Politici o šéfovi SIS Gašparovi: „S hanbou by mal odísť z tejto pozície a ospravedlniť sa občanom“

  • Nehoda šéfa SIS spustila lavínu kritiky
  • Gröhling, Malatinec, Šipoš, Bajo Holečková a Remišová reagujú
Michal Šipoš, Roman Malatinec
  • Nehoda šéfa SIS spustila lavínu kritiky
  • Gröhling, Malatinec, Šipoš, Bajo Holečková a Remišová reagujú
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Šéf SIS Pavol Gašpar po nedávnej havárii na luxusnom Dodge Challenger čelí veľkej vlne kritiky. Opozičné strany Progresívne Slovensko, SaS a Slovensko ho vyzývajú k odstúpeniu z funkcie. 

Dôvodmi sú podľa opozície okolnosti dopravnej nehody, nejasnosti okolo vlastníctva luxusného vozidla a zlyhanie v manažovaní bezpečnostných rizík. Samotný Gašpar nejasnosti ohľadom vlastníctva auta vysvetľuje tak, že auto je registrované na firmu, kde pôsobil pred výkonom verejnej funkcie ako konateľ a spoločník, pričom podiel v tejto spoločnosti v majetkovom priznaní riadne uviedol. 

Startitup medzi politikmi zisťoval, či by podľa nich mal Pavol Gašpar odstúpiť, či disponuje morálnou a odbornou autoritou nevyhnutnou na vedenie takej inštitúcie ako je SIS, ale aj aké kritériá by mali platiť pre obsadenie najvyšších bezpečnostných postov.

Šipoš: Gašpar by sa mal ospravedlniť občanom a s hanbou odísť z pozície

„Okamžite po tejto búračke, ktorú evidentne spôsobil šéf SIS Pavol Gašpar sa mal ospravedlniť občanom Slovenskej republiky a mal by s hanbou odísť z tejto pozície. V normálnych slušných demokratických krajinách by sa takýto človek ani nestal šéfom SIS. Pretože vždy tam vyberajú dlhoročných profesionálov, zamestnancov a členov tajných služieb, len u nás je to synáčik svojho otecka Tibora Gašpara. Čiže to, čo dnes vidíme, tú karikatúru šéfa SIS, ktorý ma vytetovaného na predlaktí mafiána a ďalšieho obžalovaného človeka – svojho otca…,“ myslí si poslanec Michal Šipoš (Slovensko).

Michal Šipoš
zdroj: Startitup/Lukáš Králik

„Na extravagantnom aute, ktoré má 700 koní, sa tu preháňa po uliciach cez plnú čiaru v šľapkách. V aute, ktoré nemá ani technickú spôsobilosť a nepriznal ho vo svojom majetkovom priznaní a ešte aj zraní maloleté dievča. Takýto človek by mal dávno sedieť v base, mal by byť vyšetrovaný a v živote by sa nemal stať šéfom SIS,“ dodáva politik.

Poslanec Roman Malatinec (nezaradený) tvrdí, že to, či by mal Pavol Gašpar odstúpiť nebude hodnotiť. Politik hovorí, že nič nie je dokázané a vyšetrené. Uvádza, že uvidíme aké stanovisko zaujme polícia a že platí prezumpcia neviny.

Podľa lídra SaS Branislava Gröhlinga mal Gašpar odstúpiť automaticky. Tvrdí, že aj keď ešte nemáme výsledky vyšetrovania nehody, svedkovia jasne hovoria, že išiel veľkou rýchlosťou, predbiehal cez plnú čiaru a spôsobil nehodu. Šéf saskárov vraví, že všetci v Nitre rozprávajú, že bolo absolútne bežné, že tam ‚túroval’ svoje žlté auto.

„Samozrejme, že by mal odstúpiť. Som prekvapený, že pán prezident vôbec nekoná, že sa k tomu nevyjadril, pretože on ho menoval, on by sa mal k tomu vyjadriť,“ dodáva Gröhling.

Remišová: Krajiny v EÚ s nami nezdieľajú strategické informácie, pretože našu tajnú službu považujú za nedôveryhodnú 

Poslankyňa Veronika Remišová uvádza, že ak Gašparovi záleží na dobrom mene  a dôveryhodnosti našej tajnej služby, tak by mal okamžite odstúpiť. Hovorí, že už jeho menovanie bolo veľmi pofidérne a nemá na túto funkciu žiadne skúsenosti.

„Aj preto krajiny v Európskej únii s nami nezdieľajú strategické informácie, pretože našu tajnú službu považujú za nedôveryhodnú. To aj veľvyslanci týchto krajín otvorene komunikujú, čo je tragédia, pretože tu ide v prvom rade o bezpečnosť občanov Slovenska,“ tvrdí poslankyňa.

Podľa poslankyne SaS Martiny Bajo Holečkovej by Gašpar tiež mal odstúpiť. „SIS dlhodobo čelí nielen tomu, že zahraničné spravodajské služby nám neposkytujú informácie, ale aj na Slovensku už je evidentné, že SIS neslúži ochrane verejnosti, ale spriazneným ľuďom vládnej koalície,“ uzatvára Bajo Holečková.

Vyjadrenie Pavla Gašpara k nehode

Samotný Pavol Gašpar sa k nehode nedávno vyjadril, že pri incidente nedošlo k vážnym zraneniam a dychové skúšky na alkohol boli u oboch vodičov negatívne.

Podľa šéfa SIS situáciu riešila privolaná policajná hliadka s maximálnou profesionalitou a ďalšie okolnosti nehody sú momentálne predmetom vyšetrovania. Gašpar zároveň uviedol, že auto Challenger SRT Hellcat si kúpil pred viac ako piatimi rokmi zo svojich vlastných prostriedkov a jeho cena bola údajne nižšia než cena novej Škody Superb.

Nejasnosti ohľadom vlastníctva vozidla vysvetľuje tým, že auto je registrované na firmu, kde pôsobil pred nástupom do verejnej funkcie ako konateľ a spoločník, pričom svoj podiel v tejto spoločnosti riadne uviedol vo svojom majetkovom priznaní.

Čítaj viac z kategórie: Hlavné správy a aktuality

Zdroje: Archív Startitup, Facebook/Pavol Gašpar

Najnovšie videá

Trendové videá