Slováci vytvorili aplikáciu, no Google im zrušil plány a vydal ju tiež

  • Určite sa tebe alebo niekomu koho poznáš stalo, že si mal nápad, ktorý bol podľa teba úžasný a mnohým by pomohol. Myslel si si, že ak si o ničom takom nepočul a napadlo to práve teba pri umývaní zubov, alebo pri pravidelnom šlofíku v práci, tak to nemôže existovať a práve ty dobiješ svet týmto neuveriteľným nápadom.
 srcset
  • Určite sa tebe alebo niekomu koho poznáš stalo, že si mal nápad, ktorý bol podľa teba úžasný a mnohým by pomohol. Myslel si si, že ak si o ničom takom nepočul a napadlo to práve teba pri umývaní zubov, alebo pri pravidelnom šlofíku v práci, tak to nemôže existovať a práve ty dobiješ svet týmto neuveriteľným nápadom.

Ale potom si zistil, že už niečo také existuje. Možno už pred tým, než si do projektu vložil námahu, peniaze a čas, alebo až potom. Preto je dobré predtým než začneš s čímkoľvek, overiť si, či už niečo rovnaké alebo podobné neexistuje. Hľadať na webe, spýtať sa priateľov…

Screen Shot 2015-12-28 at 09.32.51 Screen Shot 2015-12-28 at 09.41.24

A aby som nehovorila len tak, mám tu jeden príklad zo Slovenska. Kamaráti sa rozhodli vytvoriť jednoduchú aplikáciu, ktorá ti vypne zvonenie len na zadaný čas. Appku Volumetimer už publikovali, no Google im radosť „prekazil“. V základnej verzii Androidu sa táto funkcia objavila od verzie 5 (Lollipop). Chalani však stále ostali pri aplikácii a rozhodli sa ju spustiť, aby ju mohli využívať všetci používatelia – aj so staršou verziou. Martin Bokša, hovorí: „Našim cieľom je pokryť, čo najväčší počet telefónov. Keď Android vydal appku cieľ sa nezmenil. chceli sme vydať praktickú aplikáciu, ktorá pomôže ľuďom so zvonením a teda aj na starších verziách, ako Android Lollipop.“

Čo teda spraviť, keď si už do svojho nápadu investoval čas, peniaze, námahu a zistíš, že už existuje? Máš viac možností, čo robiť a je len na tebe, pre ktorú sa rozhodneš.

103125218-GettyImages-546826647.530x298

Vzdať sa nápadu a sústrediť sa na niečo iné

Možno to bude ťažké, ale niekedy je dobré priznať včas, či sa oplatí pokračovať alebo nie. Ale odstúpenie od projektu treba pravdaže dobre zvážiť.

Byť lepší ako konkurencia

Stále môžeš ponúkať to isté, ale môžeš byť lepším! Vyber si skvelých ľudí do tímu, daj im šancu robiť svoju prácu a buď skvelým šéfom/ zamestnancom aj ty.

Prerobiť nápad

Pracoval si na ňom tak dlho, že sa ho nechceš vzdať a dúfaš, že prerazí? Prerob ho, pýtaj si feedback, zisti, čo projektu chýba, čo chýba zákazníkom? Moňo sa uberieš úplne iným smerom, ako si pôvodne plánoval alebo ako smeruje konkurencia.

Nájsť niečo, v čom si odlišný

Nájdi niečo, v čom si odlišný a urob z toho svoju silnú stránku. Veľké projekty ako Groupon, Facebook, Instagram, Twitter či PayPal – všety prešli zmenou a museli spraviť zmenu, aby sa dostali tam, kde sú.

Najnovšie video