Grape Story: Prvá mobilná marketingová agentúra

  • Každá sociálna sieť z niečoho profituje. Facebook má platenú reklamu a na Youtube nás začali otravovať krátke reklamné spoty s čakacou dobou päť sekúnd. Teraz prišiel Gary Vaynerchuk a s dvoma ďalšími kolegami – bratom AJ-om a hviezdou Vine Jeromom Jarrom - našli dieru na trhu: Vine videá. Dnes sú títo traja zakladateľmi prvej mobilnej marketingovej agentúry na svete, ktorá hľadá ľudí s potenciálom presláviť sa za necelých 6 sekúnd. A pritom slušne zarobiť.
image_1401266828.png
  • Každá sociálna sieť z niečoho profituje. Facebook má platenú reklamu a na Youtube nás začali otravovať krátke reklamné spoty s čakacou dobou päť sekúnd. Teraz prišiel Gary Vaynerchuk a s dvoma ďalšími kolegami – bratom AJ-om a hviezdou Vine Jeromom Jarrom - našli dieru na trhu: Vine videá. Dnes sú títo traja zakladateľmi prvej mobilnej marketingovej agentúry na svete, ktorá hľadá ľudí s potenciálom presláviť sa za necelých 6 sekúnd. A pritom slušne zarobiť.

 

Vtipný je aj prenesený význam názvu spoločnosti – Grape Story (Príbeh hrozna), ktorý označuje dozretý talent začínajúci „výhonkovými“ Vine videami. Keď si šesťsekundové video pustíte prvýkrát, príde vám to ako absurdistan. Vtip je v tom, že takmer nikdy si ho nepustíte len raz. Agentúra sa špecializuje na tvorbu nevtieravej formy reklamy, ktorú ste si dokonca ochotní pustiť dva-, tri- a pokojne aj štyrikrát.  Čo by za to akákoľvek spoločnosť dala.

A veru aj dáva. Za dve minúty takýchto minispotov ročne má autor zarobené na živobytie. Už teraz počujem ten hlasný povzdych „To snáď nie! A ja tu driem ako mulica“.

 

 

Ako však aj sám Gary Vaynerchuk hovorí, nie je to jednoduché. Často sa stáva, že úspešný talent z podobnej platformy, akou je napríklad Youtube, na Vine úspech mať nemusí. Vedieť výstižne a vtipne vyjadriť pointu za šesť sekúnd popisuje dokonca ako špeciálnu schopnosť. Navyše, každý autor má svoju vlastnú špecializáciu. Agentúra slúži ako sprostredkovateľ medzi „hercom“ a zadávateľom.

Otázkou teraz je, či agentúra takýto prístup uplatní aj pri konkurenčnom Instagrame, ktorý tiež umožnil uverejňovanie krátkych videí. Len pre pripomenutie, Vine patrí pod krídelká Twittru, Instagramu sa zmocnil Facebook. Agentúra bude vraj zatiaľ pôsobiť len na stabilnej platforme Vine. 

Aj tu platí, že ten, kto prišiel s inováciou ako prvý, zostane zafixovaný ako číslo 1. Ak teda nezaspí dobu. Pri Instagrame sa videá vnímajú ako ďalší pokus Facebooku dohnať, prípadne aj predbehnúť konkurenciu. V čom, úprimne povedané, zatiaľ nedosahuje až také dobré výsledky.

 

 

Prvým klientom agentúry Grape Story bola spoločnosť Virgin mobile. Portfólio agentúry sa odvtedy, samozrejme, rozrástlo. Zoznam všetkých Vine celebrít je na ich oficiálnej stránke. Mne sa na prvý pohľad zapáčili Nicholas Megalis a Lele Pons. A určite stojí za to pozrieť si aj takého Zacha Kinga. Zaujímavé je, že takáto forma reklamy sa nestretáva s odporom. Skôr naopak, ľudia sa z nej tešia. 

 

Zdroje: grapestory.co, vine.co, whichsocialmedia.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech