Svetový líder Tesco Business Solutions buduje svoj tím dátových analytikov so sídlom v Budapešti
O dôležitosti budovania tímu a výhodách rôznorodého pracovného prostredia sme sa rozprávali s pracovníkmi SSC spoločnosti Tesco.
V zákulisí pracuje veľa ľudí, aby obchody Tesco fungovali bez problémov. Niektorí z nich sa na tomto procese podieľajú analýzou dát, ktoré vznikajú pri každodenných procesoch. Svoje úlohy plnia v rámci Tesco Business Solutions (TBS), vlastného centra spoločných služieb (SSC) obchodného reťazca, v tíme Enterprise Analytics. O dôležitosti analytických riešení, budovania tímu a výhodách rôznorodého, multikultúrneho pracovného prostredia sme sa rozprávali s Istvánom Nagyom, vedúcim východoeurópskej jednotky založenej pred rokom a pol, a Juditou Frenkovou zo Slovenska, senior manažérkou oddelenia People Services v TBS.
István Nagy prišiel do TBS na jeseň 2021, aby koordinoval vytváranie analytického tímu, ktorý sa v tom čase formoval. Na týchto úlohách sa v spoločnosti Tesco predtým podieľalo veľa ľudí, ale tieto funkcie boli rozptýlené, až kým nepadlo rozhodnutie vytvoriť v rámci TBS jednotku, ktorá by sa špecializovala práve na analytické úlohy. „Teraz je nás 23 a cieľom je tento počet zdvojnásobiť,“ povedal István a dodal:
„Spolu s indickým a anglickým tímom bude celkový počet približne 300. Kreatívny aspekt mojej práce pre mňa znamená najviac: budovanie tímu, najmä na medzinárodnej úrovni, je skvelou príležitosťou.“
Dôležitosť náboru zahraničných odborníkov vidí aj Judita Frenková, senior manažérka oddelenia People Services. „V tíme je nás veľa, ktorí sme prišli z Českej republiky alebo zo Slovenska. Jazykové znalosti sú potrebné, keďže 90-95 % mojich kolegov sú expati,“ zdôrazňuje a dodáva, že okrem jazykových znalostí je najdôležitejšia správna osobnosť a prístup. „Podstatná je vízia a pracovná morálka. Keď to máte, samotná práca sa dá ľahko naučiť.“

István nám uviedol názorný príklad toho, prečo je užitočné mať dobre štruktúrovaný analytický tím. V jeho predchádzajúcom zamestnaní v iGamingovej spoločnosti vyvinuli v priebehu dvoch týždňov analytický nástroj, ktorý pomohol odhaliť podvodníkov. Dvojtýždňový vývoj im ušetril milión eur ročne: predstavte si, aké úspory by mohol priniesť podobne pokročilé riešenie dátovej analytiky v takej obrovskej spoločnosti, ako je Tesco.
István Nagy zaspomínal aj na obdobie, keď bolo oveľa ťažšie získať cenné dáta. Pred dvadsiatimi rokmi odborníci neuveriteľne podrobne analyzovali aj tú najmenšiu databázu, ale teraz je také množstvo dát, že jedným z najdôležitejších úloh je odfiltrovať skutočne dôležité informácie. A práve tie sú potrebné na vypracovanie reportov, prehľadov a rôznych prognóz, ktoré môžu obchodné jednotky spoločnosti využiť na ďalší rozvoj, či už v oblasti obchodných alebo prevádzkových činností.
Aby mohol István túto zaujímavú výzvu splniť na čo najvyššej úrovni, neustále pracuje na tom, aby tím dátových analytikov dosiahol svoj konečný počet. A vedúci pracovníci ako Judita sú mu v tom veľkou pomocou.
„Úlohou môjho tímu je čo najviac uľahčiť a zjednodušiť život zamestnancov – od nástupu cez vybavovanie úradných záležitostí až po vyplácanie miezd. A dúfam, že sa tým táto spoločnosť, ktorá už teraz ponúka vynikajúce možnosti kariérneho rastu, stane ešte atraktívnejšou.“
TBS bolo nedávno vyhlásené za najlepšiu globálnu obchodnú službu (Global Business Services) sieťou Shared Services and Outsourcing (SSON), najväčšou a najprestížnejšou komunitou odborníkov v oblasti globálnych obchodných služieb a outsourcingu.

Čítaj viac z kategórie: Zo Slovenska