Popradčan postavil biznis na motivačných kefkách z bambusu s čičmanskými vzormi

  • Každoročne končia v moriach a na skládkach vyše 2 miliardy plastových kefiek, ktorých rozklad trvá až niekoľko storočí
  • Pritom kefky z plastu nie sú jedinou možnosťou, na akú sa dnes musíme spoliehať
  • Je tomu tak aj vďaka Patrikovi a jeho firme Mobake
zdroj: Mobake
  • Každoročne končia v moriach a na skládkach vyše 2 miliardy plastových kefiek, ktorých rozklad trvá až niekoľko storočí
  • Pritom kefky z plastu nie sú jedinou možnosťou, na akú sa dnes musíme spoliehať
  • Je tomu tak aj vďaka Patrikovi a jeho firme Mobake

Patrik pred pár rokmi prišiel s jedinečným nápadom. V rámci jeho značky Mobake sa rozhodol vyrábať kefky výlučne z bambusu pestovaného udržateľným spôsobom. Navyše ich ručne gravíruje číčmanskými alebo moravskými motívmi, či inými vzormi. Toto leto však do ponuky zaradí aj kúsky, pri ktorých si zákazník bude môcť navrhnúť aj svoj vlastný vzor.

Patrik vyštudoval environmentálne manažérstvo v Nitre, no dnes sa naplno venuje výrobe kefiek, no aj zero waste produktom. Najnovšie sú to bezobalové bambusové slamky. Na projekte sa podieľajú traja, aj keď netvoria jednu firmu. Každý z nich vytvára neoddeliteľnú súčasť projektu. Martin tvorí a spravuje web, Ján gravíruje kefky a Patrik sa to snaží celé zmenežovať.

Organila.com Piešťany

Gepostet von Mobake • výnimočné eko produkty am Freitag, 15. Juni 2018

Celý príbeh značky Mobake sa vyvíjal postupne. Patrik mal od malička blízko k prírode a ekológii, postupne sa začal vzdelávať sám, chodil na semináre, kurzy a čítal veľa, veľa kníh. Prvotný impulz, ktorý viedol k založeniu Mobake, bolo akési uvedomenie si toho, čo chce v živote robiť a ako to chce robiť. A na základe toho konať.

Prírodný materiál. Nevystavuj dlhodobo vlhkosti :)

Gepostet von Mobake • výnimočné eko produkty am Freitag, 12. Oktober 2018

„Prvým krokom bolo rozhodnúť sa a následne premyslieť si s čím budem podnikať. Malo to byť niečo nové, iné a aby to malo hlbšiu myšlienku. Potom sa to už nabaľuje, nájde sa dodávateľ, založí sa firma alebo živnosť, vytvorí web a predáva sa, ale ani tým to nekončí,” hovorí o podnikateľských začiatkoch Patrik pre Startitup.

Hlavnou zložkou kefiek Mobake je samozrejme bambus. Ten pochádza z čínskej provincie NingBo, kde rastie prirodzene v hustých bambusových lesoch.

Bambusový bradáči 😄🌿Mobake • výnimočné eko produkty#kefkyspribehom #motivacnekefky #onelove

Gepostet von Mobake • výnimočné eko produkty am Donnerstag, 14. März 2019

„Bambus dokáže rásť neuveriteľne rýchlo, aj preto sú naše kefky vyrobené zo 100% Moso bambusu. Je pestovaný udržateľným spôsobom a neohrozuje územie pandy. Podobne je navrhnutá aj škatuľka kefky, ktorá je vyrobená z recyklovaného papiera. Kúpou našej kefky ušetríš prírode takmer 500-ročný proces rozkladania bežnej umelej kefky,” vysvetľuje Patrik.

Je dôležité spomenúť, že pri získavaní materiálu z bambusových lesov sa berie ohľad na prirodzené procesy rastu bambusových lesov, dozerá sa na vysokú kvalitu vybraného materiálu a neohrozujú sa ani chránené druhy živočíchov.

Gepostet von Mobake • výnimočné eko produkty am Mittwoch, 10. Oktober 2018

Jedným z najdôležitejších faktorov, ktorý zohrával vo firme Mobake významnú rolu bol výber tých správnych dodávateľov bambusu. Patrik pri ich výbere nenechal nič na náhodu. Dodávateľov sa rozhodol precízne hodnotiť.

„Vo Worde som si vytvoril tabuľku s potenciálnymi partnermi a každému som dával body ako v športe. Rozhodoval som na základe parametrov ako je komunikácia, či sú schopní splniť požiadavky na kvalitu výrobkov, rýchlosť dodania, enviro aspekty, ale dôležitým ukazovateľom bola aj dobrá cena. Čo sa týka samotnej komunikácie, tak je to klasika, email a Skype,” opisuje Patrik.

Gepostet von Mobake • výnimočné eko produkty am Dienstag, 24. Oktober 2017

Kapitolou samou osebe je aj tvorba cien výrobkov. Ako to prebiehalo v prípade produktov Mobake?

„Je to komplexný proces, kde každý predajca musí brať do úvahy výrobné náklady produktu, kvalitu produktu, momentálnu situáciu na trhu, meno značky, náklady na dodanie, balné a podobne. Samozrejme treba myslieť na to, aby spolupráca bola zaujímavá aj pre veľkoobchodných partnerov. Nastaviť správne ceny je tak trochu umenie. Závisí od toho zdravie firmy,“ hovorí Patrik.

Cena motivačnej kefky sa pohybuje okolo 4 eur, no v ponuke je aj rodinné balenie, ktorého cena je od 14,80 eur do 23 eur. Do dnešného dňa sa Patrikovi podarilo predať už viac ako 11 tisíc kusov jedinečných kefiek. My veríme, že jeho eko biznis bude aj naďalej úspešne napredovať, no najmä inšpirovať aj ďalších ambicióznych ľudí, ktorí by radi robili podnikali INAK.