FBStart ponú­ka vývo­já­rom nástro­je za 30 000 dolá­rov

Stanka Brezániová / 25. mája 2014 / Business

Face­bo­ok, Ado­be, Mail­chimp, Hoot­su­ite, Appu­ri­fy, Asa­na, Quip a mno­hí ďal­ší ponúk­nu svo­je pro­duk­ty ale­bo men­to­ring apli­ká­ciám, kto­ré sa dosta­nú do prog­ra­mu FBStart. Od mája má túto mož­nosť kaž­dý vývo­jár. Je jed­no, či je jeho die­lo urče­né pre iOS ale­bo Andro­id plat­for­mu. Pod­mien­kou je, aby mobil­ná apli­ká­cia bola na sve­te aspoň 30 dní. 

 

Pôvodne bola táto možnosť určená len pre účastníkov f8 konferencie zameranej na Facebook vývojárov. Až neskôr ponúkli takúto možnosť aj iným, takže aplikácia nemusí byť primárne zameraná na platformu Facebooku. Každopádne, je potrebné, aby bola uverejnená na Google Play alebo AppStore. Či už máte aplikáciu rozbehnutú alebo ešte len v plienkach, takéto povzbudenie môže zásadne posunúť veci o kus dopredu. Napríklad taký Facebook ponúkne vybraným vývojárom balíček reklám a analýz.

FBStart prichádza hneď s dvoma úrovňami v rámci projektu. Prvá je takzvaná Bootstrap trasa -tu sa začína takmer od nuly. Má pomôcť novým projektom správne sa odraziť. Druhou fázou je Accelerate trasa pre rozbehnuté projekty, aby sa posunuli o level vyššie.

 

 

Pre každý začínajúci projekt je určený balík v hodnote 5000 USD. Konkrétne môže získať mentoring prostredníctvom FBStart, Adobe Creative cloud, Appurify testovaciu sadu, desk.com pre starostlivosť o zákazníka, Hootsuite na sledovanie sociálnych médií, Proto.io na vyhotovenie prototypu, UserTesting UX na prieskumy a Workable dopomôže s hľadaním nových posíl do tímu, keď už tých „pár statočných“ nestíha. Facebook dodá aj kredit vo výške  150 USD na analýzy a reklamu.

Keď už človek nevie, ako ďalej, chce to pomoc odborníka. Alebo niekoho nezainteresovaného. V balíku pre rozbehnuté projekty sa darcovia buchli po vrecku o kúsok viac. Na rozvoj aplikácie prispeje okrem vyššie spomínaných aj Bluejeans, Mailchimp, ďalšia „múdra opica“ v podobe SurveyMonkey, Internet.org, Transifex a Quip. Facebook sľubuje aj pomoc v oblasti reklamy vďaka ich najobľúbenejším marketérom. Toto všetko dokopy je ocenené na 30 000 USD. Mám istý tip, čo z toho bolo najdrahšie.

 

 

Kde je schovaný háčik?

Využiteľnosti služieb a produktov, ktoré sponzori ponúkajú, je väčšinou len na dobu určitú. Napriek tomu musím uznať, že ide o zaujímavú podporu. 

Je možné prihlásiť aj dva projekty od jedného vývojára, len sa musia zoradiť podľa priority. Rovnako sa dá jeden projekt zaregistrovať aj do oboch úrovní.

Program sa končí 30.04.2015, či je zároveň aj deadline, do ktorého sponzori produkty poskytnú. Prihlasovanie projektov sa podľa predpokladu Facebooku ukončí v júni.

 

Prihlásiť svoju aplikáciu môžete tu a kompletné informácie nájdete tu.

 

Zdroj: facebook.com, tech.co, videoguys.com

Pridať komentár (0)