Karolína vedie firmu s tržbami 1,3 milióna eur: „Čím sme väčší, tým horšie podmienky od štátu dostávame“

  • Na DNA Bistro zostali len spomienky
  • Značka DNA sa mení na kozmetické impérium
  • Karolína Volkov opäť ukazuje, ako sa podniká s odvahou a schopnosťou priznať si chybu
DNA Beauty
  • Na DNA Bistro zostali len spomienky
  • Značka DNA sa mení na kozmetické impérium
  • Karolína Volkov opäť ukazuje, ako sa podniká s odvahou a schopnosťou priznať si chybu
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Značka DNA nevznikla ako kalkulovaný biznis plán, ale z autentického spojenia dvoch generácií žien, ktoré mali vášeň pre krásu a odvahu ísť vlastnou cestou. Karolína Volkov začínala ako fotografka, no práca s vizuálnom ju postupne priviedla k svetu estetickej starostlivosti. Jej mama, zdravotná sestra, podnikala v oblasti beauty už skôr a keď sa spojili, vznikol prvý DNA salón krásy.

Ich prvý spoločný projekt bol postavený na poctivom remesle, dôraze na detaily a kvalite služieb. „Nie sme privilegovaná rodina,“ zdôraznila Karolína. „Sme z paneláku v Petržalke. Ale v našej rodine sa ‚nie‘ nikdy neberie ako odpoveď.“

Odvahu mali vždy – a tak, keď prišla ponuka z Eurovey, rozhodli sa rozšíriť značku o úplne nový koncept. Vznikol priestor, ktorý spájal salón krásy s prémiovým bistrom. Unikátny, no na slovenské pomery možno príliš odvážny. A práve ten príbeh – so všetkými jeho úspechmi aj slepými uličkami – dnes pokračuje úplne novou etapou.

Rok 2024 bol pre značku DNA plný zásadných zmien. „Za najvýraznejšie považujeme určite uzatvorenie gastro prevádzky v DNA Eurovea a namiesto nej rozšírenie služieb a otvorenie nového exkluzívneho salónu DNA v Trnave,“ hovorí Karolína Volkov. Nový salón označuje za výnimočný nielen priestorom, ale aj šírkou beauty služieb, ktoré ponúka.

Aj keď zatvorenie bistro konceptu môže na prvý pohľad pôsobiť ako krok späť, v prípade DNA to bola podľa Volkov strategická úprava smerovania.

„Dnes by sme už určite nezopakovali koncept beauty salónu a gastro prevádzky – vieme si priznať chybu, čo je v podnikaní veľmi dôležité. Slovenskí zákazníci na tento model jednoducho neboli pripravení,“ priznáva.

Dôvodov bolo viac: „Klienti a služby salónu vadili štandardnému zákazníkovi, ktorý si prišiel do bistra sadnúť, a preto radšej išiel do inej prevádzky. A naopak – tým, ktorí prišli za beauty, sa občerstvenie páčilo, ale ich dopyt nebol dostatočný na uživenie gastro časti.“

Kombinácia administratívnych komplikácií zo strany štátu a nesúlad publika viedla k rozhodnutiu prevádzku zatvoriť.

No značku to nezastavilo – práve naopak. „Našťastie sme zareagovali rýchlo a pohotovo, ako je to u nás zvykom, a v priebehu mesiaca tam boli novovybudované kabíny na úpravu obočia, expres kozmetiku či make-up. Tie idú skvele,“ dopĺňa Volkov.

Tržby rastú, firma expanduje

V číslach hodnotí Karolína uplynulý rok ako jeden z najúspešnejších. Firma Volkov, s. r. o., zaznamenala podľa jej slov výborné hospodárske výsledky, aj vďaka internému rozvoju a presmerovaniu energie tam, kde cíti dlhodobý potenciál.

trzby-volkov-s-r-o
zdroj: Finstat

„Rok 2025 je pre nás rokom veľkých zmien. Spojili sme sily ako rodina a všetku našu energiu aktívne venujeme rozvoju spoločnosti Volkov, s. r. o., a DNA salónov.“ Firma v roku 2024 zvýšila svoje tržby o 3 % na 1,303 milióna eur, no jej zisk klesol o 30 % na 105 481 eur.

zisk-volkov-s-r-o
zdroj: Finstat

Popri rozšírení beauty segmentu o nový salón v Trnave prišli aj nové línie podnikania. „Rozšírili sme našu činnosť aj o distribúciu kvalitnej vlasovej kozmetiky JOICO,“ hovorí.

Zároveň pokračuje aj ich vlastná výroba: „Pokračujeme s výrobou našich vlastných produktov v Európe pod značkou DNA. Produkty nasledujú najnovšie trendy – sú 100-percentne eko, majú prírodné zloženie, ktoré umožňuje dosiahnuť výnimočné výsledky bez akýchkoľvek výčitiek.“

Z hľadiska investícií je najväčšou udalosťou tohto roka otvorenie ďalšej prevádzky. „Čerešničkou na torte bude určite otvorenie novej prevádzky v developerskom projekte Vydrica, ktorý, veríme, sa stane novým centrom modernej Bratislavy.“

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa DNA Vydrica (@dnavydrica)

Podľa Volkov pôjde o najväčšiu prevádzku značky: „Klienti v nej nájdu okrem príjemného dizajnu, profesionálnych služieb a relaxačného prostredia aj veľké novinky, ktoré predstavíme pri otvorení.“

Zákazníci chcú kvalitu, štát hádže polená pod nohy

Zákazník sa za posledné roky výrazne zmenil. A DNA na to musí reagovať. „Moderní ľudia dnešnej doby sú z roka na rok náročnejší. Vďaka cestovaniu, sociálnym sieťam a iným informačným kanálom majú naozaj dokonalé informácie o produktoch a celosvetových trendoch v službách,“ konštatuje Karolína.

Za silu značky považuje schopnosť inovovať a byť stále o krok vpred: „Myslíme si, že kľúčom k nášmu úspechu je to, že sa snažíme byť vždy o krok vpred, a preto vieme splniť aj ich očakávania. Vedomosti o beauty inováciách posúvajú dopredu nás, ako aj našich klientov.“

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa DNA Eurovea (@dnaeurovea)

Podnikanie však nie je len o víziách a trendoch, ale aj o každodenných problémoch s legislatívou, ktoré podnikateľov brzdia. „Podnikateľské prostredie na Slovensku vnímame aktuálne ako veľmi problematické a pre nás ako podnikateľov, bohužiaľ, extrémne náročné,“ hovorí Karolína otvorene.

„Za najväčšie komplikácie považujeme fakt, že štát veľa nákladov presúva na zamestnávateľov – napríklad zvýšenú DPH či transakčnú daň. A tiež je to celkovo veľmi nepríjemné byrokratické nastavenie komunikácie s kompetentnými úradmi,“ vysvetľuje s tým, že zvažuje aj rozšírenie do zahraničia: „Je to jeden z dôvodov, prečo určite zvažujeme aj expanziu do iných krajín.“

Veľkú frustráciu vyvoláva podľa nej najmä fakt, že so zväčšujúcou sa firmou sa podmienky nezlepšujú, ale naopak: „Máme pocit, že čím väčšou firmou sa stávame, tým horšie podmienky na podnikanie od štátu dostávame. Radi by sme expandovali na Slovensku, kde sme doma, a cítili od kompetentných podporu a istotu, ktorú dávame aj my našim zamestnancom.“

Čo funguje a čo by dnes urobili inak

Okrem uznania chýb v prípade DNA Bistra zdieľa Karolína aj pohľad na strategické rozhodnutia, ktoré sa osvedčili. Ich spoločným menovateľom je rýchla reakcia, schopnosť prispôsobiť sa trhu a zároveň udržať vysoký štandard služieb.

Rast, inovácia, adaptácia. To sú tri piliere, na ktorých stojí DNA ako značka aj firma. A hoci zažila aj krok späť, ukázala schopnosť premeniť krízu na nový impulz.

Rok 2025 sa tak pre Karolínu Volkov nesie v znamení konsolidácie, inovácií a premyslenej expanzie. A to nielen cez nové salóny, ale aj vlastnú značku, ktorá môže čoskoro prekročiť hranice Slovenska.

Čítaj viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroj: Finstat

Najnovšie videá

Trendové videá