Z hračkárstva sa stalo hoaxárstvo. Slováci vyhlásili bojkot Dráčikovi

  • Kontroverzné správy na webe hračkárstva Dráčik sa dočkali pozornosti
  • Influenceri vyzývajú na bojkot spoločnosti
  • Vznikla aj internetová stránka
dráčik
Logo spoločnosti Dráčik Screenshot/Dráčik.sk
  • Kontroverzné správy na webe hračkárstva Dráčik sa dočkali pozornosti
  • Influenceri vyzývajú na bojkot spoločnosti
  • Vznikla aj internetová stránka

Málokomu sa asi spojí slovo hračkárstvo s akousi politickou či spoločenskou „osvetou“. Na Slovensku je však opak pravdou. Na oficiálnej stránke hračkárskeho reťazca Dráčik sa už po niekoľko mesiacov objavujú prinajmenšom kontroverzné správy reagujúce na najrôznejšie súčasné témy. Pohár trpezlivosti zákazníkov a zákazníčok však, zdá sa, pretiekol.

Odpoveďou je bojkot

Slovenská internetová verejnosť na správy na webe hračkárstva Dráčik reaguje výzvou. Tá sa na sociálnych sieťach nesie v hesle #bojkotujemdracik a príbehy či príspevky podporujúce túto iniciatívu zazdieľali ako bežní ľudia, tak aj rôzni influenceri.

Na stránke hračkárstva Dráčik bolo uverejnených mnoho kontroverzných vyjadrení

Verejnou šíriteľkou výzvy sa stala aj redaktorka denníka SME, blogerka a influencerka Veronika Rosputinská. Tá na svojom instagramovom účte zverejnila fotografiu, v popise ktorej vyzýva na bojkot kontroverzného hračkárstva.

Po dezinformáciách o obrannej dohode s USA, o vojne na Ukrajine či o pandémii si tentoraz prevádzkovateľ stránky zobral na mušku LGBTQ+ komunitu,“ uvádza Rosputinská. „Chcem vás iba upozorniť a dať vám vedieť, že možno vaša obľúbená značka, ktorú svojimi nákupmi podporujete, klame, zavádza a najnovšie šíri nenávisť voči našim priateľom, známym, susedom, len preto, s akou sexuálnou orientáciou sa narodili. A to len pár dní po tom, čo boli dvaja ľudia zastrelení, páchateľom, ktorý bol rovnako fanúšikom konšpirácií a rasistickej ideológie,“ dodáva ďalej.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa VERONIKA | slowlife seeker (@veronika.rosputinska)

Prestaňme túto značku podporovať, začnime ju bojkotovať rovnako, ako teraz Dráčik bojkotuje snahy o zrovnoprávnenie LGBTQ+ ľudí na Slovensku. Neviem, ako vy, ale ja nechcem, aby moje peniaze končili vo vrecku človeka, ktorý je schopný tohto.

V jednom zo svojich príbehov influencerka taktiež uvádza, že na tému sa v minulosti snažila upozorniť aj manželka českého speváka Tomáša Klusa a spisovateľka Tamara Klusová. Jej príspevky však boli po početných nahláseniach zmazané.

Veronika má vo svojom publiku veľa sledovateliek s deťmi, ktoré jej v komentároch vyjadrili podporu. Niektoré uviedli, že v Dráčiku nenakupujú už od jeho prvého podivného článku.

Dostupné sú i návody

Majiteľom a taktiež pravdepodobne autorom príspevkov na oficiálnom webe hračkárstva je Dušan Víglaský, ktorý na čele spoločnosti stojí už od roku 1991. Zatiaľ však aj napriek šíreniu hoaxov, dezinformácií a nenávisti ostáva v celej veci beztrestne.

Okrem jednotlivcov však na problémový obsah na stránke upozorňuje i rozsiahlejšia iniciatíva s názvom Dajte im vedieť, ktorá problematike venovala vlastnú internetovú stránku. Na webe sa nachádza zoznam všetkých príspevkov Dráčika, opis celej situácie a dokonca návod, podľa ktorého môžu záujemcovia upozorniť obchodných partnerov spoločnosti na správanie jej majiteľa.

hračkárstvo
zdroj: Unsplash/Hassan Ouajbir

Možno to bude len výstrel do tmy. Možno sa nič nestane. Ale je to jedna z mála vecí, čo s tým môže morálna a uvedomelá časť spoločnosti urobiť,“ uvádza sa na stránke.

Siahodlhá história

Nové „osvety“ na stránke Dráčika pritom pribúdajú pravidelne. O jednej z nich sme ťa informovali len niekoľko dní dozadu. Keď otvoríš stránku so zámerom pozrieť si hračky ako kúpu darčeka, vyskočí na teba hneď v úvode v úrovní očí banner s titulkom „Pravý význam nezmyslov LBGT3, BEMELEM a podobne“.

To, na čo banner a LGBT3 pravdepodobne poukazuje, nie je žiadna obrovská šifra a je to jasné väčšine ľudí, ktorí si obsah banneru prečítajú. Inokedy zase stránka uverejnila „inzerát“, v ktorom sa dožadovala kúpy plynu.

Dvadsiateho ôsmeho apríla sa na úvodnej stránke objavil oznam v znení: „Máme záujem o nákup plynu vo väčšom objeme pre Slovensko. Rozhoduje cena, nie mena. Skvapalnený plyn nám neponúkajte. Súrne, zásoby sa míňajú.“

Napriek kontroverzným témam, ktoré hračkárstvo na svojej stránke zverejňuje, a tým sa vyjadruje k aktuálnemu dianiu, je zisk firmy vysoký. Ako ukazujú dáta portálu Finstat, spoločnosť Dráčik DIVI, s. r. o., v roku 2021 zvýšila zisk o 38 % na 2,170 milióna eur a tržby jej klesli o 3 % na 58,10 miliónov eur. Na výsledkoch sa však ohlásený bojkot zatiaľ neprejavil, keďže bannery sa začali objavovať vo februári 2022 a k dispozícii zatiaľ máme len výsledky za rok 2021.

Zdroje: Instagram/veronika.rosputinska, Dráčik, dajte-im-vediet.sk

Najnovšie videá

Trendové videá