Nábytkársky gigant mieri do Košíc: Spoločnosť hľadá prvých zamestnancov do novootváraného obchodného domu
- Na východ Slovenska mieri známa nábytkárska spoločnosť
- Firma už hľadá svojich prvých zamestnancov
- Na východ Slovenska mieri známa nábytkárska spoločnosť
- Firma už hľadá svojich prvých zamestnancov
Nábytkársky gigant SCONTO mieri do Košíc a predajňa už aktuálne hľadá svojich prvých zamestnancov. Spoločnosť SCONTO Nábytok, s. r. o., momentálne prevádzkuje na Slovensku štyri obchodné domy, ktoré sa nachádzajú v Bratislave, Trnave, Nitre a Žiline. Na porovnanie – v Česku má firma až deväť predajní.
Nábytkársky gigant mieri do Košíc, hľadá prvých zamestnancov
Ako sme informovali ešte v januári tohto roku, prvou prevádzkou na východnom Slovensku bude nová predajňa v Košiciach, ktorá vznikne v blízkosti nákupného centra Optima. Toto rozšírenie výrazne zlepší dostupnosť ponuky SCONTO Nábytok pre zákazníkov z východoslovenského regiónu.
Na stránke Profesia.sk momentálne „svieti“ ponuka práce pre vedúceho/vedúcu predaja novootváraného obchodného domu. SCONTO ponúka mzdu 1 400 eur mesačne, k nej sa pripočítajú zákonné príplatky a po zapracovaní sa je možné zvýšenie mzdy.
Náplňou práce je organizácia a riadenie predaja v obchodnom dome, vedenie tímu predajcov – koučovanie, školenie a zodpovednosť za ich výsledky. Taktiež dohľad nad dodržiavaním prezentačných štandardov spoločnosti a stavom predajnej plochy či spoluzodpovednosť za dosiahnuté výsledky obchodného domu.
„Na pracovnú pozíciu sa budete zaúčať niekoľko mesiacov mimo regiónu svojho bydliska. Odborné zaškolenie bude prebiehať na území Slovenskej republiky. Prosíme, aby reagovali len záujemcovia, ktorí sú ochotní absolvovať dlhodobé školenie mimo svojho regiónu,“ píše sa v inzeráte. Termín nástupu je dohodou.
Od futbalového štadiónu k obchodnej zóne: Premena košického priestoru trvala roky
Miesto, kde nová predajňa SCONTO Nábytok v Košiciach vyrastá, so sebou nesie zaujímavý kus histórie. Na pozemku medzi Moldavskou a Alejovou ulicou sa na začiatku tohto tisícročia nachádzal kedysi významný futbalový štadión. Ten slúžil ako domovský stánok legendárneho klubu 1. FC Košice a ponúkal kapacitu približne 30-tisíc divákov.
V roku 2011 futbalový štadión medzi Moldavskou a Alejovou ulicou zbúrali. Už dva roky predtým, v roku 2009, sa podľa portálu Korzár začalo hovoriť o ambicióznom projekte novej nákupnej zóny. Pôvodný plán počítal so štvorpodlažným obchodným komplexom v hodnote približne 120 miliónov eur. Tento projekt sa však napokon nerealizoval.

Zlom nastal až v roku 2018, keď do hry vstúpil nový investor, čím sa opäť otvorila cesta k využitiu atraktívnej lokality. Až vďaka tomuto impulzu sa začala reálne formovať nová obchodná budúcnosť priestoru, kde kedysi pulzoval športový život.
Spoločnosť SCONTO Nábytok, významný hráč na českom a slovenskom trhu s nábytkom, získala do vlastníctva pozemky, kde kedysi stál legendárny futbalový štadión 1. FC Košice. Na prelome rokov 2018 a 2019 predstavila víziu rozsiahlej investície, ktorá má premeniť územie na modernú obchodnú zónu. Projekt je rozdelený do dvoch fáz – počíta s výstavbou hlavnej predajne so skladovým zázemím a samostatného objektu určeného pre menšie maloobchodné prevádzky. Celkové náklady sa odhadujú na približne 34 miliónov eur.
Stavebné práce sa pôvodne mali začať už v roku 2020, no rozbeh zdržal zložitý povoľovací proces. Ako informoval portál Korzár v lete 2022, hoci SCONTO vlastnilo kľúčové pozemky, narazilo na problém – realizácia projektu si vyžadovala prenájom niekoľkých mestských parciel, ktoré mali slúžiť na výstavbu dopravnej infraštruktúry. Išlo o prístupové cesty, chodníky, cyklotrasy, električkové priecestie a zastávky MHD. Bez súhlasu mestských poslancov sa projekt nemohol pohnúť ďalej.
Projekt za 34 miliónov eur
Napriek počiatočným komplikáciám a nesúhlasu zo strany mestských poslancov sa projekt novej predajne SCONTO Nábytok v Košiciach napokon posunul vpred. Zástupcovia mesta pôvodne kritizovali zámer výstavby rozsiahleho obchodného komplexu vo frekventovanej vstupnej časti mesta. Upozorňovali na blízkosť existujúcich veľkopredajní, ako sú Obi a Hornbach, a zároveň vyjadrili výhrady voči plánovanému „krabicovému“ architektonickému štýlu, ktorý podľa nich nezodpovedal urbanistickému charakteru lokality.
Situácia sa zmenila po detailnej prezentácii projektu zo strany investora. SCONTO Nábytok mestským poslancom predstavilo prepracovanejší návrh, ktorý obsahoval nielen architektonické úpravy, ale aj vysvetlenie očakávaných prínosov pre mesto a jeho obyvateľov – vrátane nových pracovných miest, zlepšenia dopravnej infraštruktúry a celkového oživenia územia.
Po tejto prezentácii poslanci zmenili názor a napokon schválili prenájom potrebných mestských pozemkov, čím definitívne umožnili spustenie prípravných prác na realizáciu projektu.
Po rokoch príprav a administratívnych procesov sa výstavba nového obchodného areálu na mieste bývalého štadióna v Košiciach presunula do realizačnej fázy. Koncom minulého roka boli ukončené cestné a inžinierske práce, ktoré pripravili územie na samotnú výstavbu. Investor, spoločnosť SCONTO Nábytok, následne pristúpil k budovaniu hlavných objektov, čím sa začala viditeľná transformácia tejto časti mesta.
Mark Ordódy, projektový manažér spoločnosti IN VEST, v októbri pre Korzár potvrdil: „Harmonogram sa ešte dolaďuje, ale práce na areáli by sme mali zvládnuť za rok, čiže do konca roka 2025.“
Nové pracovné príležitosti
Podľa dokumentácie zverejnenej na Enviroportáli sa pôvodne dvojfázový projekt výstavby v Košiciach rozšíril o tretiu etapu. V prvej fáze vznikne hlavná predajňa SCONTO Nábytok so zázemím na skladovanie tovaru. Nasledovať bude druhá etapa s výstavbou objektu Retail I., ktorý bude určený pre menších nájomcov a poskytne kombináciu obchodných a skladových priestorov.

Dodatočne pridaná tretia etapa počíta s výstavbou siedmich nových obchodno-výstavných objektov. Týmto krokom sa celý areál výrazne rozšíri a získa charakter komplexného maloobchodného centra.
Investor nezabúda ani na kvalitu verejného priestoru a pohodlie budúcich návštevníkov. V rámci areálu vznikne približne 400 parkovacích miest, čo má zabezpečiť dostatočnú kapacitu pre zákazníkov aj zamestnancov. Okolie komplexu doplní rozsiahla výsadba zelene, ktorá začne už pri vstupnom kruhovom objazde. Estetickú hodnotu priestoru zvýši aj plánovaná fontána, ktorá má prispieť k celkovej atraktivite prostredia.
Okrem novej nákupnej infraštruktúry prinesie projekt do mesta aj nové pracovné príležitosti a kvalitne upravený verejný priestor. Investor deklaruje ambíciu vytvoriť modernú obchodnú zónu, ktorá bude funkčne aj vizuálne prínosom pre širšie okolie.
Otvorenou však zostáva otázka dopravnej záťaže. Lokalita už v súčasnosti zápasí s dopravnými problémami a očakávané zvýšenie pohybu vozidiel v dôsledku nových prevádzok môže situáciu ešte skomplikovať. Riešenie dopravy tak zostáva jednou z kľúčových výziev, ktorým bude mesto musieť čeliť v ďalších fázach rozvoja územia.
Čítaj viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: Archív Startitup, Profesia, Korzár, Korzár, Enviroportál