Najznámejšia drogéria sťahuje z predaja sladkú pochúťku. Kontrola odhalila riziko pre zdravie

  • Reťazec dm stiahol z predaja pastu pre podozrenie na salmonelu
  • Produkt môžu zákazníci vrátiť v ktorejkoľvek predajni
Dm drogerie
  • Reťazec dm stiahol z predaja pastu pre podozrenie na salmonelu
  • Produkt môžu zákazníci vrátiť v ktorejkoľvek predajni
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Obchodný reťazec dm drogerie markt oznámil stiahnutie jedného zo svojich produktov z predaja. Konkrétne ide o dmBio pastu z kešu a malín s hmotnosťou 250 gramov a dátumom minimálnej trvanlivosti do 28. apríla 2026.

Spoločnosť uviedla, že dôvodom stiahnutia je podozrenie na možnú kontamináciu salmonelou. Hoci zatiaľ neboli hlásené žiadne konkrétne prípady nákazy, dm prijalo toto rozhodnutie ako preventívne opatrenie v záujme ochrany zdravia svojich zákazníkov, píšu tvnoviny.sk.

Nie je možné vylúčiť, že sa v uvedenom výrobku môže nachádzať salmonela,“ uviedol reťazec vo svojom oficiálnom oznámení zverejnenom na webe. Zákazníkom sa preto odporúča, aby pastu nekonzumovali a výrobok vrátili do ktorejkoľvek predajne dm, kde im bude poskytnutý ďalší postup týkajúci sa vrátenia a refundácie.

Zdravotné riziká najmä pre citlivé skupiny

Podľa vyjadrenia reťazca môže konzumácia kontaminovaných potravín viesť k rôznym zdravotným ťažkostiam. Medzi bežné symptómy salmonelózy patria hnačka, bolesti brucha, nevoľnosť, zvracanie, bolesti hlavy či zvýšená teplota. Obzvlášť ohrozené sú malé deti, seniori, dojčatá a osoby so zníženou imunitou.

V prípade, že ste daný produkt skonzumovali a objavili sa u vás príznaky, odporúčame poradiť sa s lekárom,“ upozorňuje reťazec. Salmonelóza môže mať u niektorých osôb rýchly a vážny priebeh, najmä ak nedôjde k včasnej lekárskej intervencii.

Zodpovednosť a ospravedlnenie zákazníkom

dm drogéria sa snaží situáciu riešiť promptne a zodpovedne. V oznámení adresovanom spotrebiteľom sa uvádza, že kvalita a bezpečnosť výrobkov ostávajú pre spoločnosť absolútnou prioritou.

Vo svojom oficiálnom stanovisku sa taktiež ospravedlnila za vzniknuté komplikácie a zároveň vyzvala zákazníkov, aby sa neváhali obrátiť na zákaznícku linku 0800 111 881 alebo využili online kontaktný formulár pre viac informácií. Linka je dostupná počas pracovných dní od 8:00 do 17:00.

Kvalita a bezpečnosť výrobkov sú našou najvyššou prioritou, a preto sa úprimne ospravedlňujeme za vzniknutú situáciu a komplikácie,“ dodal reťazec. Spoločnosť zároveň vyzýva všetkých zákazníkov, ktorí si spomínaný výrobok zakúpili, aby ho čo najskôr vrátili na predajné miesto. Reťazec zároveň pripomína, že zákazníci môžu výrobok vrátiť bez ohľadu na to, či majú pokladničný doklad.

Toto preventívne opatrenie ukazuje pripravenosť a zodpovednosť firmy konať aj v prípade podozrenia, a nie až po potvrdení problému. Tento prístup prispieva k udržiavaniu dôvery zákazníkov a ukazuje na vysoký štandard kvality dm produktov.

Stiahnutie müsli

Už 23. mája dm drogéria informovala o stiahnutí iného produktu – dmBio chrumkavé müsli s bobuľovým ovocím s hmotnosťou 500 g. V tomto prípade ide o nesprávne označenie alergénov. „Nie je možné vylúčiť, že v uvedenom výrobku sa môžu vyskytovať stopy lupiny (vlčieho bôbu), a preto je označenie alergénov nesprávne,“ upozornil reťazec. Osoby trpiace alergiou alebo neznášanlivosťou na túto zložku by produkt nemali konzumovať.

 

Čítaj viac z kategórie: Zo Slovenska

Zdroje: dm, tvnoviny.sk

Najnovšie videá

Trendové videá