Startitup Group uzavrela jún s najsilnejším YouTube na slovenskom trhu a poskočila na 4. miesto v reálnych používateľoch
Podľa najnovšieho auditu IABmonitor dosiahla júnová návštevnosť portálov Startitup Group 1,965 milióna reálnych používateľov (RU), vďaka čomu sme sa v rebríčku za jún 2025 umiestnili na 4. mieste medzi slovenskými online vydavateľmi.
Startitup Group tak v júnovom auditovanom meraní RU predbehol tradičných vydavateľov ako Petit Press, MAFRA Slovakia či OUR Media.
Návštevnosť
Úspech je výsledkom rovnomerného rastu naprieč všetkými našimi portálmi:
- Startitup.sk s vyše 1,4 milióna RU uzavrel jún ako najsilnejší portál z nášho portfólia. Výsledky dlhodobo interpretujeme ako stúpajúci záujem o kvalitný biznisovo-lifestylový obsah. Narastá aj počet predplatiteľov Startitup Premium.
- Interez.sk zaznamenal jeden z najsilnejších mesiacov za posledný polrok a našu vlajkovú loď takmer dobehol – takisto ho navštívilo 1,4 milióna používateľov. Redakcia Interezu sa v posledných mesiacoch posúva aj smerom k spravodajstvu a v uplynulom mesiaci priniesla viacero exkluzívnych informácií, ktoré citovali aj iné médiá.
- V stabilnom raste približne +10 % mesačne sa darí pokračovať značke Emefka, kde sa osvedčuje investícia do kvalitného a nákladného videoobsahu. Séria Za oponou virality je hitom nielen na YouTube a v rámci webovej návštevnosti, ale aj v predplácaní epizód o pár dní skôr cez Premium prístup. Veľmi nás tešia aj skvelé podporné komentáre od divákov, ktorí oceňujú pomoc jednotlivým postavám.
- Darilo sa aj projektom Fontech a Odzadu, kde sa interné tímy začali sústrediť na prácu s algoritmami a predstavili niekoľko nových social formátov, ktoré priniesli nárast návštevnosti.
- S miernym poklesom jún uzavrel bratislavský portál Yimba.sk, ktorý sa priblížil k 100-tisíc unikátom. Redakcia nedostatok silných bratislavských tém kompenzovala kvalitným autorským obsahom z prostredia architektúry a urbanizmu a predstavila aj nové formáty – medzi inými napríklad LinkedIn newsletter.
Startitup slovenskou YouTube jednotkou
YouTube kanál Startitup opäť potvrdil svoju pozíciu ako najsilnejší na trhu – za jún dosiahol 4,26 milióna zhliadnutí.
Trhová dvojka dosahuje približne 59 % sledovanosti Startitup na YouTube.
Pri reportingu sledovanosti kanála Startitup dosahuje portál Socialblade odchýlku od YouTube analytiky < 2 %. Nástroj preto používame aj pri monitoringu ostatných publisherov.
- Za dôležité považujeme, že politicko-spoločenská relácia Dírerov filter stúpa v priemernej sledovanosti a úspešne si tak nachádza stabilných a pravidelných divákov. Reláciu moderuje skúsený moderátor Richard Dírer.
- Ako prvým na videotrhu sa nám aj o jeho odchode podarilo porozprávať s Petrom Krutilom, bývalým generálnym riaditeľom Slovenskej sporiteľne v našej biznisovej a B2B relácii Let’s Talk Business s Adamom Siposom, čo diváci ocenili.
Za uplynulé týždne sa v redakcii Startitup zastavili osobnosti biznisu, politiky či kultúry ako Milan Kňažko, Pavel Bruchala či Róbert Bezák. Darilo sa geopolitickej relácii Za hranicou, kde sa vyjadrovali špičkoví experti – a úspech zaznamenal aj videopodcast Cashflow, zameraný na ekonomiku a osobné financie.
Netreba zabúdať, že uvádzané čísla sú len z YouTube. Ďalších vyše 25 % sledovanosti naša produkcia zbiera na webovom playeri alebo podcastových streamovacích platformách.
Dohromady značka a portál Startitup na všetkých platformách za jún zaznamenala vyše 5,8 milióna prehratí a ďalšie 3 milióny prehratí priniesli naše ostatné portály na webovom playeri či YouTube kanáloch Interez, Emefka a Odzadu.
Celkovú júnovú videosledovanosť naprieč platformami odhadujeme na približne 9 miliónov.
Júl a august zvyčajne pre médiá znamenajú pokles YouTube sledovanosti, keďže vzhľadom na parlamentné prázdniny nie je možné robiť toľko spravodajského či politického obsahu. Startitup aj v reakcii na to pripravuje viacero nových formátov a do YouTube podoby preniesol aj novú sériu živých diskusií na bratislavskom Tyršáku.
Live eventy na Tyršáku
Startitup je čoraz viditeľnejší už aj v offline svete – počas celého leta organizujeme pravidelné diskusie na obľúbenom bratislavskom Tyršáku. Živá diskusia K veci pod vedením Richarda Dírera je náš vstup do sveta offline diskusií.
Kým väčšina trhu smeruje offline diskusie k politickým témam, K veci je koncipovaný ako spoločensko-biznisový formát a medzi rozoberané témy patria ceny v reštauráciách či zdravý životný štýl. Sme radi, že diskusie sú ako nový formát čoraz populárnejšie a darí sa nám pozývať aj kvalitných odborníkov.
Pre divákov ide o zaujímavú príležitosť stretnúť naše osobnosti a moderátorov aj v offline svete – a takýchto príležitostí plánujeme v tomto roku viacero, vrátane festivalov.
Čítaj viac z kategórie: Zo Slovenska