnancov, ktorí tvoria tím Rybky a usmievajú sa každý deň.

Odkiaľ beriete suroviny? Čerstvé ryby ako tuniak, losos nie sú pre náš trh práve lokálne.

Istú časť nášho sortimentu dovážame z rybieho trhu v Prahe. Tú majoritnejšiu časť však máme od špeciálneho dodávateľa, ktorého pre jeho unikátnosť nemôžeme zverejniť. Za najdôležitejšie považujeme neustále sa dostávať ku kvalitným a čím čerstvejším surovinám.

Čo je vašim must-eat jedlom, ktoré by ste odporúčali každému?

Geisha roll čo sa týka sushi pre začiatočníkov ale aj pokročilých. Tataki s bluefin tuna pre pokročilých na oživenie chuťových pohárikov.

Máte prehľad v gastre na Slovensku, v Bratislave? Kto vás oslovil najviac?

Sledujeme pravidelne IasaiFou Zoo. Slovenské trendy inak veľmi nesledujeme, snažíme sa inšpirovať v zahraničí, ktoré je vždy o niekoľko levelov popredu.

Sushi svoje najlepšie časy zažívalo v miléniových rokoch. Na čo ste vo Fajnej rybke stavili, aby ste sa odlíšili a šli s dobou?

Určite sme stavili na chuť a plating. Znie to možno veľmi jednoducho, ale my to vnímame presne takto. Vieme, že žijeme v dobe, kedy sa chodí jesť aj kvôli tomu, aby sme si jedlo mohli odfotiť. Tak isto vieme, že oči jedia prvé. Takže naše sushi je prispôsobené práve súčasnej dobe.

Aké tri body musí teda dobrá reštaurácia spĺňať, aby zaujala a stala sa nielen obľúbenou ale aj známou?

Kvalita. Konzistencia. Emócia. Jednoduché a pri tom absolútne náročné, ak chcete tieto štandardy dodržiavať  každý deň. Navyše sa treba neustále zlepšovať a prinášať ľudom to najlepšie z nás.

zdroj: Fajna Rybka

Hneď ako otvorím vašu stránku, ponúka sa mi možnosť donášky. Neznižuje sa ňou kvalita jedla?

Určite sa znižuje chuť jedla. Nič sa nevyrovná tomu, keď ti teplé noodle alebo sushi pristane na stole s tým, ktoré ti kuriér prinesie domov po 45 minútach od dokončenia prípravy jedla. Poprad je malý, autom sa u nás človek dostane za 5 minút z jedného konca na druhý. Parkovisko máme veľké, len miest na sedenie je málo, preto chápem, že zákazníci sa častokrát rozhodnú pre komfortnú donášku.

Keď už donáška, hľadáte jej ekologické spôsoby?

Poprad je mesto pod Tatrami a počasie tu nie je vždy ideálne, v zime a na jeseň málokedy. V daždi či snehu si nemôžeme dovoliť rozvážať jedlo na inom prepravnom prostriedku ako je auto.

Áno, ekológia nás zaujíma a v budúcnosti budeme určite rozmýšľať aj nad elektroautom. Len si predstavte, že Vám príde donáška na Tesle. Takéto wow efekty sú potrebné pre každý biznis.

 A obaly? Pre tie alternatíva existuje.

Používame samozrejme ekologické obaly na jedlo a tiež papierové tašky, do ktorých zabalíme celú objednávku a takto ju dostane zákazník pred dvere domu či bytu.

Okrem sushi ponúkate aj poké – to je celkom veľký krajinný rozptyl. Ako sa teda charakterizujete?

Rybka je podnik, ktorý vníma,  čo ľudom chutí. V blízkej budúcnosti chceme robiť aj rameny a zároveň rozšíriť ponuku našej teplej kuchyne ale aj sushi. Poké je trendujúce jedlo, ktoré si našlo v Poprade svoje miesto a je veľmi obľúbené. Primárne sa ale budeme venovať chutiam Ázie.

Ako na netradičné rybie menu reaguje Poprad?

Nič u nás nie je netradičné, ľudia po ochutnávke fusion sushi ostavajú milo prekvapení, že všetky ich predsudky ohľadom sushi sme zmietli jedným zejdeným kúskom. Tepelne upravené sushi je u nás naozaj veľmi populárne.

Aká je vaša cieľovka?

Sú to všetci tí, čo majú z jedla zážitok.

Kedy predpokladáte, že sa vám vrátia náklady spojené prvotnou investíciou?

Presný čas je veľmi ťažko určiť, kedže veľkú časť profitov dávame späť do biznisu. Tu investujeme do technológie, surovín, ľudí. Sme ale zdravý podnik, ktorý rastie každým rokom.

Kde ste jedli svoje najlepšie sushi v živote?

V reštaurácii Yamato v Praha,  Selas v izraelskom Tel Avive. Tieto dve pobočky ovplyvnili naše chute a rozmýšľanie najviac.

Je sushi považované za diétne jedlo? Známe je, že Japonci jedia zdravšie, ako my, Európania.

Áno aj nie. Nie je sushi ako sushi. Ak prídete na Sashimi wakame šalát a miso soup tak ste sa najedli diétne. Ak si dáte dve fusion rolky a Tom yum polievku, tak to nie je veľmi diétne. Áno, súhlasím, Japonci sa stravujú ľahšie a obľubujú jedlá z rýb.

Pripraviť sushi je umenie. Od koho ste sa ho učili? Máte šéfkuchárov, ktorí sú Japonci resp. z východných krajín?

Nemôžem povedať, že v kultúre sushi sme úplní experti, kedže u nás sa viac venujeme rolkám ako sashimi a nigiri z rôznych rýb, ktoré už naozaj vyžadujú dlhšiu expertízu a skúsenosti. Boli sme na intershipoch, kde sme pracovali bok po boku s tými najlepšími. Veľa nás naučili a práve takejto edukácií sa tešíme najviac. Našim cieľom je absolvovať minimálne jeden interhsip ročne.

Najnovšie video

Najnovší podcast

Kristína Kövešová: Strielali po nás a pravidelne ma bijú. Napriek tomu elán nestrácam

Najnovšie