Slovenské hviezdy vám môžu pogratulovať na SHOWTIMES
Od vinšov až po motivačný príhovor na firemnej akcii. Komunikácia pomocou krátkych videí či hlasových správ sa v četovacích aplikáciách stala bežnou. Celebritné videá či hlasové správy sa hodia na rôzne príležitosti.
Internetová doba zjednodušuje komunikáciu a výnimkou nie sú ani známe osobnosti, ktorých fanúšikovia a fanúšičky môžu nahliadnuť do ich života. Sociálne médiá sú však iba prvý stupeň – počas pandemických obmedzení prudko vzrástol záujem o video-pozdravy od známych osobností.
Predstavte si, že vám k narodeninám príde video od obľúbeného rappera alebo športovca. Ako sa to stane? V zahraničí zažívajú rozmach platformy, ktoré túto možnosť sprostredkúvajú a ponúkajú jednoduchý a bezpečný spôsob na zblíženie hviezdy priamo s fanúšikmi.
Hodnota najznámejšieho projektu tohto typu, Cameo, presiahla 1 miliardu amerických dolárov. Tento fenomén najnovšie dorazil aj na Slovensko v podobe platformy SHOWTIMES. Jej “hviezdne nebo” tak môže zasvietiť aj na vás. Poďme sa na tento populárny fenomén pozrieť bližšie.

Keď vám hviezdy prajú
Sociálne médiá zaberajú čas, dajú sa zneužiť a nie sú vždy spoľahlivé pre komunikáciu so známymi ľuďmi kvôli množstvu správ, ktoré dostávajú. Model video pozdravov cez Cameo alebo SHOWTIMES ponúka možnosť zadať objednávku na personalizované video alebo správu s overením identity osobnosti.
Tá ho v určitom časovom období (napr. 7 dní) natočí a pomocou platformy odošle fanúšikovi. Ak náhodou nestihne video natočiť, dovtedy zablokované peniaze sú vrátené používateľov. Môže teda ísť o jednorázovú transakciu – žiadne zmluvy, žiadne členské programy. Však aj výročia a narodeniny sú len raz za čas.
Prečo si však za videopozdrav touto formou platiť alebo pýtať peniaze? Z pohľadu fanúšikov je to jednoduché – majú vysokú garanciu, že dostanú video a môžu finančne priamo podporiť svoju obľúbenú osobnosť.
Nie každá hviezda je bohatá, ako by sa mohlo zdať. Niektoré slávne osobnosti – napríklad z oblasti hudby či športu – nemajú vždy prístup k sponzorstvu alebo k lukrativnym projektom.
Známe osobnosti si tak môžu pokryť náklady na svoju činnosť a tiež budovať osobnú značku. Ak si však osobnosť nechce túto odmenu za svoj čas nechať pre seba, môže automaticky cez platformu SHOWTIMES posielať tieto peniaze charitatívnej organizácii, ktorú týmto spôsobom aj zviditeľnení.
V zahraničí začala táto služba skromne. Prvou známou osobnosťou bol hráč amerického futbalu v NFL, Cassius Marsh. Z niekoľkých známych športovcov či hudobníkov sa však základňa osobností rozrástla a dnes vám môžu pripraviť video napríklad rocker Alice Cooper, herci Charlie Sheen a Elijah Wood, alebo aj Carole Baskin známa z dokumentárnej série Tiger King.
Ceny si určujú samotné osobnosti. Na Slovensku sa dá očakávať podobný scenár a vedľa futbalistu Mareka Hamšíka, hudobníka Filipa Jančíka, komika Jána Gorduliča, herca Juraja Kemku alebo lyžiara Andreasa Žampu čoskoro uvidiíme mnoho ďalších celebrít.

Od vinšov až po motivačný príhovor na firemnej akcii
Komunikácia pomocou krátkych videí či hlasových správ sa v četovacích aplikáciách stala bežnou. Celebritné videá či hlasové správy sa hodia na podobné príležitosti. Najpopulárnejšie medzi užívateľmi služieb sú gratulácie k narodeninám a sviatkom, videá na povzbudenie a motiváciu, alebo profesionálne momenty – športovkyňa môže prezradiť tréningový tip, komik si pripraví pár vtipov na mieru. Niektorí herci veľmi radi zahrajú krátku scénku – napríklad Stephen Tobolowsky (známy zo seriálov Californication alebo Silicon Valley).
Špeciálne príležitosti môžu byť osobné, ako narodeniny, výročia svadby či deň matiek. Možností je však veľa a videá sú na mieru. Preto tieto služby často využívajú aj firmy, ktoré môžu podporiť zamestnancov po úspešnom projekte či na firemnej akcii, v niektorých prípadoch aj začínajú na podobných platformách spolupráce so známymi tvárami, napríklad na propagáciu firemných charitatívnych aktivít a podobne.
Samotné celebrity si tak môžu na SHOWTIMES budovať značku, komunikovať so svojou komunitou ľudí a zmysluplne speňažiť svoj čas. Naviac, v časoch zneužívania identity a internetových podvodov ide o spoľahlivý spôsob, ktorý majú osobnosti plne pod kontrolou. Niektoré osobnosti majú za cieľ propagovať svojou aktivitou charitatívne projekty. Práve k finančnej stránke veci smeruje kritika platforiem ako Cameo. Aký je vlastne dôvod, prečo by mali byť podobné videá platené?
Prečo sa speňažuje pozdrav?
Dôvody, prečo Cameo a podobné platformy získali takú popularitu sú rôzne. “Pomohli” jej pandemické obmedzenia a rozvoj komunikácie. Avšak rovnako dôležitý je aj biznis model – ten je profesionálny, bezpečný a transparentný. A hoci to niektorí ľudia vidia ako snahu o “zhrabnutie peňazí”, ide iba o nový spôsob prepožičania známeho mena a tváre.
Napokon, čím sa odlišuje verejná platená spolupráca s influencermi od súkromného plateného videa? Navyše ceny videí by mali byť asi rovnako dostupné, ako pozvanie na dobrú kávu alebo lepší obed. Finančná stránka je práve potvrdením, že všetky strany pripisujú pozdravu váhu.
Naviac, do budúcna môžeme vo svete aj na Slovensku čakať okrem nových a nových celebrít na “hviezdnom nebi” SHOWTIMES aj nové funkcie. Do budúcna plánuje platforma sprostredkovávať aj virtuálne stretnutia so známymi osobnosťami či ponúkať viac možností pre firmy.
Nový spôsob darčeku alebo digitálneho zážitku s celebritou teda dorazil aj na Slovensko. Budúcnosť môže byť plná hviezd a môžete si byť takmer istí, že ak chcete, pozrú sa aj na vás.
Čítaj viac z kategórie: Zo Slovenska