Justin Bieber, Ashton Kutcher či Snoop Dogg investovali do startupu, ktorý získal milióny dolárov

  • Startup pre platby kryptomenami MoonPay získal 87 miliónov dolárov od viac ako 60 významných investorov
  • Patrí medzi nich Justin Bieber či Snoop Dogg
Justien Biber, Ashton Kutcher
Facebook/Justin Bieber, Wikimedia/JD Lasica from Pleasanton, CA, US
  • Startup pre platby kryptomenami MoonPay získal 87 miliónov dolárov od viac ako 60 významných investorov
  • Patrí medzi nich Justin Bieber či Snoop Dogg

Čo majú spoločné Justin Bieber, Gwyneth Paltrow, Snoop Dogg a Ashton Kutcher? Okrem toho, že sú celosvetovými hviezdami, patria medzi viac ako 60 nových investorov fintech startupu MoonPay.

Medzi ďalších populárnych investorov patria okrem iného Chainsmokers, Drake, Eva Longoria, Jason Derulo, Kate Hudson, Paris Hilton, Matthew McConaughey, Mindy Kaling, Questlove a Shawn Mendes. Informuje Reuters.

Noví investori prispejú celkovo 87 miliónov amerických dolárov do predtým oznámeného kola financovania vo výške 555 miliónov dolárov. Toto kolo vedú investičné firmy Tiger Global a Coatue. Spoločne startup MoonPay oceňujú na 3,4 miliardy dolárov.

Softvér spoločnosti, ktorá bola založená v Miami v roku 2018, umožňuje používateľom nakupovať a predávať kryptomeny pomocou tradičných platobných metód, ako sú kreditné karty, bankové prevody alebo mobilné peňaženky, ako sú Apple Pay a Google Pay.

MoonPay tiež predáva svoju technológiu iným spoločnostiam, vrátane krypto webovej stránky Bitcoin.com, a trhu nezastupiteľných tokenov  (NFT) OpenSea, ktorého model generálny riaditeľ Ivan Soto-Wright nazýva „crypto-as-a-service“.

NFT

Napriek tomu, že klasický trh s umením má svoju tradíciu, globálnym fenoménom tohto roka, ktorý mení tvár digitálneho umenia aj pohľad na jeho hodnotu, je NFT (non-fungible token – nezameniteľný token potvrdzujúci, že ide o originál diela). Vďaka zápisu v blockchaine umožňuje obchodovať s originálom digitálneho diela.

Funguje na princípe rovnakej technológie ako digitálne kryptomeny, no odlišuje sa od nich unikátnou nezameniteľnou formou. Z pohľadu investora má zdigitalizované umenie vo forme NFT viacero výhod. Nemusí riešiť skladovanie, transport, poistenie, reštauráciu diela či rôzne povolenia úradov. Výrazný benefit predstavuje aj provízia.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa MoonPay (@moonpay)

Kým za fyzické dielo zaplatí  investor 10 až 20 % z predajnej ceny aukčným sieňam alebo niekedy až 50 %, napríklad galériám, pri NFT diele platí len províziu platforme v rozmedzí od 3 do 15 %. 

Majiteľ umenia v NFT formáte bude môcť s dielom následne obchodovať rovnako, ako sa to deje s fyzickým umením. Príkladom toho, ako funguje NFT vo svete, je predaj NFT diela od dovtedy relatívne neznámeho umelca Beeple, ktorý ho predal prostredníctvom aukčnej siene Christies v hodnote 69,3 milióna dolárov. Informuje The Verge.

Len za posledných pár mesiacov veľké značky z každého odvetvia, vrátane Coca Cola , McDonald’s , Nike a Gucci a National Football League, začlenili NFT do svojich marketingových iniciatív.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Ivan Soto-Wright (@ivanhodl)

Mnohí z nich majú portfóliá rizikového kapitálu, mnohí majú svoje vlastné samostatné projekty a startup k nim prišiel s tým, že im môžeme pomôcť pochopiť príležitosti kryptomien a metaverza. „Každý chcel byť toho súčasťou,“ povedal Soto-Wright.

Startup MoonPay tvrdí, že od spustenia platformy v roku 2019 dosahuje len zisk. Jeho službu v súčasnosti využíva viac ako 10 miliónov zákazníkov v 160 krajinách. Investori však len ťažko vidia hodnotu digitálneho umenia a často sú zmätení. Pri pohľade do budúcnosti plánuje spoločnosť vyzbierané peniaze minúť na nové produkty a expanziu.

Firma má cieľ prilákať podnikateľov aj medzi verejnosťou. „Máme ambície stať sa nakoniec verejnou spoločnosťou,“ povedal Soto Wright pre CNBC ešte novembri. Je však známe, že kryptomeny sú nestále, čo zasiahlo aj tých najznámejších hráčov v tejto oblasti. 

Bitcoin prvý raz po takmer mesiaci klesol pod 40-tisíc dolárov za kus. Cena bitcoinu klesla, keďže investori vyhodnocovali riziká vyplývajúce z potenciálu ďalšieho sprísnenia menovej politiky amerického Federálneho rezervného systému (Fed).

V pondelok sa hodnota bitcoinu podľa údajov spoločnosti Coin Metrics znížila o 7 % na 40 009,78 dolára za kus, ale v priebehu dňa sa prepadla až na 39 785,68 dolára za kus. Pod úrovňou 40-tisíc dolárov tak bola prvý raz od 16. marca.

Informuje o tom portál Coindesk.com. Pokles bitcoinu nastal po tom, ako výnosy z desaťročných amerických štátnych dlhopisov v pondelok stúpli na trojročné maximum 2,78 %.

Zdroje: The Verge, CNBC, Reuters

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá