Startupy a marketing. Áno alebo nie?

Táňa Uličná: HYPE.sk / 11. decembra 2014 / Startupy

Ak štartujete svoj prvý start-up, iste rozmýšľate, kde by ste čo najviac ušetrili. Bez lukratívnych priestorov v Silicon Valley či kávy z cibetky sa v počiatočnej fáze zaobíde asi každý rozbiehajúci sa biznis. Ale čo s takou vecou, akou je marketing?

Marketing? Áno alebo nie?

Ak sa domnievate, že marketing nie je dôležitý, zamyslite sa ešte raz. Mnoho začínajúcich startuperov začína o marketingu uvažovať ako o jednej z posledných investícii. A to je chyba. Dnes už neplatí, že marketing je pre spoločnosti so zlými produktmi. Správne namierený marketing je jasnou investíciou do budúcnosti.

 

 

Kedy s ním teda začať?

Najlepšie pred uvedením produktu či služby na trh. Vďaka tomu získate čas na vybudovanie základne potenciálnych zákazníkov, ktorá bude sledovať vývin vášho konceptu od samotných začiatkov. Títo ľudia budú zároveň prví, na ktorých sa obrátite s ponukou produktu, ako aj so žiadosťou o spätnú väzbu alebo ďalšie odporúčania.

 

Všetko stojí na správnej komunikácii

Začínajúce startupy by mali na tradičné média zabudnúť, zamerať by sa mali na tzv. growth hacking. Táto metóda sa zameriava na low-cost marketing, akými sú sociálne siete či virálny marketing. Predstavte si, že idete v piatok večer do baru. Nezačnete sa rozprávať hneď s prvými ľuďmi pri dverách, ale hľadáte skupinku, o ktorej si myslíte, že by ju vaše názory mohli zaujať. Na podobnom princípe je postavená komunikácia na sociálnych sieťach.

Majte na pamäti, že ľudia vás budú počúvať, len keď budete hovoriť niečo, čo je pre nich užitočné a zaujímavé.

Chcete sa dozvedieť, aké sú základné pravidlá úspechu v marketingu? Ako a kde komunikovať vašu značku? Sledujte náš blog. Postupne v ňom rozoberáme témy od jednoduchých základov, až po detailné spracovanie kampaní. Keby ste nenašli, čo vás zaujíma alebo máte záujem, aby sme pomohli s marketingom aj vašej firme, kontaktujte nás.

 

Zdroj: HYPE.sk

Pridať komentár (0)