Veľké porovnanie autopilotov: Tesla, BMW, Infiniti alebo Mercedes?

  • Známy server caranddriver.com prišiel s testom, na ktorý čakali všetci fanúšikovia technológii. Je Tesla naozaj najlepšia? Ako obstáli tradiční výrobcovia?
2015-Tesla-Model-S-P85D-203-876×535
  • Známy server caranddriver.com prišiel s testom, na ktorý čakali všetci fanúšikovia technológii. Je Tesla naozaj najlepšia? Ako obstáli tradiční výrobcovia?
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Test bol zameraný špecificky na porovnanie schopnosti jednotlivých vozidiel správať sa autonómne, alebo teda aspoň semi-autonómne. Do porovnania sa dostali 4 naozaj exkluzívne modely – Tesla Model S, BMW 750i, Infiniti Q50S a Mercedes S65 AMG.

Na porovnanie vzal autor týchto fešákov do ulíc miest, na diaľnice a na menšie cesty. Netreba to zdržiavať poďme zistiť, kto sa stal víťazom.

4.miesto Infinity Q50S

2015-infiniti-q50s-photo-665745-s-original

foto: Michael Simari

Toto auto prinieslo sklamanie. Technológia Active Lane Control a Lane Departure, ktorá mala auto udržať v jazdnom pruhu síce krásne fungovala na rovinkách, v zákrutách a pri výjazdoch z diaľnice však mala obrovské problémy a dá sa povedať, že bola až nebezpečná. Autor musel zasiahnuť na 50 míľach až 93 krát, čo Infiniti s obrovskou stratou radí na posledné miesto.

3.miesto Mercedes S65 AMG

2015-mercedes-benz-s65-amg-photo-665746-s-429x262

foto: Michael Simari

Mercedes predstavil svoju technológiu pred troma rokmi so šiestou generáciou S-class. Udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu je však pri viacerých modeloch súčasťou štandarnej výbavy, čo o Infiniti povedať nemôžme. Ak si teda lenivý, stačí ti zmačknúť dve tlačítka a auto ti ide v pruhu a točí volantom samo. Každých 12 sekúnd však vozidlo vykoná kontrolu, či si duchom prítomný. Vtedy stačí trochu zakrútiť volantom. Jazda bola okrem neustáleho vyrušovania veľmi príjemná a autor sa musel volantu chytiť na 50 míľach 58 krát – najmä pri výjazdoch.

 

2.miesto BMW 750i

2016-bmw-750i-xdrive-inline1-photo-665756-s-original

foto: Michael Simari

BMW ponúka svoju Active Driving Assistant Plus ako doplnkovú výbavu za $3600 dolárov a narozdiel od Mercedesu vyžaduje pozornosť, teda dotyk volantu každé 3 sekundy. Podobne, ako predchádzajúce vozidlá, aj BMW malo problémy pri výjazdoch a v meste, najmä pri zle vyznačených častiach. No predsa len sa podarilo tesne poraziť Mercedes – volant trebalo chytiť 56 krát.

 

1.miesto Tesla Model S

2015-tesla-model-s-p85d-inline2-photo-665811-s-original

foto: Michael Simari

Prekvapuje to vôbec niekoho? Tesla je jediným modelom v porovnaní, ktorý dokáže automaticky jazdné pruhy aj meniť a v teste sa stal jednoznačných víťazom. Napriek tomu, že upozornenie tvrdí, aby si mal ruky celý čas na volante, Tesla funguje perfektne. Jednoznačne detekuje jazdný pruh a drží sa v jeho strede ako prilepená. Na 50 míľach sa autor článku potreboval chytiť volantu len 29 krát.

zdroj: carandriver.com, titulná foto: Michael Simari

 

Čítaj viac z kategórie: Inovácie a Eko

Najnovšie videá

Trendové videá