Víkendový Manažér ovládol slovenské domácnosti: Stolová hra na kampani vyzbierala 117-tisíc eur a mieri do 60 krajín
- Najpopulárnejšia stolová hra zo Slovenska mieri do sveta
- Víkendový Manažér prekročil cieľ kampane za 20 minút
- Tvorcovia prezradili, ako sa im to podarilo
- Najpopulárnejšia stolová hra zo Slovenska mieri do sveta
- Víkendový Manažér prekročil cieľ kampane za 20 minút
- Tvorcovia prezradili, ako sa im to podarilo
Možno si spomínaš na deň, keď sme ti predstavili hru Víkendový Manažér. Futbalovú hru si zamilovali futbaloví aj nefutbaloví fanúšikovia. Dnes už nevalcuje len domáci trh, na ktorom hra prekonala v segmente spoločenských hier aj populárne projekty od Zomri či Vražedné Psyché.
Hru podporila pätica futbalových reprezentantov. Autori ju opisujú ako „ľudovú hru pre všetkých“, ktorá je ľahká na pochopenie a plná zábavných interakcií. Dnes dosiahla niekoľko ďalších míľnikov a expanduje na zahraničné trhy.
„Víkenďák“ sa chystá do sveta
Ako si už zrejme postrehol z úvodných slov, Víkendový Manažér je najpopulárnejšia stolová hra vytvorená na Slovensku. Športový komentátor Martin Petro a jeho kamarát a spoločník Viktor Asimov vytvorili hru, ktorá baví malých aj veľkých Slovákov. Nekončí to však len na našom území. Tvorcovia hry majú novinku: „Víkenďák“ sa chystá do sveta.
Celý rok 2025 totiž venovali kampani na Kickstarteri, na ktorej vyzbierali vyše 117-tisíc eur. Preto môže hra na jar 2026 cestovať až do 60 krajín sveta. Martina sme sa pýtali na priebeh kampane a aj na to, ako vníma fakt, že ide pravdepodobne o najväčšiu kampaň svojho druhu na Slovensku. Exkluzívne pre portál Startitup opísal úspech hry aj svoje pocity.

Na Slovensku majú len 5-hviezdičkové hodnotenia
Na Slovensku má stolová hra iba 5-hviezdičkové recenzie, čo z nej robí mimoriadny hit. Ako spomína Martin, v podnikoch sa organizujú mini turnaje a doma „Víkenďáka“ hrávajú rodičia s deťmi. Dá sa povedať, že sa z neho stala taká povinná výbava futbalových fanúšikov.
Hra je ľahko pochopiteľná, zábavná a podľa Martina aj v tom najlepšom zmysle slova návyková: „Nedávno nám písal jeden (už trochu unavený) otecko, že jeho 10-ročný syn chcel hrať počas prázdnin Manažéra každý jeden deň. Bez výnimky.“
Práve feedback od fanúšikov hry považujú za najväčší úspech, na ktorý nadväzuje komerčný úspech. Po minuloročných Vianociach sa stal Víkendový Manažér slovenským bestsellerom a tvorcovia hry momentálne evidujú už viac ako 4 000 hráčov.
Martinov kolega Viktor žije už niekoľko rokov vo Viedni. Hru preložili do angličtiny a otestovali ju na rakúskom publiku: „Okamžite sa do nej zamilovali, a keď prišli ďalšie pozitívne ohlasy z Anglicka, Portugalska a Talianska, rozhodli sme sa, že riskneme celosvetovú kampaň,“ spomína Martin.
Nebola to však prechádzka ružovou záhradou. Martin hovorí, že o tom, ako sa im podarilo dostať hru do sveta, by sa dala napísať celá kniha. Vyžiadalo si to množstvo príprav, nemalé investície do reklamy, poradenstva a najmä odvahu: „My sme však verili, že máme v rukách potenciál, ktorý v celosvetovej konkurencii môže obstáť.“
Cieľ kampane dosiahli za prvých 20 minút
Martin nám opísal aj priebeh takejto kampane: „Prvé kroky je potrebné podniknúť minimálne polroka vopred a všetko dôkladne naplánovať. Oporou nám boli služby agentúry z Kalifornie, ktorá sa už desať rokov špecializuje na crowdfunding. Bola to pre nás pomerne veľká investícia, ale získali sme rozdielové know-how, ktoré dnes len ťažko oceniť.“
Kickstarter je obrovská platforma, ak sa tam len tak objavíš a čakáš organický výtlak, nemáš podľa Martina takmer žiadnu šancu, aj keby bol tvoj produkt najlepší na svete. Na to, aby si mal úspešnú kampaň, potrebuješ mať kvalitnú predkampaň, v rámci ktorej testuješ reklamy, celkový naratív a multimédiá. „V predkampani, pár mesiacov pred spustením, si takzvane predhrievaš publikum,“ hovorí Martin.
Preto, aby v takejto kampani uspeli, bolo potrebné testovať rôzne trhy a segmenty zákazníkov. Mimoriadne si dali záležať na tom, aby mali dobre pripravený web, sprievodné materiály a využili silné stránky témy, okolo ktorej sa hra točí – čiže amatérsky futbal.
Už v tejto fáze získali takmer 9-tisíc e-mailov a viac ako tisíc ľudí si zaplatilo rezerváciu za jeden dolár. Keď sa kampaň spustila, ľudia rozbehli trakciu. „O úspechu totiž rozhoduje prvý deň, ktorý je mimoriadne kľúčový. My sme dosiahli cieľ (pečiatka “funded“) za prvých 20 minút,“ avizuje tvorca hry.
Prekonali viaceré úspešné slovenské produkty
Kampaň síce vyzbierala 117-tisíc eur, no niekoľko percent z toho museli dať na poplatky či provízie a značná časť rozpočtu pôjde na splatenie ich vlastnej investície a produkciu. Ďalšie peniaze použijú na rozvoj značky, návštevy veľtrhov, marketing a ďalší vývoj. Martin hovorí, že nejde o štýl „zbaľ prachy a vypadni“. Kickstarter by mal byť iba odrazový mostík k ďalším etapám. Vďaka silnému domácemu dopytu v začiatkoch dokázali množstvo vecí vyhodnotiť, zaplatiť a expandovať.
„Štatisticky sme sa zaradili medzi 1,6 % najúspešnejších projektov na Kickstarteri. Keď sme si robili rešerše, nenašli sme žiadnu futbalovú hru, ktorá by na svetovom fóre vyzbierala viac. Uchopili sme túto tému trochu inak ako konkurencia a zdá sa, že sa to vyplatilo,“ vysvetľuje Martin.

Niekto ich krátko po kampani upozornil, že v segmente spoločenských hier na Slovensku prekonali aj projekty od Zomri, či populárne Vražedné Psyché. Na základe toho môžu vyhlásiť, že Víkendový Manažér je najpopulárnejšia stolová hra vytvorená na Slovensku.
Podľa tvorcov je to však iba taká nálepka. Na trhu je totiž veľa marketingových bublín, ktoré sa síce skvelo predávali, no nikto ich nehráva. Preto ich najviac teší, že hru skutočne hrávajú v podnikoch, na chatách, na návštevách a ľudia si vedia zahrať aj 5 partičiek po sebe.
Víkendový Manažér pôjde do 60 krajín sveta
Aktuálny cieľ Martina a Viktora je teda jasný – úspešne doručiť hry viac ako 1 500 podporovateľom na 5 rôznych kontinentov. „Mali sme veľmi aktívnu komunitu, z čoho vyplynulo niekoľko nových expanzií a produktov, ktoré sme pôvodne neplánovali,“ spomínajú. Projekt je podľa nich ako živý organizmus – vznikne dokonca 140 nových kariet, napríklad noví hráči z Karibiku, Afriky či Mexika, ktorých si vyžiadali ich španielsky hovoriaci podporovatelia.
Najviac ich baví kreatíva. Pri takomto projekte však človek musí byť trochu ako chameleón, pretože jeden deň sa brodí colným systémom v USA, druhý deň študuje podmienky fulfillmentu a kontajnerovej prepravy, ďalší deň rokuje s producentom o zložení herných komponentov a popritom robí 24-hodinovú zákaznícku podporu na 4 rôznych platformách zákazníkom od New Jersey až po Singapur. „Zároveň musíš sledovať cashflow a analytiku, aby si neplytval limitovanými zdrojmi,“ dodal Martin.
Plány do budúcnosti a výhoda pre Slovákov
Ako nám Martin prezradil, kľúčové pre nich je dokončenie produktovej skladby zahraničných verzií. Tú bude tvoriť 300 kariet, ktoré pripravujú v anglickej a nemeckej jazykovej mutácii. Tam sa ich plány však nekončia. Pravidlá hry budú prekladať až do piatich jazykov – španielčina, taliančina, francúzština, holandčina a portugalčina.
Martin s Viktorom plánujú expanziu pre sólo formát a duel, ktoré si vyžiadali priamo fanúšikovia. A hoci na nové hry zatiaľ nemyslia a plne sa sústredia na Víkenďáka, pár nápadov majú už v zálohe.
„Mám dojem, že sú ľudia už trochu presýtení digitálom a čoraz viac vítajú poctivú analógovú zábavu, kde majú živú interakciu s priateľmi. Víkendový Manažér má tú výhodu, že hráči nie sú počas partie izolovaní, ale hra ich vťahuje do udalostí a neustále sa doťahujú v dražbách. Deti zasa zbožňujú zberateľský element, keď si budujú kabínu. Ani nevieš ako a počas hry ti začne strašne záležať na výsledku,“ hovorí Martin.
A aké výhody má táto kampaň pre Slovákov? Nižšie ceny. Keďže sa tvorcom podarili zaujímavé veci v zahraničí, pre „našincov“ si môžu dovoliť znížiť cenu. „Hoci sú materiály a výroba čoraz drahšie, my tieto Vianoce ideme paušálne o 10 % dole,“ uzatvára Martin.
Čítaj viac z kategórie: Rozhovory