Revolúcia v chorvátskom ubytovaní. Nová značka pomôže turistom zažiť pravú atmosféru krajiny

  • Autentickosť, pohostinnosť a osobný prístup
  • Nová chorvátska značka pomáha rozlíšiť kvalitné súkromné ubytovanie od obyčajného prenájmu
chorvátsko, dovolenka
  • Autentickosť, pohostinnosť a osobný prístup
  • Nová chorvátska značka pomáha rozlíšiť kvalitné súkromné ubytovanie od obyčajného prenájmu
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Chorvátsko patrí medzi najobľúbenejšie dovolenkové destinácie Slovákov. Každoročne láka státisíce návštevníkov svojím priezračným morom, pohostinnosťou a malebnými prímorskými mestečkami. Popri hoteloch a rezortoch čoraz viac turistov vyhľadáva súkromné ubytovanie – rodinné apartmány či vilky, kde môžu zažiť miestnu kultúru na vlastnej koži. 

Práve teraz ale prichádza Chorvátsko s novinkou, ktorá môže turistom pomôcť lepšie si vybrať ubytovanie. Turisti, ktorí hľadajú pravú, nefalšovanú atmosféru Chorvátska, majú odteraz jednoduchšiu orientáciu.

Ministerstvo cestovného ruchu a športu spolu s Chorvátskym turistickým združením oficiálne predstavili novú značku „Váš hostiteľ“ („Local Host“). Ide o označenie, ktoré majú získať len tí najzodpovednejší poskytovatelia súkromného ubytovania, ktorí ponukou a prístupom stelesňujú tradičnú chorvátsku pohostinnosť, informuje týždenník Croatiaweek.

Ako ďalej píše agentúra SITA, podľa ministra Tončiho Glavinu je cieľom značky podporiť autentické domáce ubytovanie a odlíšiť ho od bežných komerčných prenájmov. „Súkromné ubytovanie je pilierom chorvátskeho turizmu. Práve v ňom majú turisti možnosť zažiť Chorvátsko tak, ako ho poznajú miestni,“ povedal Glavina.

Jednoduchá žiadosť, vysoké štandardy

Značku „Váš hostiteľ“ môžu získať tí, ktorí spĺňajú jasne stanovené kritériá. Medzi ne patrí autentickosť ubytovania, kvalita služieb, životné prostredie, komunikácia s hosťami či dostupnosť informácií. Proces je jednoduchý – poskytovateľ vyplní sebahodnotiaci formulár v systéme eVisitor a po jeho schválení dostane plaketu aj digitálne označenie.

Hodnotí sa napríklad úroveň pohostinnosti, autenticita, environmentálne povedomie, kvalita komunikácie s hosťami či udržateľnosť služieb. Tí, ktorí prejdú hodnotením, získajú fyzickú plaketu na dvere a digitálny odznak, ktorý môžu využiť pri svojej online prezentácii. Ich ubytovanie sa tak stáva súčasťou špeciálnych propagačných kampaní a zoznamov dôveryhodných prenajímateľov.

„Značka je signálom kvality a osobného prístupu. Pomôže hosťom rýchlo rozoznať, kde zažijú skutočné Chorvátsko – s domácimi chutnými raňajkami, úprimným záujmom a znalosťou lokálnych tradícií,“ dopĺňa Kristjan Staničić, riaditeľ Chorvátskeho turistického združenia.

„Ide o prvý systematický prístup k propagácii rodinného ubytovania, ktorý pomôže odlíšiť kvalitných hostiteľov od bežných prenajímateľov,“ uviedol ďalej Kristjan Staničić.

Výhody pre turistov aj domácich

Zavedenie značky „Váš hostiteľ“ pomáha nielen návštevníkom, ale aj samotným poskytovateľom. V konkurencii tisícok ubytovacích zariadení môžu vďaka značke vystúpiť z davu a osloviť tých, ktorí nehľadajú anonymné hotely, ale teplo domova na dovolenkách.

Turisti zároveň získajú istotu, že ich čaká kvalitné a priateľské prostredie. „Veríme, že značka bude úspešná aj na českom a slovenskom trhu. Cestovatelia z týchto krajín si cenia autenticitu a osobný prístup, čo značka garantuje,“ uviedol Miodrag Mlačić, ktorý má v kompetencii propagáciu značky v stredoeurópskom regióne.

Značka bude platná tri roky. Po uplynutí tejto doby budú hostitelia opätovne hodnotení, aby sa zabezpečila stála kvalita a dôvera hostí, píše The Dubrovnik Times.

Nový symbol dôvery na mapách a rezervačných systémoch

Značka sa bude udeľovať v dvojfázovom systéme. Prvou etapou je motivovanie čo najviac poskytovateľov, aby sa zapojili. Druhou bude masívna propagácia v zahraničí, čo zabezpečí, aby sa značka stala synonymom kvality pre turistov z celého sveta.

Z dlhodobého hľadiska ide aj o krok k udržateľnému turizmu – podpora lokálnych hostiteľov znižuje tlak na masový turizmus a vytvára rovnováhu medzi záujmami domácich obyvateľov a návštevníkov.

Ak chceš pri najbližšej dovolenke zažiť skutočné Chorvátsko, sleduj novú značku „Váš hostiteľ“. Môžeš si byť istý, že ťa čaká viac ako len ubytovanie – čaká ťa zážitok s ľudským dotykom.

Označenie bude platné tri roky a pred obnovením bude potrebné znova prejsť hodnotením. Vôňa po dôvere a kvalite sa teda nebude dať len tak zneužiť. „Veríme, že aj turisti zo Slovenska a Českej republiky ocenia tento prístup, pretože sa vďaka nemu ľahšie zorientujú v ponuke a zažijú skutočnú domácu atmosféru,“ dodal Miodrag Mlačić, šéf zastúpenia pre Český a slovenský trh.

Čítaj viac z kategórie: Zo sveta

Zdroje: SITA, The Dubrovnik Times, Croatiaweek

Najnovšie videá

Trendové videá