Richard Lipovský: Chceme sa stať jednotkou

Richard Bednár / 26. mája 2014 / Business

Platforma LiveDispatcher vyhrala slovenské národné kolo CESA a už tento piatok bude súťažiť vo finále v Budapešti. Richarda Lipovského a jeho tím sme zastihli v plnom pracovnom nasadení. Preto si vážime, že nám venoval chvíľu a porozprával o novinkách a vízii.

 

Keď som Vás naposledy stretol na StartupCampe, finalizovali ste vývoj. Čo sa odvtedy zmenilo?

Zmenilo sa toho mnoho a ešte viac zmien nás čaká v blízkej budúcnosti. Predovšetkým som sa pridal do tímu ja a prevzal na seba všetky aktivity týkajúce sa získavania zákazníkov, investorov, projektového manažmentu, marketingu a komunikácie, atď. Tým sme odľahčili programátorský tím a umožnili oveľa rýchlejší vývoj na viacerých frontoch. Čo sa produktu týka, prešli sme tvrdou validáciou trhu a jednotlivých odvetví, ktoré prichádzali do úvahy. To nám pomohlo vybrať kľúčový trh, na ktorý sa budeme výhradne zameriavať. Keďže oficiálne spustenie tohto pivotu od pôvodného produktu plánujeme v najbližších týždňoch, bližšie predstavím, keď to príde. Taktiež sme sa dostali do Wayra CEE, ktorá nám veľmi pomáha v postupe vpred.

 

Vaše odvetvie je pomerne nové. Čím chcete vyniknúť?

Popravde toto odvetvie nie je veľmi nové, napríklad optimalizácia trás je problém, ktorý sa rieši už dlhé roky. Avšak je hlavne doménou veľkých rozvozových firiem ako UPS a riešenia v tejto oblasti sú poriadne nákladné. Našim cieľom je skombinovať výhody takejto optimalizácie s mnohými ďalšími a spraviť ho dostupným pre našich klientov. V skratke – našou výhodou bude jasné zameranie sa na jednu oblasť, a to ako v rámci predaja, tak aj v rámci produktu.

 

Koľkých zákazníkov už máte?

Novým smerom sme sa vydali začiatkom apríla a odvtedy sa nám podarilo získať viacerých významných hráčov na Slovensku, v Čechách a tiež v Rakúsku. V tomto momente s nimi spúšťame testovanie naživo a čoskoro chceme riešenie vyrolovať naplno. Našim cieľom je čo najrýchlejšie získať najvýznamnejších klientov v Rakúsku a presunúť predajné aktivity ďalej na nemecký trh, kde sa nám už črtajú viaceré možnosti.

 

Na svete existuje už viac obdobných aplikácií. Čím sa líšite?

Ako som uviedol vyššie, vydali sme sa veľmi špecifickým smerom, čo nám dáva viacero výhod spoločne s formou ocenenia, predaja a biznis modelu.

 

Aká je cena služby pre nových používateľov?

Cena je u nás veľmi závislá od typu klienta (ktorých je viac), ako aj jeho potrieb, a kedže predstavuje jednu z našich kľúčových konkurenčných výhod nebudeme, ju zatiaľ zverejňovať.

 

Kde vidíte LiveDispatcher o dva roky?

Našim dlhodobým cieľom je stať sa jednotkou na globálnom trhu a dva roky nám vzhľadom na trh, na ktorý mierime, budú stačiť, aby sme tento cieľ dosiahli minimálne vzhľadom na západný svet. Viac k našej vízií a stratégii zverejníme čoskoro pri oficiálnom spustení nového produktu.

 

LiveDispatcher je aplikácia určená pre malé a stredné firmy, ktoré majú zamestnancov v teréne a chceli by ich riadiť efektívnejšie. Pomocou kombinácie webového rozhrania a mobilnej aplikácie (iOS a Android) vytvára systém prepojenia kalendáru, máp, ciest s aktuálnymi polohami. Do systému sa pripája cez GPS signál a pripojenie k internetu. Klient tak na obrazovke vidí rozvrh úloh, ich aktuálny stav a pozíciu pracovníkov v teréne. Bonusom je odbremenenie od byrokracie – systém LiveDispatcher zabezpečí vyplnenie potrebných reportov automaticky. Vďaka tomu klient rýchlo získava prehľad o efektivite.

 

foto: LiveDispatcher.com

Pridať komentár (0)