„Popri práci som vybudoval appku s príjmom 150-tisíc eur.“ Dnes ho naplno živí a prináša slobodu
- Chris začal s jednoduchým nápadom na aplikáciu počas štúdia
- Popri práci ju rozvíjal 6 rokov, až kým neprinášala cez 100-tisíc eur ročne
- Dnes je Wishlist jeho hlavným biznisom a zdrojom slobody
- Chris začal s jednoduchým nápadom na aplikáciu počas štúdia
- Popri práci ju rozvíjal 6 rokov, až kým neprinášala cez 100-tisíc eur ročne
- Dnes je Wishlist jeho hlavným biznisom a zdrojom slobody
Christian Konnerth dokázal z jednoduchého nápadu vytvoriť aplikáciu, ktorá mu dnes zarába približne 150-tisíc eur ročne. Jeho cesta k programovaniu sa začala počas univerzity. V roku 2019 sa uchádzal o pozíciu v známej firme, ktorá hľadala študenta na vývoj mobilných aplikácií. Skúsenosti v tom čase nemal, a preto ho odmietli.
„Odmietli ma, pretože som ešte nevedel programovať,“ spomína. „Ale dodali, že sa im páči môj entuziazmus. A to ma nakoplo, povedal som si, že sa to musím naučiť.“
Prvým projektom mala byť aplikácia na zoznam úloh. Takých však už boli milióny. „Povedal som si, že urobím niečo podobné, ale trochu iné. Vtedy som si svoje želania zapisoval do excelovej tabuľky a uvedomil som si, že neexistuje žiadna pekná a jednoduchá aplikácia na zoznam prianí,“ vysvetľuje. Tak sa zrodil Wishlist.
Ako funguje Wishlist
Wishlist je jednoduchá aplikácia, v ktorej si používatelia ukladajú darčekové priania alebo osobné ciele a zdieľajú ich s rodinou a priateľmi. Chris hovorí: „Je to v podstate krajšia verzia poznámok. Môžeš si spraviť zoznam na Vianoce, pridať k nemu položky, poznámky a nastaviť, či bude verejný alebo súkromný.“
Zarába dvoma spôsobmi. Časť príjmov pochádza z prémiového členstva, ktoré odomyká napríklad možnosť prispôsobiť dizajn zoznamu. Druhým zdrojom sú partnerské odkazy. „Ak pridáš želanie z e-shopu a otvoríš ho cez moju aplikáciu, premení sa na affiliate link. Keď ho niekto kúpi, získam províziu,“ objasňuje Chris.
6 rokov práce po večeroch
Vývoj aplikácie trval 6 rokov. Tri roky na univerzite a ďalšie dva a pol roka popri plnom zamestnaní. Jeho dni mali pevný rytmus.
„Ráno som si našiel hodinu na e-maily a analýzy. Od deviatej do šiestej som bol v práci. Večer, od ôsmej do jedenástej, som opäť sedel pri aplikácii,“ opisuje. Dodáva, že v zime sa mu pracovalo najlepšie, pretože neboli lákadlá ísť von.
Na začiatku roku 2025 si vyjednal štvordňový pracovný týždeň, aby mal jeden deň navyše na rozvoj Wishlistu. V júli 2025 dal výpoveď a odvtedy sa živí len aplikáciou.
Kľúčové poučenia
Chris sa nikdy netajil tým, že vedľajší projekt môže byť prínosom aj pre zamestnávateľa. „Buď úprimný voči firme, v ktorej pracuješ. Vzájomne si tým pomôžete. Ja som sa naučil nové veci, ktoré som využil aj v práci,“ hovorí.
Zdôrazňuje aj potrebu disciplíny. „Využi každý voľný čas. V aute, vo vlaku. Ale nezabúdaj na priateľov a rodinu. Oni sú kľúčom ku všetkému.“ Ďalšiu lekciu čerpal zo sezónnosti. „V zime ti nikto nepovie, prečo si doma pri počítači. Využi ten čas naplno,“ dodáva.
Na rozdiel od mnohých iných aplikácií nerobil Chris klasickú reklamu. „Ako vývojár som bol v marketingu slabý a nemal som naň peniaze. Na začiatku mi pomohli najmä priatelia a rodina. Požiadal som ich o recenzie, čo bolo nepríjemné, ale fungovalo to,“ priznáva.
Od začiatku zbieral spätnú väzbu. „Uložil som si každý e-mail a každú požiadavku používateľa. Ak som niečo opravil, napísal som mu späť: Ahoj, práve som fixol tvoj problém. Potom som sa spýtal, či je spokojný, a až keď odpovedal pozitívne, poprosil som ho o recenziu. Funguje to dodnes.“
Čísla, ktoré hovoria samy za seba
Prvú verziu aplikácie spustil v roku 2020. O rok neskôr mu práve Wishlist pomohol získať prvú prácu v odbore. V roku 2023 prerobil celý kód a na jeseň spustil Wishlist 2.0. Vtedy už mal vyše 100 tisíc registrovaných používateľov.
Na konci roka 2024 ich bolo viac ako 1,1 milióna. Mesačne aplikáciu používalo vyše 110 tisíc ľudí a približne 4 000 platilo za prémiové funkcie. Mesačný príjem v nízkej sezóne je okolo 6 000 eur. V čase sviatkov sa násobí až päťkrát.
„Moja marža je 99 %, lebo okrem serverov nemám skoro žiadne náklady,“ hovorí Chris.
Aplikáciu postavil na platforme Flutter, ktorá umožňuje vyvíjať programy pre iOS aj Android naraz. Ako backend využíva Firebase, platby spracúva RevenueCat a na správu spätnej väzby používa ďalšie externé nástroje. Do vývoja zapája aj umelú inteligenciu, konkrétne ChatGPT, ktoré mu pomáha pri každodenných úlohách.
Rada pre budúcich zakladateľov
Chris často zdôrazňuje, že podnikanie nemusí začať revolučným nápadom. „Nemusíš letieť na Mars ani budovať nový Facebook. Stačí nájsť problém, ktorý máš ty alebo niekto iný, a skúsiť ho vyriešiť,“ vysvetľuje.
Na začiatku si nedával nereálne ciele. „Keby som si povedal, že chcem zarobiť 150-tisíc eur ročne, projekt by som dávno vzdal. Mojím cieľom bolo, aby si appku stiahol aspoň jeden cudzí človek. Monetizácia prišla až neskôr. Najprv ľudia, potom peniaze,“ uzatvára.
„Je to maratón, nie šprint,“ dodáva. A práve v tom spočíva jeho najväčšie ponaučenie pre všetkých, ktorí chcú popri práci rozbehnúť svoj projekt.
Čítaj viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: Starter Story, LinkedIn/Christian Konnerth