Lidl podporil mladých slovenských vinárov. Víno študentov z Modry predáva na svojich pultoch

  • Od začiatku tohto týždňa už do Lidl-u nemusíš chodiť len pre prosecco
  • Reťazec nadviazal spoluprácu s lokálnym výrobcom vína
  • Nejde pritom o žiadneho veľkého vinára s milionovými tržbami
  • Na pultoch predajní Lidl dostalo čestné miesto víno z pivníc župnej Strednej odbornej školy vinársko-ovocinárskej
leke
  • Od začiatku tohto týždňa už do Lidl-u nemusíš chodiť len pre prosecco
  • Reťazec nadviazal spoluprácu s lokálnym výrobcom vína
  • Nejde pritom o žiadneho veľkého vinára s milionovými tržbami
  • Na pultoch predajní Lidl dostalo čestné miesto víno z pivníc župnej Strednej odbornej školy vinársko-ovocinárskej
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Sedmičkovú fľašu vína, ktoré študenti prácne vyrobili, kúpiš za 4,99 eur, informuje o tom Lidl. Z každej predanej fľaše však jedno euro automaticky poputuje na vytvorenie podmienok pre lepšie vzdelávanie na tejto škole.

„Našu strednú školu oslovil obchodný reťazec Lidl s ponukou zapojiť sa do projektu spoločenskej zodpovednosti, v rámci ktorého mali záujem prezentovať výsledky práce našich študentov. Spolupráca sa rozvinula do podoby predaja a propagovania predaja nášho vína cez ich obchodnú sieť v rámci celého Slovenska. Sme jediná škola tohto druhu na Slovensku, takže naši študenti aj absolventi našej školy sa pohybujú po všetkých regiónoch Slovenska. A práve spolupráca s Lidlom je pre nás vynikajúcou prezentáciou po celom Slovensku, Veríme, že aj to pritiahne do Modry ďalších študentov,“ vyjadrila sa pre Startitup Monika Kisová zo SOŠVO Modra.

https://www.facebook.com/bratislavskykraj.sk/photos/pcb.10151302494639963/10151302495844963/?type=3&theater

Spoluprácu so súkromným sektorom rozvíjame, ak je zmysluplná pre obe strany a s týmto reťazcom máme ďalší úspešný projekt. Nedávno u nich po maturite nastúpili naši prví absolventi duálneho vzdelávania,” vyjadril sa na svojom Facebooku župan BSK Juraj Droba.

https://www.facebook.com/jurajdroba/photos/a.651479311700786/1151874011661311/?type=3&theater

V tomto roku začali Modrania s objemom 7200 fliaš. V prípade záujmu a ďalších dobrých ročníkov plánujú túto produkciu navýšiť. Spoločnosť Lidl má podľa ich slov záujem o ich produkciu aj v ďalších rokoch. Škola to považuje za výzvu, v rámci ktorej môže produkovať kvalitný produkt viac rokov a vo väčšom objeme.

Ide pritom o nefalšované slovenské víno, nakoľko SOŠ vinársko-ovocinárska v Modre má vlastné vinice s rozlohou 4,5 hektára. Všetky sa nachádzajú v Modre a priľahlých obciach.

„Študenti sú do celého procesu zapojení od začiatku až do konca štúdia, a to tak po teoretickej ako aj praktickej stránke. Od 1. po 4. ročník sa stretávajú s pestovaním hrozna, jeho oberaním, následne výrobou, to znamená prácou pri prešovaní a s vínom samotným, až po konečné fľaškovanie vína,“ hovorí na margo samotnej výroby vína M.Kisová.

https://www.facebook.com/bratislavskykraj.sk/photos/pcb.10151302494639963/10151302495904963/?type=3&theater

Modranská vinárka” má vysoký kredit v radoch odbornej verejnosti a tiež u svojich nadriadených. Škola vychováva budúcich mladých vinárov, someliérov či ovocinárov. Absolventi tejto školy už v minulosti pracovali vo vinohradoch v americkej Pensylvánii. V posledných rokoch sa zúčastňujú ročnej odbornej praxe v Amerike a v Rakúsku.

Zdroj: lidl.sk, Facebook Juraj Droba

Čítaj viac z kategórie: Zo Slovenska

Najnovšie videá

Trendové videá