Európska banka chce do 2 rokov investovať 11,5 miliardy eur a dosiahnuť hranicu 100 miliónov klientov
- Fintech gigant plánuje obrovskú expanziu
- Chce investovať miliardy eur a vytvoriť tisíce pracovných miest
- Pred desaťročím ho založili Ukrajinec s Rusom
- Fintech gigant plánuje obrovskú expanziu
- Chce investovať miliardy eur a vytvoriť tisíce pracovných miest
- Pred desaťročím ho založili Ukrajinec s Rusom
Fintech banka Revolut, jeden z najväčších svetových fintech hráčov na finančnom trhu, otvoril svoje nové globálne sídlo v londýnskej štvrti Canary Wharf. Podľa vlastných vyjadrení chce týmto krokom posilniť svoje pôsobenie na britských ostrovoch a zároveň potvrdiť ambície stať sa najvýznamnejším poskytovateľom finančných služieb na svete.
Spoločnosť už prekročila hranicu 65 miliónov klientov po celom svete, z toho 12 miliónov priamo vo Veľkej Británii. Ďalší veľký cieľ pre spoločnosť je jasne stanovený – do polovice roka 2027 chce dosiahnuť 100 miliónov retailových klientov a do roku 2030 vstúpiť na viac ako 30 nových trhov. Ako sa píše na oficiálnej stránke spoločnosti, fintech banka aktuálne priamo vo svojej aplikácii podporuje viac ako 160 krajín a 36 mien.
Ako môže Revolut naplniť svoje ambície?
Aby Revolut dosiahol stanovené ciele, spoločnosť sa počas nasledujúcich piatich rokov zaviazala investovať 11,5 miliardy eur do rozvoja na celom svete. Investície majú vytvoriť približne 10-tisíc nových pracovných miest a posilniť už existujúce trhy.
Len v Spojenom kráľovstve plánuje investovať 3,4 miliardy eur, čo by malo priniesť vyše tisíc nových pracovných miest. Ďalšie významné sumy smerujú do Francúzska (1 miliarda eur pre západoeurópske centrum) či USA (425 miliónov eur na zrýchlenie expanzie). Okrem toho spoločnosť posilňuje svoju prítomnosť v Európe, Latinskej Amerike, Ázijsko-pacifickom regióne a na Blízkom východe.

CEO a spoluzakladateľ Revolutu Nik Storonsky vysvetľuje: „Našou misiou bolo vždy zjednodušovať prácu s peniazmi pre našich zákazníkov a naša vízia stať sa prvou skutočne globálnou bankou na svete je toho vrcholným vyjadrením. Zo svojich koreňov tu vo Veľkej Británii sme vyrástli na viac než 65 miliónov zákazníkov po celom svete a dnešné otvorenie nového globálneho sídla v Londýne je odrazovým mostíkom pre našu budúcnosť. Toto sídlo bude kľúčové pre náš rast smerom k ďalšiemu míľniku, ktorým je 100 miliónov zákazníkov.“
Štyri piliere rastu
Fintech banka stavia svoju víziu budúceho rozvoja na štyroch kľúčových pilieroch:
- medzinárodná expanzia,
- produktová inovácia,
- rast platformy Revolut Business,
- strategické partnerstvá.
Medzinárodná expanzia
Revolut napreduje rýchlym tempom. V Latinskej Amerike plánuje v roku 2026 spustiť banku v Mexiku a pripravuje vstup do Kolumbie a Argentíny. V Indii už získal platobnú licenciu a pripravuje spustenie služieb, na Filipínach otvoril technologické centrum pre globálne operácie.
Do Afriky vstupuje cez Južnú Afriku a zároveň expanduje na Blízky východ vďaka licencii v Spojených arabských emirátoch. V Európe otvoril nové centrum v Paríži a plánuje pobočky v Portugalsku a Belgicku. Priamo na Slovensku má viac ako 200-tisíc klientov.
Produktová inovácia
Technologický rozvoj má pre Revolut kľúčový význam. CTO Vlad Yatsenko a Tara Massoudi, šéfka prémiových produktov, predstavili plány v oblasti umelej inteligencie a privátneho bankovníctva. Cieľom je vybudovať finančný ekosystém, ktorý pokryje všetky potreby zákazníkov. Spoločnosť už teraz spracuje viac než miliardu transakcií mesačne.
Revolut Business
V raketovom raste pokračuje aj firemná platforma Revolut Business. Ročné výnosy prostredníctvom nej dosiahli hranicu 1 miliardy dolárov, pričom mesačne spracúva viac ako 4 milióny platieb pre obchodníkov. Podľa generálneho riaditeľa Jamesa Gibsona sa tým potvrdzuje pozícia Revolut Business ako globálneho lídra v B2B fintech segmente.
Strategické partnerstvá a fintech banka dnes
Dôležitým krokom v budovaní značky je aj globálne partnerstvo s budúcim tímom Audi F1. Súčasťou spolupráce budú aj špeciálne edície spolubrandových platobných kariet, ktoré majú podporiť rast povedomia o značke na nových trhoch.
Od svojho založenia v roku 2015 vo Veľkej Británii prešiel Revolut dlhú cestu. Z pôvodnej aplikácie na prevod a výmenu mien sa stal komplexným finančným ekosystémom pre osobné aj firemné účty. Dnes ponúka desiatky produktov pre viac ako 65 miliónov ľudí po celom svete a mesačne sprostredkuje viac ako miliardu finančných transakcií.
Vízia spoločnosti je jasná – pomáhať ľuďom vyťažiť zo svojich peňazí maximum, zjednodušiť každodennú prácu s financiami a prepojiť svet do jedného bezbariérového finančného priestoru.
Jeden zakladateľ je Rus, druhý pochádza z Ukrajiny
Revolut má dvoch zakladateľov. Rus Nik Storonsky (generálny riaditeľ) predtým pôsobil ako obchodník s kapitálovými derivátmi rozvojových trhov v spoločnostiach Credit Suisse a Lehman Brothers a zároveň má titul M.S. z aplikovanej fyziky a matematiky, ktorý získal na Moskovskom inštitúte fyziky a technológie, ako aj titul MA z ekonomiky z moskovskej ekonomickej univerzity New Economic School. Je o ňom známe, že je zanietený kitesurfer, horolezec a plavec.
Ukrajinec Vlad Yatsenko (technologický riaditeľ) má skúsenosti so softvérovým inžinierstvom z viacerých odvetví vrátane cestovného ruchu a financií, v rámci ktorých vytvoril systémy na fakturáciu v reálnom čase a rezervačné systémy. Má titul M.S. v odbore počítačových vied. Neobanku pred desaťročím založil potom, ako si uvedomil, že ak má vzniknúť digitálna banková služba novej generácie, musí ju vytvoriť sám.
Čítaj viac z kategórie: Zo sveta
Zdroje: TS/Revolut, Revolut.com