Nízke ceny mieria na Slovensko. Ďalší reťazec s lacným tovarom vystrašil konkurenciu
- Nízke ceny sú dôvod, prečo mnoho Slovákov nakupuje v konkrétnych predajniach
- Na Slovensku pribudne nový lacný obchodný reťazec z Nemecka
- Nízke ceny sú dôvod, prečo mnoho Slovákov nakupuje v konkrétnych predajniach
- Na Slovensku pribudne nový lacný obchodný reťazec z Nemecka
Nízke ceny dostávajú ďalší impulz. Na slovenský maloobchodný trh vstupuje nový zahraničný diskontný reťazec, ktorý plánuje otvoriť svoje prvé predajne už na jeseň 2025. Tento krok môže výrazne zamiešať karty v segmente lacného predaja a priniesť novú konkurenciu pre zabehnuté značky ako Action či Pepco.
Ide o známy nemecký diskontný reťazec Woolworth, ktorý je známy svojím rýchlym rastom, agresívnou cenovou politikou a obrovskou popularitou medzi zákazníkmi aj v susednej Českej republike, píše portál Interez.
Prvé predajne už v roku 2025, lokality prekvapia
Reťazec by mal podľa viacerých zdrojov otvárať svoje prvé slovenské pobočky v druhej polovici roka 2025, pričom rozmiestnenie predajní bude pravdepodobne strategické a pre mnohých aj prekvapivé.
Namiesto zamerania sa len na veľké mestá by sa nový hráč mohol orientovať aj na menšie mestá a vidiecke oblasti, kde je konkurencia nižšia a dopyt po lacných potravinách vyšší. Tento krok by mohol spôsobiť tlak na existujúcich hráčov, ktorí sa v týchto lokalitách spoliehajú na stabilné trhové postavenie.
Diskontné reťazce, napríklad ako Biedronka, sa zameriavajú na efektivitu v zásobovaní, úzky sortiment a dôraz na privátne značky. Vďaka tomu dokážu ponúkať produkty za výrazne nižšie ceny než tradičné supermarkety.
Slovenský zákazník sa môže tešiť na lacnejšie tovary ako sú základné potreby pre domácnosť za ceny, ktoré budú často bezkonkurenčné.
Podobne, ako v Českej republike, aj na Slovensku by mohol reťazec zaujať najmä cenovo citlivých zákazníkov, ktorí intenzívne vnímajú každé vynaložené euro. Vzhľadom na aktuálnu infláciu a ekonomickú situáciu ide o vhodné načasovanie.
Biedronka je s výsledkami za prvé dni veľmi spokojná. Načrtli plán otvorenia ďalších 50 predajní ?https://t.co/hgtaUsjbIi
Už sú to viac ako dva týždne, odkedy diskontný reťazec Biedronka otvoril svoju prvú predajňu v Miloslavove. pic.twitter.com/7ilkw66FAY
— Forbes Slovensko (@ForbesSlovensko) March 24, 2025
Nízke ceny tlačia na konkurenciu
Vstup nového reťazca na slovenský trh prinesie okrem lacnejších nákupov aj výrazný konkurenčný tlak. Zabehnuté reťazce budú musieť reagovať – či už znížením cien, rozšírením sortimentu alebo zvýšením kvality služieb. Konkurencia je totiž hlavný recept na to, aby boli spotrebitelia spokojní. Nepomôžu žiadne regulácie a usmernenia, toto je najlepší recept. Nízke ceny sú pozitívnym následkom.
Zároveň sa očakáva, že nový reťazec vytvorí stovky pracovných miest, a to nielen v predajniach, ale aj v logistike, zásobovaní či administratíve. V tomto ohľade ide o ďalší prínos pre ekonomiku. Prostredníctvom daní a odvodov prispeje aj do slovenského rozpočtu. Uvidíme však, ako sa reťazec vyrovná s aktuálnym stavom podnikateľského prostredia na Slovensku.
Slovenská vláda by mala vytvárať pre podnikateľov čo možno najlepšie podnikateľské prostredie. ?
Tým by kompenzovala potenciálne prekážky, akými sú napr. aj clá. ??#obchodnavojna #iness #cla #transakcnadan #podnikanienaslovensku pic.twitter.com/UaxB9rgRkn
— INESS Institute (@INESSinstitute) April 9, 2025
Príchod silného hráča, ktorý už má úspešne etablovanú značku na susedných trhoch, môže zásadne zmeniť nákupné správanie Slovákov. Dlhodobo môže dôjsť aj k zmenám v spotrebiteľských preferenciách, pretože dôraz na cenu bude v ťažkých ekonomických časoch zohrávať čoraz väčšiu úlohu.
Slovenský maloobchod tak čaká intenzívna konkurenčná fáza, ktorá môže priniesť výhody pre zákazníkov – od nižších cien po lepší servis. Nahráva tomu hlavne aktuálny inflačný tlak, ktorý na Slovensku patrí k najvyšším v Európe. Ďalšími faktormi sú aj stagnujúce mzdy a ďalšie negatívne ukazovatele slovenskej ekonomiky. Nízke ceny preto určite potešia.
Čítaj viac z kategórie: Ekonomika
Zdroj: Interez