Svoju obľúbenú rodinnú hru premenili na spôsob, ako si privyrobiť. Dnes im zarobila 5 miliónov za jediný rok

  • Dvaja herci sa spojili s cieľom vytvoriť zábavné spoločenské hry
  • Virálne video na TikToku odštartovalo raketový rast firmy
na snimke je hra, zakladatelia Mc miller
  • Dvaja herci sa spojili s cieľom vytvoriť zábavné spoločenské hry
  • Virálne video na TikToku odštartovalo raketový rast firmy
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Keď sa škótsky herec David McGranaghan a holandský herec Julian Miller spoznali na stretnutí v Londýne, riešili skôr divadlo než podnikanie. David účinkoval v muzikáloch na West Ende, vrátane Jersey Boys, a pracoval aj pre Royal Shakespeare Company. Julian mal za sebou štúdium muzikálového divadla v Londýne a malé roly vo filmoch ako Spy či Eurovision. Spájala ich však ešte jedna vec – hlučné rodinné večery pri spoločenských hrách. Oboch frustrovali zdĺhavé pravidlá a hry, pri ktorých sa viac číta návod, než sa smeje. A tak si povedali, že skúsia vytvoriť vlastnú rodinnú šialenosť.

Od nápadu v obývačke k prvému hitu

Prvý prototyp nazvali Game For Fame („Hraj o slávu“). Išlo o párty hru, v ktorej ľudia plnia herecké a improvizačné úlohy a zbierajú body za „slávu“. Hru si v roku 2012 vydali sami – bez marketingového rozpočtu, bez distribútora, iba s logom, ktoré Julian navrhol doma. Napriek tomu sa z Game For Fame stal podľa Shark Tank Products bestseller na Amazon UK.

Večer hrali v divadle, cez deň balili krabice s hrami a nosili ich na poštu. Postupne vydali ďalšie tituly a v roku 2017 sa presťahovali do Los Angeles a firmu pomenovali McMiLLER Games. Názov vznikol jednoducho – polovica McGranaghan, polovica Miller.

Hra It’s Bananas! – keď TikTok rozhodne o budúcnosti firmy

Zlom prišiel v roku 2020. David navrhol hru It’s Bananas!. Hráči si pripnú dlhé „opičie“ chvosty na suchý zips a snažia sa nimi rozhýbať plastové krúžky tak, aby trafili terč na zemi. Žiadne dlhé kolá, žiadne sedenie. Každý sa snaží a každý pri tom vyzerá tak trochu smiešne.

K hre natočili krátke video na TikTok. Jedno z videí zasiahlo približne 50 miliónov zhliadnutí. Sklad im vykúpili tak rýchlo, že nestíhali dotláčať ďalšie kusy. Jednu várku vypredali, potom ďalšiu – až napokon obaja opustili kariéru hercov a naplno sa vrhli do budovania firmy.

Práve It’s Bananas! spravila z „koníčka po práci“ seriózny biznis. Podľa CNBC mali v jednom z vrcholných období tržby až 5 miliónov dolárov za jediný rok – kombinácia virálneho obsahu a sviatočnej nákupnej horúčky.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by McMiLLER GAMES (@mcmiller.games)

Milión predaných hier, miliarda zhliadnutí a Shark Tank

Dnes firma predala viac než milión kusov svojich hier po celom svete a ich videá nazbierali dokopy približne miliardu online zhliadnutí. Hry ako It’s Bananas!, Fire in the Hole či Fish Fight nájdeš na ich webe, ale aj u veľkých predajcov a distribútorov v USA a Európe. Ceny sa pohybujú okolo 20 dolárov za hru, čo ich drží v dostupnom rodinnom segmente.

Kľúčom k rastu sa stal marketing na sociálnych sieťach. Profil Mcmiller.games pracuje so svižnými videami, ktoré ľudia radi zdieľajú – rodiny, influenceri, učitelia či animátori. Práve organický obsah postupne vytvoril komunitu fanúšikov, ktorá sleduje každú novinku.

V decembri 2025 sa David a Julian objavili v investičnej šou Shark Tank. Pred „žralokmi“ predstavili McMiLLER ako značku, ktorá chce priniesť viac smiechu a menej plastov do rodinných večerov. Epizóda prišla v čase, keď už mali vybudovanú značku, miliónové tržby a silné zázemie na TikToku a Instagrame – Shark Tank im však otvoril dvere k ďalším retailovým partnerom a novým fanúšikom.

Čítaj viac z kategórie: Podnikateľské príbehy

Zdroje: CNBC, Shark Tank Products

Najnovšie videá

Trendové videá